Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Svingende stoffskifte?
-
24-02-07, 14:11 #1
Svingende stoffskifte?
Hei
En kjenning av meg har blitt fortalt av legen sin at hun har svingende stoffskifte. Det eneste symtomet hun har er depresjon. Hva menes med svingende stoffskifte? Hun blir behandlet for depresjon med antidepressive medisiner. Disse virker svært dårlig.
-
24-02-07, 15:03 #2
Svingende stoffskifte har jeg aldri hørt om , bortsett fra at det kan være ustabilt hos oss som har stoffskifte sykdom. En venninne av meg har også hypotyrose og det eneste symptomet hun hadde var depresjon.
Ved stoffskykdom gjør ofte antideppesive medisiner sykdommen værre, så om hun har lavt stoffskifte er det kanskje ikke så rart at de ikke virker.
-
24-02-07, 16:31 #3
Noen med TRAS kan svinge mellom hyper og normal, og noen med hashimoto kan ha hyper-episoder melom hypoen når celler i kjertelen ødelegges av antistoffene og lagret hormon slippes ut.
Jeg tror hun som har depresjon svinger mellom en TSH på 3 og 5 eller noe sånt, noe som er nokså vanlig på det stadiet.
Når ft4 eller ft3 er for lave hos meg, får jeg depresjon jeg og, og den går vekk straks med doseøkning. Prøvd flere doser, vært der selv.
Antidepressiva virker ikke da, fordi de virker ved å senke ft3, og det er jo derfro man hadde depresjonen......
Alkohol og kaffe øker ft3, derfor er folk hekta på dem....
(og ved post-traumatisk stress er ft3 økt, fins en del om det i litteraturen)
-
24-02-07, 18:33 #4
Hun går til legen ca hver 2. måned. Legen har aldri sagt noe annet enn at hun har svingende stoffskifte, ei heller har hun antydet behandling for dette. Det er sikkert ustabilt legen mener, ja.
-
25-02-07, 14:48 #5
Det måtte da være bedre å få utskriftav prøvene og om anti-TPO og TRAS er tatt.
Mange, mene har hypo-symptomer med en TSH på 2 og 3 og 4, altså innenfor referanseområdet.
Det kan være at hun svinger mellom 3 og 5....som altså av legen oppfattes som normal og lavt henholsvis, men som er lavt hele tiden i praksis, pga for vide normalverdier fra laboratiriet...
Lignende tråder
-
Svingende tal igennem årene (langt)
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-03-07, 11:01 -
Svingende TSH - nye prøveresultater - HJÆLP
Av gitteh i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 16-02-07, 15:36
Svar med sitat
Bokmerker