Viser søkeresultater 1 til 10 av 31
-
26-06-07, 15:00 #1
Skal prøve Liothyronin over helga, men har det bivirkninger?
Hei! Jeg skal få Liothyrorin (om det skrives slik) av Oftebro nå til helga. Men kan noen si meg noe om det har noen bivirkning? Er det noen her som går på dette med noen bivirkninger ?
mvh
Bjørnar
-
26-06-07, 15:48 #2
Jeg har gått på Liothyronin i et år nå. Jeg har blitt veldig mye bedre. Det kan også skyldes at jeg samtidig økte den samlede dosen med tyroksin, for jeg var lavt dosert.
De negative forandringene jeg har merket er jeg er mer skvetten. Jeg kvepper av plutselige lyder og er mer urolig.
Jeg har likevel ikke lyst å endre tilbake til kun Levaxin fordi jeg fungerer bedre i jobben. Jeg tenker klarere nå. Jeg merker også doseendringer raskere. Dersom jeg er trett en dag fordi jeg er underdosert, kan jeg ta en kvart tablett ekstra og føle meg bedre samme dag. (Det er en avtale jeg har med legen). Med Levaxinen tar det over en uke før jeg merker forandring når jeg øker dosen.
Det er ikke sikkert du får samme virkning/bivirkninger som meg. Ikke gå og kjenn etter, prøv å konsentrere deg om det du driver med og legg etter hvert merke til om du klarer å gjøre mer eller mindre enn før.
Lykke til!!
-
26-06-07, 16:05 #3
Hei
Jeg har brukt Liothyronin i ca 8 uker. Har meget god effekt av det.Føler meg mye mer opplagt. Fikk litt hjerteklapp og trykkfornemmelse i brystkassen til å begynne med. Dette er nå vekk. Man begynner med en liten dose, som trappes opp etterhvert. Som regel må man også redusere litt på Levaxindosen. Liothyronin er et stoff som virker raskt, (i løpet av 1-2 timer), og som går raskt ut av kroppen. Jeg bruker nå 10 mg to ganger i døgnet.
Du får sikkert god beskjed om virkning/bivirkninger av dr OftebroSjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
26-06-07, 23:56 #4
Vet ikke hvilken dose du skal ta. Jeg gikk på 20 mikrogram om dagen og ble hyper. Går nå på 10 og merker ikke at jeg tar det en gang (men jeg er jo ikke helt normal da...) Men jeg har lest at 20 mikrogram blir for mye for mange... Ellers er bivirkningene som alltid ved for mye thyroxin, man blir hyper og det er farlig for hjertet i tillegg til at det er fryktelig ubehagelig - men det er jo bare hvis man får i seg for mye... Og hva som er for mye, er individuelt....
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
27-06-07, 12:55 #5
Har dere noe tips på medisin som er smertedempende ved stoffskifte plager? Jeg har så vanvittig trykk/hodepine over hodet, jeg har prøvd dispril men det hjelper ikke.
Fikk et tips av en at jeg burde prøve å kombinere paracet og ibux, har tenkt å prøve dette, noen som har noen anbefalinger? (Jeg har testet sobril også (det demper noe av smertene, men er mest muskelavslappende og man kan bli avhengig av det)
-
27-06-07, 13:49 #6
Er nok mange rapporter om hodepine og det kommer nok ofte av at dosen ikke er tilstrekkelig eller akseptert.
Jeg for min del holder ut - ikke noe hjelper på meg.
Ã… bruke Benzodiazipiner er vel som du er inne på litt i overkant vel ?
Så er vel også kombinanter av legemidler......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-06-07, 14:18 #7
Min erfaring er at forskjellige merker virker forskjellig på folk. Jeg har nesten ingen effekt av paracett, mens ibux og pinex fungerer fint. Har prøvd en som heter ibuprofen ratiopharm som skal være det samme som ibux, men den virker ikke like bra. Tar litt av smerten, men ikke alt. Det KAN hjelpe å prøve andre merker, men jeg kan ikke garantere noe.
Håper du finner noe som kan hjelpe.
-
27-06-07, 21:01 #8
Hei gutt -81;
Paracet og Ibux kan kombineres, ta f.eks 1 av hver, istedenfor 2 av det ene slaget. Det er ikke farlig, jeg fikk til og med det utdelt på sykehus engang etter en fødsel for å dempe smertene av etter-veer. Jeg husker jeg spurte for sikkerhets skyld om jeg skulle ta to forskjellige; og ja, det skulle jeg.
-
29-06-07, 01:29 #9
ibux og dispril- kontraindusert?
Mener å ha lest en plass at Ibux og dispril helst ikke bør brukes når du står på levaxin. De virker vel inn på hverandre, slik at blodet blir tynnere/levaxinen virker mer eller mindre.. Har du migrene bør du vel heller forsøke Imigran eller annen medisin for migrenen? Sobril har ingenting med hodepine å gjøre, blir brukt som sovemedisin, angstdempende (som vival). Syns det er rart at legen din har skrevet ut en medisin som er så vanedannende som sobril!
Opprinnelig skrevet av gutt_81
Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
29-06-07, 09:00 #10
Hei gutt_81. Du kan trygt ta ibux/paracet, sønnen min må bruke det nu ved hodepine,mens han venter på utredning av migrene.Funker veldig fint. Han har ikke problemer med stoffskiftet.
Lignende tråder
-
Fikk prøve Liothyronin
Av jorunnhf i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 18Siste melding: 01-10-10, 13:53 -
Armour - nå skal jeg prøve! :-)
Av sivcath i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 22Siste melding: 03-02-09, 22:06 -
Armour - nå skal jeg prøve! :-)
Av sivcath i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 22Siste melding: 03-02-09, 22:06 -
Jeg har fått Levaxin 50 mcg daglig og skal prøve i 4 uker.
Av liisa i forumet BlodprøverSvar: 25Siste melding: 22-06-05, 23:19
Svar med sitat
Bokmerker