Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Tråd: Haukeland eller Aker
-
11-06-06, 10:54 #1
Haukeland eller Aker
Det er som regel Aker sykehus som eksperter på stoffskifte, men jeg fikk vite fra en diabetessykepleier på sykehuset her at Haukeland regnes som best. Siden det er fritt sykehusvalg og legen har begynt å true meg med radioaktivitet så er det best å være forberedt. Noen som vet noe?
Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
11-06-06, 12:44 #2
Hei Brits

Jeg vet at de også forsker på threoidea lidelser på Haukeland, men har hørt mindre om dem enn de på Aker. Derfor vil jeg til Aker og ikke Haukeland. Tar liksom ikke sjansen om jeg ikke vet på forhånd.
Ikke det jeg har hørt negative ting om Aker også...
Jeg har forsøkt å finne ut det samme, men har ikke funnet ut av det enda.
Kanskje det er likegyldig hvilken plass man drar?? Om noen har erfaringer PLEASE del med oss nybegynnere! Trenger litt opplysning..
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
11-06-06, 13:33 #3
Jeg tror kanskje dette er mer avhengig av hvilken lege man kommer til, enn hvilket sykehus...
Som jeg har sagt før, tror jeg mye av den behandlingen vi får er veldig personavhengig. Det er litt avhengig av hva den legen vi kommer til er interessert i, har lest seg opp på, tilfeldigvis nettopp har vært på en konferanse om, osv. osv. Selv var jeg hos en assistentlege på Haukeland som ikke gjorde noe som helst for meg når det gjaldt stoffskiftet eller binyrebarkproblemene mine, men som faktisk oppdaget at jeg hadde for lavt kalsium. Det i sin tur førte til at jeg oppdaget at jeg hadde for lavt vitamin D (men det var egentlig ikke hennes fortjeneste, det tok jeg prøver av på eget initiativ). ;)
Dert finnes et godt fagmiljø på Haukeland for stoffskifteproblemer, spesielt i kombinasjon med andre autoimmune sykdommer. Her står det mer om det:
http://www.helse-bergen.no/avd/roas/hel ... sjoner.htm
-
11-06-06, 14:24 #4
Da er nok Aker bedre for meg. I hvertfall nå i starten. Må utrede thyreoidea før eventuelt binyrebark osv. Thyreoidea poiklinikken tror jeg blir løsningen for meg. Takk for hjelpen Kris!
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
11-06-06, 15:12 #5
For en tid tilbake spurte jeg om noen kjente en lege ved navn Brustad på Haukeland. Jeg tror det var før forumet krasjet. Hun ble anbefalt på det varmeste av en stoffskiftepasient. Diabetessykepleieren ved UiS var også klar i at den beste kompetansen finnes på Haukeland.
Jeg er enig med deg AnneMa at hvis man leser linken gitt av Kris så gir Haukeland ikke inntrykk av å være særlig opptatt av thyroide sykdommer. Men det hadde jo vært mest praktisk for oss i vest hvis Haukeland var bra!Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
11-06-06, 17:16 #6
Ja det hadde jo, men heldigvis er det ikke så vanskelig å komme seg til Oslo hellerMen det hadde jo vært mest praktisk for oss i vest hvis Haukeland var bra!
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
11-06-06, 17:44 #7
Det er en egen gruppe(r) i thyreoideaforbundet for dem som er hyper eller har vært det. De er veldig på hugget.
Det går an å gå på nettsidene til forbundet og lete etter tlf numre eller ringe kontoret eller lokallaget.
Hørte en si at det er satndard å få neo-mercazole i to år og så prøve uten og hvis man ikke var bra da får man neo-mercazole i to år til, det var ihvertfall noe helt annet enn du fikk vite av legen.
Så jeg tror man kan kontakte hyper-likemennene.
-
11-06-06, 18:26 #8
Ja, det stemmer det Nora!!
Brits det er ei som er kontaktperson i Stavanger for høyt stoffskifte. Jeg husker ikke navnet, men det ligger nok på lokallagssidene.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
11-06-06, 21:02 #9
Takker for info. Jeg har skrevet ut 1 kg papir fra nettet som skal serveres legen hvis han så mye som prøver å nevne ordet ra........ igjen før det er gått i hvert fall 1,5 år. Har nettopp meldt meg inn i forbundet og skal ta kontakt etterhvert.
Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
11-06-06, 21:45 #10
Høres ut som en glimrende plan Brits!!

Hvis ikke får du overkjøre han...
;)Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
Armour eller levaxin, eller begge deler?
Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 12-11-07, 19:37 -
Aker og kontaktinfo....
Av Lissa i forumet Hos legenSvar: 19Siste melding: 20-09-07, 16:31 -
Lege S. Brustad, Haukeland
Av brits i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 30-04-06, 16:13
Svar med sitat
Bokmerker