Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Virkning av Armour
-
04-07-06, 14:52 #1
Virkning av Armour
Jeg lurer litt på hvor lang tid det vanligvis tar før man merker virkningen av Armour. Jeg har lest litt her inne og ser at det kan variere noe, men hva kan man regne med ?
Jeg begynte med kombi behandling 100mg levaxin og 60mg armour, som jeg deler i to, for 18 dager siden, men jeg føler meg ganske trøtt og sliten om dagen og enkelte dager føler jeg at jeg er i ferd med å sovne foran pc'en på jobben... Jeg var ikke sånn når jeg brukte levaxin og liothyronin....
Jeg har begynt å ta jern og kalsium tilskudd, og tar jerntablettene sammen med levaxinen på morningen, kan det påvirke virkningen av levaxin ? Kalsium tablettene tar jeg sammen med kveldsdosen min av armour.
-
04-07-06, 15:03 #2
Re: Virkning av Armour
Skal ikke både jern og kalsium inntaes langt unna Levaxin/Armour? Mange timer har jeg lest her på forumet.
Opprinnelig skrevet av Leya
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
04-07-06, 17:31 #3baremei Gjest
Stemmer det, minst to, helst fire timer fra hverandre. De hemmer opptaket av tyroksinet.
-
04-07-06, 22:58 #4
Min erfaring er at Armouren ikke begynte å virke før jeg kom opp i rett dose.
-
05-07-06, 08:17 #5
Oi, oi, oi. Ikke rart at formen min ikke er helt bra om dagen.... Jeg får styre unna å ta de samtidig som levaxin og armour...
Jeg fikk plutselig en tanke om det her ja, så fint jeg har dere som kan bekrefte anelsene mine
-
05-07-06, 11:41 #6
Man skal i hvertfall ikke ta kalsium sammen med thyroxinen. Jern tilskudd vet jeg ikke noe om. Men syrenøytraliserende skal også holdes borte fra medisinene.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
10-07-06, 11:15 #7
Jeg tar ihvertfall levaxin og armour kun sammen med omega3 på morningen nå og kveldsdosen med armour alene. Selv om det ikke er mange dagene siden jeg kuttet ut jern og kalsium i tillegg, merker jeg faktisk forbedring...
Men gud for en godtelyst jeg har hatt de første fjorten dagene med armour.... Jeg har jo spist absolutt alt jeg har kommet over av snop...
Godt akkurat det har gitt seg, er tjukk nok som det er ! Selv om jeg merker at jeg har gått ned siden i høst, ikke akkurat i kg, men i cm over alt. Buksene som strammet i fjor, må nå brukes med belte
-
10-07-06, 19:20 #8
Hei Leya! Lånte boken "Vitaminrevolusjonen" av Knut T.Flytlie og han tar 1 - 2 kromtabletter daglig i perioder hvor han har trang til søtsaker. Boka er tidligere anbefalt i forumet. Har ikke lest mye i den, men den er meget godt skrevet, lett å forstå!
(Noe som passer meg utmerket, litt "tåkelagt" som jeg er for tiden!)
-
12-07-06, 08:37 #9
Ja krom har jeg hørt om av mamma, helseguru som hun var. Synd jeg ikke har henne å spørre om vitaminer og helsekost lenger.'
Men den boka var ikke dum... kanskje noe jeg skal tenke på å skaffe meg..
Lignende tråder
-
Virkning av Levaxin?
Av Grace i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 9Siste melding: 05-08-10, 20:36 -
Hvor fort merker man virkning på levothyroksin?
Av såga i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 09-08-07, 13:40 -
Når forvente virkning av Levaxin?
Av sunny i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 05-04-07, 11:35 -
Virkning av Levaxin
Av Anne Ma i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 3Siste melding: 06-05-06, 23:00
Svar med sitat
Bokmerker