Side 1 av 5 12345 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 48
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard Dosering Armour

Er det noen av dere som bruker Armour som vet hvor stor dose jeg må ta av det for at det skal kompensere Levaxin, hvis jeg nå velger å slutte med Levaxin ?? Lurer litt på om jeg skal kutte ut Levaxin helt for en periode (og se ann hvordan formen blir) og heller øke Armour tilsvarende, men jeg er litt usikker på hva slags dose jeg da må ta.

Idag bruker jeg 60mg Armour og 75/100 mg Levaxin. Når jeg startet med Armour halverte jeg dosen med Levaxin og nå lurer jeg på om jeg f.eks trapper opp/ned litt forsiktig og kan begynne med en dosering på 70 mg Armour og 50 mg Levaxin? Blir det riktig mon tro ?

Håper noen skjønner hva jeg mener idag, synes selv det blei veldig rotete....

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Skjønner utmerket godt hva du mener Leya, og jeg tror ikke du har noe å tape på å forsøke dette! Muligens vil t4 synke litt, men det kan du jo holde øye med? Hvis armour er riktig for deg og levaxin "holder bedringen tilbake" om du skjønner, vil du jo finne ut av dette ved å utelukkende bruke armour! Skulle formen derimot bli verre, er det jo bare å blande inn litt levaxin igjen..

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Er litt enige med Marianne - kutt ut Levaxin helt - se hva som blir resultatet. Men jeg har totale problemer når jeg bruker Levaxin.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    60

Standard Re: Dosering Armour

Sitat Opprinnelig skrevet av Leya
    Er det noen av dere som bruker Armour som vet hvor stor dose jeg må ta av det for at det skal kompensere Levaxin, hvis jeg nå velger å slutte med Levaxin ?? Lurer litt på om jeg skal kutte ut Levaxin helt for en periode (og se ann hvordan formen blir) og heller øke Armour tilsvarende, men jeg er litt usikker på hva slags dose jeg da må ta.
    Jeg har tatt KUN armour siden mars 2002 og fungerer utmerket på det, så personlig ville jeg anbefale alle å kutte ut tillegget av levaxin. Vet at enkelte tar dette i tillegg til armour som du gjør, men jeg må innrømme at jeg ikke ser logikken i det...

Få opp T4-verdien? Hvorfor? Fordi den skal stå i forhold til T3-verdien, eller fordi en ikke føler seg 100% enda? Preiker vi da ikke jevnlig om at det er formen og ikke blodprøveresultata som teller? Om det er formen det skorter på ...kan det være du har gitt binyrene dine litt ekstra å slite med?

Tror det er viktig å spørre seg selv om Levaxinen i det hele tatt har tilført deg noe positivt. For meg ble svaret nei, tvert om(!) og svarer du det samme, ja, så slutt med dem omgående![/list]
    En solskinnshistorie?
    No one needs a smile as much as someone who has none left to give. So if you meet someone like that, leave him one of yours.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    60

Standard

PS! Jeg glemte å ta med: I perioden hvor en leter seg frem etter vedlikeholdsdosen er det bedre å være litt underdosert enn å være overdosert!
    En solskinnshistorie?
    No one needs a smile as much as someone who has none left to give. So if you meet someone like that, leave him one of yours.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Siri Ann

Har du fått resept hos legen din? Jeg bor også i Stavanger og ville bli glad for å vite om en lege i Stavanger-området som skriver ut Armour på resept ;) Så har jeg den muligheten om jeg ikke blir bedre snart
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Fom i morgen skal jeg prøve meg på bare armour, jeg merker vel ganske så fort hvordan formen blir... Jeg får prøve meg frem til jeg skal ta blodprøvene igjen i midten av oktober.

Takk for alle svarene

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Ønsker deg lykke til Leya.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Lykke til Leya!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Leya
    Fom i morgen skal jeg prøve meg på bare armour, jeg merker vel ganske så fort hvordan formen blir... .
    Fra i går er det bare Armour på meg også. 1 1/2 grain. Prøver en tid. Kanskje vi kan følge hverandre litt?
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Side 1 av 5 12345 Siste

Lignende tråder

1. Armour Thyorid - omregning av dosering fra Levaxin
    Av bethen i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 24
    Siste melding: 13-02-14, 16:34
  2. Dosering armour. Bør kombinere med levaxin? Lav t4
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 1
    Siste melding: 10-11-06, 12:38
  3. Dosering av Armour og Levaxin i kombinasjon
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 06-09-06, 21:42
  4. Hvordan vet dere riktig dosering Levaxin/Armour??!!!
    Av Ada i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 5
    Siste melding: 04-06-06, 17:35
  5. nye prøver, armour og dosering, noen synspunkt?
    Av milla i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 31-05-06, 10:16

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn