Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    116

Standard Stikninger i hjertet? Stress eller stoffskifte?

Hei. Er det flere som har litt stikninger i hjertet?
    Jeg har slitt med dette siste året hvertfall. Fikk levaxin i januar men går enda på laveste dose, 25 mg.

Er dette normalt eller har jeg hjertefeil?? ;)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Er det i hjertet da ?
    Så vidt jeg vet kjenner man ikke smerter i hjertet ?
    Alvorlige tilstander kjennes ofte i hele brystet og oppover i halsen.
    Prøv å klyp deg i brystmuskulaturen. Er det vondt ?
    Jeg har hatt ille plager med smerter fra muskler der.

Har også hatt smerter som likner på en mer sjelden tilstand som kalles Tietzes syndrom : http://www.pasienthandboka.no/default.a ... entid=2739

Det gikk ikke bort så lenge jeg var på Levaxin enda jeg prøvde også høye doser der før jeg ga meg.
    Smertene ble ikke borte da jeg gikk over til Armour - på lave doser.
    Jeg gikk jo i alt for lang tid å turte ikke å øke dosen tilstrekkelig til at slike symptomer ble borte.
    Men i fjor gikk jeg på 5Grain det meste av tia og da ble det borte.
    Nå har jeg gått ned litt og håper det holder seg borte .......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    116

Standard

Tusen takk for svar Finn`n.
    Dette er neppe noe farlig. Jeg er jo ung. Men jeg og min samboer har bestemt oss for å prøve å få barn, så ville bare utelukke hva det kan være. Som du sier føler man kanskje ikke smerte i hjertet, så det er sikkert muskelaturen rundt... et sted

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Du bør sikkert si fra til legen din lissi.
    Det er jo en lite bit i et puslespill som man kanskje ikke har oversikt over idag, men kan få det siden.
    De driver jo også å noterer saker og ting og der gjør de en viktig oppgave.

Og lykke til med forsøkne
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Hildemor Gjest

Standard

Heisann Stikninger i hjertet er et kjent fenomen som oppleves av svært mange. Og selvsagt blir man litt engstelig når det foregår ting i den regionen.

Jeg har nettopp vært på et kurs i symptomforståelse ang. hjerte/kar-lidelser hvor det ble sagt at stikninger svært sjelden er relatert til hjertesykdommer.

Men klarer du ikke og slappe av i forhold til dette hadde jeg valgt og ta det opp med lege, få tatt et arbeids-EKG feks - så slipper du gå rundt med bekymringer : )

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn