Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Armour og Liothyronin
-
20-12-07, 09:46 #1
Armour og Liothyronin
De siste prøvene mine viser at verdiene mine sakte men sikkert beveger seg i riktig retning, og jeg ser frem til den dagen da de er på et akseptablet nivå. MEN: i min nyfrelsthet over å ha funnet dette forumet ønsker jeg å finne ut mer av hvilke alternativer jeg har dersom jeg ikke føler meg bra - nå verdiene mine tilsier at jeg burde være det. Jeg skal være forberedt, liksom
.
Derfor er jeg veldig nysgjerrig på å høre fra dere som bruker alternativer/ tillegg til levaxinen. Mye har jo vært sagt under andre tråder her inne - men det kunne kanskje være greit å oppsummere en plass?
Dere som bruker lio - hva ble bedre? Noe som ble verre? Ser at noen har sluttet med dette tillegget - hvorfor?
Og dere Armour-brukere - når jeg leser det dere skriver virker det jo som rene vidundermiddelet
. Men - er det bare det? Hva var den store forskjellen i forhold til levaxin? Er det noen som faktisk ble dårligere og har sluttet med Armour? Min fastlege hadde forøvrig aldri hørt om Armour - men skulle skaffe seg info til neste gang.
Håper dere som har erfaringer med andre preparater kan gi oss uinnvidde noen tilbakemeldinger her. Er sikker på at det er flere enn meg som ønsker å vite noe om hvilke alternativer vi har - og ikke minst hvordan de virker.
Benytter herved anledningen til å ønske dere alle ei riktig god jul!
-
20-12-07, 10:24 #2
Hvorfor prøvde jeg noe annet enn Levaxin.
Jeg hadde morgentemp. på 36grader og gikk opp i vekt hele tia - tross den evige kamp. 16kg blir en i året det - ikke mye, så på meg kom det snikende.
Sykdomsfølelsen var vel verst, følelse av å gå med feber er ikke til å holde ut. Jeg ble verre og verre hele tia og begynnte å fryse mer og mer.
Tross at legene jo så dette gjorde de ingenting annet enn å regulere litt på dosen. På slutten tok jeg over selv og økte dosen uten at det hjelp.
Den virket rett og slett ikke - så ikke så rart at ovasjonene kan tyde på at nirvana er nær når man endelig får noe som virker. Feberfølelsen forsvant øyeblikkelig og jeg gikk ned 12kg første året - og ble der.
Det surrete hue mitt ble ikke bedre. Kanskje ble det ødelagt ?
Jeg fremstillte meg ofte for leger og fikk derfor et hypokonderstempel og tilbud om psykiatri - som jeg tok imot. Psykiateren var oppegående og forsto at jeg ikke hadde noe endemisk eller "skjult depresjon", som var omkvedet.
Alle disse gangene spurte jeg om det ikke fantes en annen medisin - og det fikk jeg klar melding om fra alle sammen at det gjorde det ikke.
Jeg ga meg ikke og fikk til slutt Liothyronin.
Den åpnet hue mitt - i noen få dager, så ble alt som før.
Jeg slutter med ting som ikke virker, men prøvde igjen for jeg tenkte at jeg kanskje fikk noen fine dager, men den effekten uteble. Jeg prøvde også å øke dosen til store doser, men det eneste jeg merket var litt varme en time etter at jeg tok dosen.
Internett ble reddningen.
Jeg synes ikke man kan si at behandlingsapparatet gjorde jobben sin.
Jeg fant ut at det var jo masse medisin for dette og begynnte å spørre om navngitte typer, men det var i forløperen til dette forumet at jeg møtte nødverndig kunnskap om hvordan jeg kunne skaffe meg det og at Norge faktisk hadde ordninger som gjorde det mulig å importere.
Likevel - ingen lege ville søke om dette for meg og det gikk flere år før jeg fikk det til.
Jeg syns det er ille at vår sykdomsgruppe ikke har et utvalg medisiner å velge i. Det er vi alene om å godta.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-12-07, 18:21 #3
Hei
Hei.
Jeg begynte med lio i høst etter ett år på kun Levaxin og jeg har blitt bedre. I motsetning til mange andre her inne så reduserte jeg ikke Levaxinen da jeg startet med Lio. Legen sa jeg skulle ta Lio i tillegg til den dosen med Levaxin jeg var oppe på. Så jeg tar 150 Levaxin pr dag samt 10 Lio morgen og 10 Lio ettermiddag. Dette har vist seg å fungere veldig bra for meg. Vet ikke om virkningen hadde vært den samme om jeg hadde redusert Levaxinen som andre får beskjed av sine leger om å gjøre.
Det skader ikke prøve dette
Ha en riktig God og tåkefri jul
Mvh megPga feil ble jeg medisinert først høsten 2006, blodprøve jan 2001 viste hypo, men ble ikke fulgt opp. Nå: 150 Levaxin 20 Liothyronin
Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000...
Svar med sitat
Bokmerker