Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Threaded View
-
01-11-06, 21:47 #1
de gjør det ikke lett for oss å unngå karbohydrater nei...
her fannt jeg noe skremmende
Myte 3: Nyrestein skyldes et feilaktig kosthold
Selv om kosthold og nyrestein tidligere ble ansett å henge sammen, er dette nå ikke lenger sannsynlig. En frisk person kan øke mengden kalsium i urinen ved å spise mye proteiner, men de fleste som gjør dette får jo ikke nyrestein. Derfor antar man at noen som har en predisposisjon for å få nyrestein bør redusere proteininntaket sitt. Det gjelder personer med urinveisinfeksjoner, cystenyrer og spesielle stoffskiftelidelser. Disse personene bør kanskje også unngå mat med høyt nivå av oksalat, som for eksempel sjokolade, kaffe, øl, melkeprodukter og enkelte frukter og grønnsaker.
ikke får vi glede oss over livets gleder heller :(Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
Lignende tråder
-
Hva gjør man med de som ikke skjønner seg på hypotyreose?
Av Thomas W H i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 12Siste melding: 18-10-08, 21:23 -
Karbohydrater
Av Stina i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 20Siste melding: 14-11-06, 20:23 -
Trege og raske karbohydrater?
Av Joni i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 10Siste melding: 27-07-06, 21:20 -
Det er lett å… behandle hypotyrose
Av cathrin i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 5Siste melding: 27-06-06, 19:59

Svar med sitat
Bokmerker