Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard hvordan kan jeg gå ned i vekt?? AAAGGGHHHHHH.....

hoi hoi..

Tror det er her jeg skal legge dette innlegget......

Ã…ssen er det å slanke seg/gå ned plenty i vekt med lavkarbo for oss hypoere?

Det er jo NESTEN den dietten jeg har blitt satt på av Oftebro, men bare nesten. Men jeg syns det høres sunnere ut med salat enn kjøtt?

Men så reklamerer ALLE, nesten da, for lavkarbo.

MEN KAN DET VÆRE SUNT Å VELTE I SEG LAVKARBISER NÅR EN IKKE HAR FORBRENNING?

Og med det samme jeg er her, kroppstemperaturen min har gått litt opp, den værmer seg 36, har jeg da fått litt mer forbrenning?? Er det sånn det er??? Den har de siste mnd vært på rundt 35.

Men kan jeg ha fått høyere kroppstemperatur, av å ha spist lite men VELDIG mye oftere? eller av mnd med Lio? + att jeg har gått opp til 150 ug med levaxin da.

Oi oi, her ble det antagelig blandings av tema`r, men jeg tar sjansen!!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Kan ikke noe om lavkarbo egentlig - har ikke orket å sette meg inn i alt det nye. Mye er en moteting, så etter en stund sier de det stikk motsatte. Kanskje bedre å se på hva som har virket år etter år da, men jeg kan ikke uttale meg bastant, da jeg ikke er noen spesialist.

Men noe jeg hører til stadighet er faren for å øke veldig i vekt hvis man går på noen slags "kur" og så begynner å spise normalt igjen etterpå.

Og hvis det er så mye fett man skal spise, så legger jo dette seg i blodårer og rundt organer selv om det skulle være sant at man ikke går opp i vekt av dette.

Og når de snakker om karbohydrater må vi jo huske at sukker er den verste formen for karbohydrater.

Jeg har jo sluttet å spise kjøtt, gikk ned 6 kg da. Men jeg kjemper jo for å holde dem vekk (lenge siden jeg har vært på vekta nå, så jeg vet ikke hvordan det går). Ikke glad i lage mat, og ikke god til å finne på ting, så jeg får nok i meg alt for mye gale ting.

Når det gjelder karbohydrater, så har jeg hørt at det er bedre med trege enn med raske. Tror det har noe med å holde blodsukkeret jevnt å gjøre.

Så mener jeg å ha lært via dette forumet og Sonjas side at temperuren skal være på minst 36,8 grader for at forbrenninga skal være ok.

Større doser medisiner kan selvsagt ha hjulpet. Mange sier at Lio skal øke varmen i kroppen, men om det er varmefølelsen eller selve kroppstemperaturen, husker/vet jeg ikke.

Og spise ofte og lite er jo noe de sier skal øke forbrenningen, ja. Men om det kan ha gjort noe for kroppstemperaturen din tør jeg ikke påstå. Generelt har jeg hørt at man produserer varme av å spise, så... ?

Ellers kan jeg anbefale deg å trene. Det øker forbrenninga, regulerer sultfølelsen og du får mer muskler som bruker kalorier.

Oi, vet ikke om du ble klokere eller mer forvirret nå jeg

Lykke til!

Hva spiser du, kanskje noe jeg kan benytte meg av? Er helt rådvill i matveien for tiden ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Jeg går jo på dietten som Hr Oftebro har satt meg på. Ikke no sukker, melk eller frukt. Minst mulig brød, ris og pasta. Helst ikke poteter, og kun råstekte om jeg må ha.

Og jeg har gått opp 4 kilo....... Ikke rare slankinga hvertfall.

Men jeg måtte ha mer brød, ris og gulrøtter for å holde meg oppe. Etter at jeg kutta ut sukkeret, gikk det rett nedover!! Så jeg måtte moderere dietten hans litt, og det var han som sa det altså. Jeg ringte og hørte med han hva jeg gjorde feil ettersom jeg bare sov og sov, og jeg fikk i meg forlite energi.

Håper jeg gjør no riktig hvertfall, så tempen kan krype lengre opp og jeg tilslutt kan gå ned litt. Legen min har sagt at jeg ikke kan gå opp mer hvertfall , men det ække lett...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ikke no sukker, melk eller frukt. Minst mulig brød, ris og pasta. Helst ikke poteter, og kun råstekte om jeg må ha.

Og jeg har gått opp 4 kilo
    Kan ikke begripe hva du da spiser. Og så skal du til og med gå opp i vekt? Jeg hadde i alle fall ikke giddet å følge den dietten.

Men det kan jo være at man må være tålmodig, vet ikke jeg.

Ingen andre her som har erfaring med Oftebros diett?

Lurer på HVA du spiser, men jeg synes å kunne huske noe om noe diett nå, så du har vel laget en tråd en eller annen plass på dette før?

Hva er det du ikke kan gå mer opp med ifølge legen - medisinene?

Har du prøvesvarene dine tilgjengelig?
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, husker nå. Har kikket litt i tråden - Oftebros ernæringstips, var det ikke det?

Så at Abra hadde en del gode tips. Hun ble jo ikke bedre før etter 6 mndr.

Du nevner også en hel del du kan spise.

Men hvor lenge har du gått på kuren nå?

Og kan det tenkes at den ikke passer for alle?

Hvilken blodtype er du? Jeg er visst O - den typen som skal spise mye kjøtt, noe jeg ikke gjør nå. Men jeg vet ikke om det er noen som helst slags hold i det med blodtypedietten. Jeg føler meg i alle fall ingenting anderledes i år som er kjøttfritt i forhold til tidligere år.

Skjønner nå hvorfor du ikke kan spise frukt - på grensen til diabetes.

Lykke til videre uansett ;) Håper du finner noe som fungerer for deg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
    Og så skal du til og med gå opp i vekt? Jeg hadde i alle fall ikke giddet å følge den dietten.
    Opp i vekt? Skal hun ikke ned da? Sett første innlegget? hihi
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hoi hoi.

Er i like bra form idag jeg, 4 bra dager av 6, det er nesten rekord!!!

Har gått på dietten siden juni?, no rundt der, og har tatt nye blodprøver som jeg får greie på 21 september, da skal jeg tilbake til Oftebro.

syns jeg har vært flink til å holde dietten, men det er hardt å holde seg unna alt. Cola, melk, frukt...... sukk og stønn, men jeg har skeia ut litt av og til. Men ikke no som skulle tilsvare 4 kilo opp.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, Yvette, tror jeg har forstått riktig. Hun har gått opp i vekt, og det ønsker hun ikke. Altså lurer jeg da på om dietten er verd å følge mht dette. Ser jeg har ordlagt meg litt dumt, men det er visst mitt varemerke... (Av og til tror jeg også misforståelser skjer pga ulike dialekter og måter man er vant til å uttrykke seg på.)

heisann, ja jeg synes jo også det er rart at du har lagt på deg siden du har vært temmelig flink til å holde deg til dietten.

Men det er jo bra at formen er så fin.

Kan dessverre ikke gi deg noen tips - ikke annet enn regelmessig trening, men håper at det ordner seg for deg ;)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
    Ja, Yvette, tror jeg har forstått riktig. Hun har gått opp i vekt, og det ønsker hun ikke. Altså lurer jeg da på om dietten er verd å følge mht dette. Ser jeg har ordlagt meg litt dumt, men det er visst mitt varemerke... (Av og til tror jeg også misforståelser skjer pga ulike dialekter og måter man er vant til å uttrykke seg på.)
    Sorry. Jeg som misforstod. Var ikke noe å henge seg opp i og heller ikke ment sånn. Ser at jeg har skrevet sent om natten, og jeg er ikke på mitt skarpeste på den tiden av døgnet. nok en gang.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Yvette - det er vel ingenting å bry seg om ;)

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. ned i vekt
    Av kaja1970 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 1
    Siste melding: 30-11-07, 11:14
  2. Hvordan gå ned i vekt med hypothyreose
    Av Tor i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 36
    Siste melding: 14-10-07, 16:45
  3. Vektproblemer i forbindelse med lavt stoffskifte
    Av KIDA i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening