Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
-
27-10-06, 14:45 #1
Hva er addison? Hva er antistoffer?
sitter å leser men orker ikke å tolke hva som står. derfor spør jeg ...
hva er addison?
hva er antistoffer?
antistoffer mot eggstokker?
trenger man endre kostholdet?
noe mat man ikke skal spise?
hva med kosttilskudd?
D-vitamin/B12?
selen?
paranøtter?
Håper noen kan svare meg, og gjerne så enkelt som mulig..... kommer sikkert flere spørsmål senere. Det ser ut til at dere som er her inne kan veldig mye om sykdommen. Ã… TUSEN TAKK for det.....
-
27-10-06, 15:01 #2
jeg håper du får svar, for jeg lurer på akkuratt det samme og har heller ikke overskudd til å sette meg inn i alt sammen jeg heller, men jeg har ikke tort å spørre
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
27-10-06, 19:29 #3
Enkelt forklart betyr det at siden vi har en autoimmun sykdom, er det lurt å endre kostholdet og levestilen.
Altså gjøre eller spise mindre av det som trigger autoimmune sykdommer.
Det er stress, røyking, mye karbohydrater, mat med mye jod, mat en er allergisk mot, unngå gluten hvis man ikke tåler det, unngå aspartam, MSG og diverse annet.
Øk inntak av omega-3, minsk omega-6.
Omega 6 er margarin og de fleste oljer unntatt oliven og raps såvide jeg husker.
Omega-6 og karbohydrater er ekstra ille for oss.
Overvekt og insulinresistens er like ille.
http://home.no.net/ngrondal/om_lavglyke ... toffsk.htm her står litt mer
-
27-10-06, 19:55 #4
MSG?
hva er det da?Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
-
27-10-06, 21:14 #5
Takk, nora, fant sida di.
Kan jeg få hjernen til å fungere skal jeg assimilere denne ved osmose inn i mitt ikkefungerende system for å gjøre det mer funksjonabelt
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
27-10-06, 22:15 #6baremei Gjest
MSG er monosodiumglutamat - en smaksforsterker. Tilsettes de mest utrolige ting. Er vel også den du kan få kjøpt som "kjøttmørner" i krydderhyllen?
-
27-10-06, 22:37 #7
kjøttmørner
jøsses!
hvaslags produkter tilsettes disse i da?
bare greitt å vite om det er noe jeg får i meg mye av...
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
-
27-10-06, 22:47 #8
Kjøttmørner er papain, men de har også tilsatt MSG men det trengs ikke til formålet å bryte ned kjøtt litt....
MSG er monosodium glutamat , og brukes mye i østen.
Mange får hodepine av MSG. Jeg gjør.
Og mange får noe som heter china food syndrome av MSG.
Det fins mange websider mot MSG på nettet.
-
27-10-06, 22:54 #9baremei Gjest
MSG finner du i mange suppe- og gryterettposer, i nudler (dem med krydderpose oppi), i kjøttpålegg o.l.
Akkurat som hvetemel finnes MSG i de utroligste matvarer der du ikke ville forvente å finne dem.
Tro meg - jeg vet! Vi har en sønn som ikke skal ha hvete, bygg, rug, havre, banan, egg, hasselnøtt, ingefær, sennep og karri... *PES*
-
27-10-06, 23:20 #10
hm... disse tingene er ikke noe jeg spiser veldig ofte, men at jeg bruker posesauser og gryteretter... ja
spist
e sånne nudler så sent som i dag... superbillig middag med akuratt passe kcalinnhold... :(
og ja, jeg her MYE hodepine.Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Lignende tråder
-
Sammenhengen mellom binyrer og stoffskiftelidelser
Av Anne Ma i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 14-11-09, 12:09 -
Antistoffer
Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 4Siste melding: 20-02-07, 19:53 -
Hva er høye/lave verdier på TRAS?
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 26-06-06, 18:29
Svar med sitat
Bokmerker