Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    45
    Meldinger
    278

Standard noen som vet hvorfor jeg blir nummen i 2 fingre og 2 tær?

synes det er så rart, er på høyre hand og fot det skjer.
    også fryser jeg på e 2 fingrene og tærne
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
    Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

det lurer jeg også på...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Legger til noen spørsmål jeg. Håper det er greit..

Jeg har smerter i de 2 midterste fingrene og det samme i tærene. Jeg lurer på det... Har ikke funnet svar. Ellers er høyre siden av kroppen min merkbart sykere enn venstre.. Noen som vet hvorfor??
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Vet ikke om det passe for dere, men jeg har hørt om noe som heter karpaltunnel syndrom.
    Det fører til kribling og dovning i deler av hendene og en får smerter oppover i armen. Det går an å få det i ankelen og. Det er pga av at nervene blir klemt fordi vevet rundt hovner opp. Det skal visst være vanlig bl.a. ved hormonforstyrrelser.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    45
    Meldinger
    278

Standard se hva jeg fant på lommelegen

Denne følelsen av hender og bein som "sover" kalles medisinsk for parestesier.
    En vanlig forklaring er nerver som ligger mekanisk i klem, enten mot underlaget, eller ved at man sitter for lenge med beina i kryss osv.
    En annen vanlig grunn til parestesier i hendene, er såkal karpal tunnel syndrom. Da har man noe for trange forhold i håndleddet til nervene som går ut til hendene. Dette kan rettes på med en evt operasjon.
    Men jeg tror ikke dette kan være hele forklaringen for deg, da du også har symptomer fra føtter og munn.
    Andre mulige årsaker er såkalte polynevropatier, dvs nerveskade som følge av f.eks. en vitaminmangel eller diabetes m.v. Dette er enkelt å sjekke på et legekontor med en blodprøve, så få nå bare det gjort for ordens skyld.
    Samtidig bør du også få tatt såkalte "stoffskifteprøver" , dvs blodprøver som viser funksjonen av skjoldbrukskjertelen på halsen. "For lavt stoffskifte" eller hypotyreose som det kalles, kan gi slike plager, og det er en meget vanlig og hyppig underdiagnostisert tilstand, især hos voksne kvinner
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
    Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Karpal Tunnel syndrom er også et typisk hypo-symptom. Men det kan jo komme av annet også , den nummenheten.
    Mine føtter forsvant liksom og jg måtte slutte å spise gluten for å bli bra igjen....

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

Jeg lurer på om dette kan ha noe med blodsirkulasjon å gjøre,for jeg hadde det akkurat slik med hendene mine for kort tid tilbake, før jeg startet med papaya.

nå er det helt borte.
    Jeg kan ikke garantere at det var papaya som hjalp, kanskje det hadde forsvunnet alikevel, men det ble borte etter ca 4 uker på papaya.
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Kanskje flere av oss trenger papaya.....
    Kan du skrive litt om det?

Lignende tråder

1. Hvorfor blir noen så dårlige av jodtilskudd (kelp, m.fl)?
    Av Siri Ann i forumet Mineraler (øvrige)
    Svar: 25
    Siste melding: 20-01-13, 15:44
  2. Hvorfor blir noen helt friske av kun levaxin?
    Av gutt_81 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 12
    Siste melding: 28-05-07, 17:05
  3. vondt i hodet og øynene.noen som vet hvorfor?
    Av rikke i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 3
    Siste melding: 06-02-07, 23:01

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn