Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Balder-diett
-
21-04-10, 23:11 #1
Balder-diett
-
22-04-10, 08:04 #2
Sv: Balder-diett
Hei Nielsigne,
Jeg oppsøkte Balderklinikken høsten 2008 - etter å ha fått påvist lavt stoffskifte etter fødsel i april. I løpet av sommeren ble formen min mye bedre og verdiene også - så alt så ut til å gå riktig vei.
For å være på den sikre siden gikk jeg til Balder og en svensk lege, som hadde liten kunnskap til stoffskifte. Det eneste han var opptatt av var at jeg for noen år siden i en lengre periode etter utenlandsopphold hadde hatt mageproblem.
Det ble tatt hudprøver - og jeg reagerte på hvete, melk og løk etc. Så jeg ble satt på den obligatoriske Balderdietten - ikke noe sukker, melk, hvete, egg i seks uker. Og store mengder vitamniner - D-vitaminer og selen var han derimot ikke noe opptatt av. heller ikke av hyppige måltider.
I løpet av disse seks ukene ble kroppen mer og mer stressa. Det ble vanskelig å få i seg nok mat - måtte droppe måltider fordi de ikke passet inn i dietten.
Så da jeg kom tilbake etter seks uker hadde jeg en indre uro, som jeg tenkt skyldres deadline stress på jobben.
Han snakket med meg i 90 minutter, noe som er hyggelig men som koster 800 kroner. Var veldig opptatt av jeg ikke hadde candida og ville at jeg skulle sende bæsjen min til USA. Først etter 90 minutter sjekket han blodprøvene mine og oppdaget at stoffskiftet mitt var på bærtur. I tillegg jeg hadde for lite kalsium og sink. Da var timen over - så han bare konstanterte at jeg trengte levaxin og skrev det ut.
Så ville han at jeg skulle bestille en ny 800 kroners time.
Det var min erfaring med Balder. Hører derimot at andre er meget fornøyd med Lars Omdal. Men han har inntaksstopp. Og Balder er en dyr pengemaskin, som skriver ut vitaminer som vi selv må kjøpe på helskostbutikker. Vet ikke hvor mange tusenlapper som gikk. Men det var en del. Såfremt det ikke er snakk om allergier, vil jeg ikke anbefale Balder.
V
-
24-04-10, 14:22 #3
Sv: Balder-diett
Hei Nielsigne

Jeg ser at spørsmålet ditt er stilet spesifikt til Vår, men tillater meg å fortelle at jeg har en litt annen oppfatning av Balder og den omtalte legen. Jeg har både positive og negative erfaringer, men alt i alt er mitt møte med klinikken positivt.
Lignende tråder
-
Oppkvikkende diett
Av minnie i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 12-04-07, 08:39 -
Kosthold og diett?
Av bambi i forumet Helbred og kostholdSvar: 5Siste melding: 18-02-07, 11:47 -
Lavkarbo diett!!!!
Av heisann i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 13Siste melding: 29-11-06, 12:48 -
insulinresistens og diett
Av mali i forumet Helbred og kostholdSvar: 5Siste melding: 28-09-05, 21:06 -
insulinresistens og diett
Av mali i forumet Lavt stoffskifte, insulinresistens og PCOsSvar: 5Siste melding: 28-09-05, 21:06

Svar med sitat
Bokmerker