Side 1 av 9 123456789 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 83
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Hvordan kan man gå ned i vekt litt noen kg?

Lurer på litt dumt spørsmål men men :,( Hvordan kan man g ned i vekt litt noen kg? Om jeg så lever sunt og trener hardt det vil ikke ned kansje noen gram så litt opp igjen :,( Jeg veide en stund 51,7 så 52 sist da jeg veide meg Lørdag. Da jeg var frisk var jeg tynn og veide ca 45 kg men så blei jeg jo syk da av Anorexia og gikk ned til 35 kg og så begynte jeg og spise igjen og det kom fort på vekta assa redd jeg for redd. For jeg trodde da at da jeg blei frisk ville jeg stoppet på ca 45 kg som før da jeg hadde bra forbrenning og alt var topp. Nu blir jeg deppa føler meg svær får ikke til og gå ned, jeg følte med jo bedre da jeg veide 45 kg selv om det er for tynt det og da jeg er 163 høy :,( Men hvorfor går det ikke ned kg hva er galt ? Er det stoffskifte som har gjordt at jeg veier det jeg veier hvorfor vil den ikke bli bedre eller forbrenningen da viss det er noe der som er galt :,( Hadde andre levd som meg ja tror ivertfall de ville ha gått ned minst 10 kg så lenge jeg har holdt på for og få det til , føler meg mislykka vil dø. Kanjse velge få Anorexia igjen men vil ikke ha Anorexia igjen det er ikke noe bedre liv der. Men må man sulte seg , må man trene til man dør? Eller hva er galt med meg vil det snu noen gang vil jeg få det bedre? Uff blir oppgitt :,( Vet at det hjelper ikke klage eller syte men da man heller vil snart dø enn og ha dette livet jeg lever nå. Det er ikke noe godt liv bare for og få lov gå ned litt , ødlegger mye for meg det der :,( Jeg tror ikke som noen sier at når forbrenningen blir normal vil du gå ned i vekt jeg tror jeg bare går opp og opp jeg snufs men da legger jeg meg ned for og dø. Da orker jeg ikke mer kamp viss ikke jeg kan vinne litt med min kamp for og bli kvitt noen få kg som er mitt mål jeg kommer ikke i mål blir så sinna på meg selv mer hat :,( Noen ganger blir jeg glad viss jeg ser det går litt ned men ikke da jeg ser det går noen gram opp igjen da føles det som jeg må jobber hardere være streng og fy det er ikke godt :,( Uff mye syt her sorry måtte ha det ned
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

I prinsippet er det jo bare to måter å slanke seg på. Ã… spise mindre - eller å bruke mer. Det første har du prøvd, og det funker dårlig.
    Ikke bare på deg, men på andre også. Jeg klarer ikke gå ned med den metoden. Mat må man ha av så mange grunner.
    Da gjenstår det å se hva man kan få til med forbruksmetoden.
    Stoffskiftet bruker energi (fett) hele tiden. Også når vi sover. Det reguleres av thyroxin og hvis ikke det funker helt, så blir det overskytende til fett.
    Men det er ikke bare stoffskiftet som bruker fett.
    Musklene bruker blodsukker for å fungere, og det lager leveren av fett som vi har på lager. Jo mer muskelarbeid vi utfører, jo mer fett bruker vi.
    Og - såklart - jo større musklene er, jo mere bruker de.
    Så da blir trikset : Tren styrketrening for å få større muskelmasse - så vil du bruke mer energi under lange utholdenhetsøkter.
    Og energien tar kroppen fra fett.
    Husk at muskler veier mer enn fett, så det er ikke alltid at treninga kan ses på vekta. Iallfall ikke før musklene er blitt større og du har kjørt noen lange utholdenhetsøkter.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jeg trener styrketrening og litt hardt der også Det som er slitsomt er de 12 min på sykkeln og av og til det og løpe på løpebåndet i 15 min og gå 5 min etterpå :,( Er noen ganger hardt det med styrketrening også eller så står det stille en stund for jeg klarer ikke ta på mer vekter at det er hardt for meg eller tungt er det rette ordet he he Så trening heller funker ikke og ikke spise mindre eller for sunt :,( Snufs det er noe galt med meg tror jeg burde dø for jeg orker ikke mer snart av det harde livet :,( Skulle ønske jeg var som før frisk og goooood forbrenning kunne spise alt og ikke være redd :,( For et liv jeg har nå er ikke noe liv bare ekkelt. Mer som jeg noen ganger vil gi opp men da er jeg ikke flink igjen gir jeg opp, tar jeg mitt liv er jeg feig så det vil jeg heller ikke Vil ikke være feig men vil få til noe jeg og men nå virker det ikke som jeg får til noe ekkelt :,(
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Nå husker jeg ikke alt du har skrevet Lilja, men er legen din flink og følger deg opp slik at han vet at du er rett medisinert? Jeg trente også mye slik som deg, og vekta bare økte og økte allikevel. Jeg forstod heller ingenting -akkurat slik som deg. Når jeg ble rett medisinert så begynte jeg også å gå ned i vekt.

Jeg strevet med vekten i 5 år før jeg visste at jeg hadde hypothyreose. Spiste lite og trente masse. Så fikk jeg Levaxin, men det gikk ennå ett år til før kiloene begynte å renne av igjen. Så du må ikke se så mørkt på det. Dette tar tid, men det vil helt sikkert rette seg. Jeg håper bare legen din følger deg opp. Spør om du er på rett dose.

Det er jo bra de har oppdaget lavt stoffskifte hos deg slik at du har fått begynne med medisin i allefall. Du er på rett vei. Ikke gi opp!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hei er nok på rett dose ivertfall så legen at jeg skulle fortsette med 100 mg til neste blodprøve i juni og se hva den viser da Jeg håper som du sier at det retter seg opp jeg har jo ikke gått på Levaxin i et helt år tror jeg klarer ikke huske når jeg begynte med de jeg for det var noen mnd jeg ikke tok dem men følte meg ikke værre da men omtrent samme Men jeg viste ikke at man ikke skulle stoppe opp med dem jeg før nå da jeg flytta fikk en annen lege hun sa ikke slutte med dem uff men det viste ikke jeg så :,( Så får håpe det retter seg

baremei Gjest

Standard

Hvis du er 163cm høy og veier 52kg OG trener mye kan du umulig være overvektig, ikke engang bittelitt lubben. Muskler veier mye, og det må du ikke glemme.

Dessuten høres det ut til at du trener for hardt, og det kan gjøre vondt verre. Du skal ikke ha på så mye vekter at du knapt klarer det, du skal ha på nok til at du såvidt klarer å fullføre 3x12 serier. Når det går greit kan du øke litt igjen.

Stemmer ikke det, dere treningsfantaster der ute?

Med mindre man vil ha svulmende og store mannemuskler, da...

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Nei er ikke overvektig det har jeg ikke sagt Men er bare redd for veier ikke 45 kg som da jeg var frisk en gang men 52 ca og blir redd for jeg lever jo mye sunnere også en da jeg var så frisk da tenkte jeg ikke på hva jeg spiste bare spiste det jeg likte jeg og trena heller ikke så mye Men nu trener jeg sikkert for mye men ikke hver dag og hele dagen som det var en tid da jeg var så syk. Jeg prøver få til 3 ganger i uka men da er det litt hardt for meg mye trening på en gang da skal det trenes liksom

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Bmi

Det er noe der jeg ikke skjønner jeg kan skrive inn høyde og vekt og så er jeg et sted Undervektig og et sted Normal. Det er sånn fra sted til sted forvirrer meg :,( Psykologen sa en gang at jeg må stole på den BMI det er den vi går ut fra men hvorfor viser de forskjelligt da ? Hm blir forvirra jeg nesten så jeg ikke stoler på den :,(

baremei Gjest

Standard

Min mor er ca 160 høy, og i fjor veide hun 45kg. Hun så ut som et beinrangel og skremte vannet av meg, jeg trodde hun var alvorlig syk. Hennes slanke normalvekt - utrenet - er 52. Og hun er veldig spinkel i kroppen også, en sånn liten og vever sak.

Er du sikker på at psykologen har fått orden på speilbildet ditt og at 45kg ikke er altfor lite for deg?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hm 45 kg er kansje for lite men det er ikke det som er mitt mål og gå ned til håper på ned litt bare. Jeg var tynn før da jeg veide 45 kg men ikke beinrangel, Men var kansje beinrangel eller skjelett da jeg veide 35 kg ditt skal jeg jo heller ikke. Jeg har vell ikke fått hjelp til mitt speilbilde uff jeg ser sikkert litt feil men ikke så feil :,(

Side 1 av 9 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Hvordan gå ned i vekt med hypothyreose
    Av Tor i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 36
    Siste melding: 14-10-07, 16:45
  2. hvordan kan jeg gå ned i vekt?? AAAGGGHHHHHH.....
    Av heisann i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 19
    Siste melding: 04-10-07, 12:35
  3. Vektproblemer i forbindelse med lavt stoffskifte
    Av KIDA i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 23
    Siste melding: 02-01-07, 20:39
  4. Ned i vekt
    Av grynet i forumet Presentasjoner
    Svar: 11
    Siste melding: 11-07-06, 17:11

Bokmerker