Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
  1. #1
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    39

    Standard Lege i Trondheim?

    Er det noen som kan anbefale en lege i Trondheim? En som er flink med stoffskifteproblematikk?

  2. #2
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

    Standard

    Jeg går til Ingar Løge på Edda legesenter. Jeg vet ikke om han er spesielt flink med lavt stoffskifte, men det går an å snakke med han! Han behandler andre med kombinasjonsbehandling av levaxin og trijodthyronin, og skriver ut Armour til meg.

    Og han blir ikke vettskremt når TSH blir lav. Han hører på deg, og føler du deg bra med medisineringen så er det godt nok for han, han er ikke så redd for hva blodprøvene "skal" vise.

  3. #3
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    39

    Standard

    Takk for tipset. Alltid fint å ha en lege "i bakhånd" - skal til fastlegen i morra - er litt spent på det.

  4. #4
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

    Standard

    Wops.. Edda legesenter.. Jeg går til kollegaen hans, ser jeg da.. (hun som helligholder TSH og ikke nikker entusiastisk når armour bringes på bane) Jeg skal jammen fortelle henne at jeg vet kollegaen hennes Ingar Løge velvillig skriver ut dette preparatet neste gang jeg er der..! Om ikke annet, så vil det iallfall vekke nysgjerrigheta hennes såpass at hun skaffer seg litt infomasjon og forhåpentligvis vil også hun oppleve en liten oppdatering..

  5. #5
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    39

    Standard

    Må bare si at jeg har vært hos fastlegen min i dag - og det gikk på skinner. Han har jammen oppdatert seg på hypo siden sist - og var velvilligheten selv. Ble veldig lettet og glad. Så da fortsetter jeg jammen hos han en stund til!! Første gang siden jeg ble syk at et legebesøk går bra. Så det er håp i hengende snøre.

  6. #6
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Trondheim
    Alder
    64
    Meldinger
    33

    Standard

    Hei Abra
    Hva heter legen du går til?
    Jeg er ny her og har leste de fleste innleggene(tror jeg). Jeg tror selv jeg har lavt stoffskifte, men fastlegen min utelukker det fulstendig ut i fra prøvene. Derfor er jeg interessert i annen fastlege i Trondheim.
    Acromegali eller hypothyreose ?. Hilsen Arild - 47 år

  7. #7
    baremei Gjest

    Standard

    Kan du ikke komme hit med prøvene dine? Kanskje vi kan hjelpe deg på vei.

  8. #8
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Trondheim
    Alder
    64
    Meldinger
    33

    Standard

    Tok prøver 21.04.06 - TSH 1,76 - FT4 15,9 - ser dette OK ut?

    Ã…rsaken til mistanke om lavt stoffskifte er at jeg har de fleste symtomene, samt at flere i min slekt har det (3 tanter og 1 onkel). Må jo si at prøvene viser jo "normale" verdier. Det ble ikke tatt FT3 prøver.
    Acromegali eller hypothyreose ?. Hilsen Arild - 47 år

  9. #9
    baremei Gjest

    Standard

    Du må få tatt de prøvene omigjen, sammen med FT3 og ikke minst Anti-TPO. Har du utslag på den siste kan det forklare symptomer på tross av foreløpig fine prøver ellers.

    Få også tatt ferritin og B12, kolesterol og homocystein. Og sikkert noen fler.

    Den arvelige faktoren burde tilsi at legen tok det på alvor, ja, og i det minste sjekker ordentlig.

  10. #10
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    39

    Standard

    Hei mann-61
    Jeg går til Helge Oftebro - så det er han som har tatt prøver og startet medisinering.
    Han behandler på grunnlag av omfattende prøver og klinikk - dvs hvordan du har det. Fastlegen var skeptisk til dette i begynnelsen - og jeg er ikke sikker på om han hadde hatt nok kunnskap om lavt stoffskifte til å ta prøver ut over stoffskifteprøver - når disse var normale. Men nå ser han at den medisineringen jeg har fått av Oftebro virker - og at jeg er på vei til å bli frisk. Og da ser ikke han noen problem med å sette diagnosen Hypothyreose - selv om jeg hadde "normale" stoffskifteprøver før jeg begynte med medisinering. Men om han hadde vært i stand til å hjelpe meg i utgangspunktet vet jeg ikke.
    Hvis du fortsatt vil ha navnet til fastlegen min kan du sende meg en mail på abthyro@hotmail.com.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

  1. Lege i Bergen
    Av mohaienne i forumet Hos legen
    Svar: 0
    Siste melding: 09-10-07, 14:28
  2. Lege
    Av Rafael i forumet Hos legen
    Svar: 1
    Siste melding: 03-04-07, 21:27
  3. Amerikansk lege om TSH
    Av Sunva i forumet TSH
    Svar: 14
    Siste melding: 09-11-06, 09:19
  4. Byttet lege?
    Av Siri Ann i forumet Meningsmålinger
    Svar: 11
    Siste melding: 12-10-06, 15:35
  5. Lege S. Brustad, Haukeland
    Av brits i forumet Hos legen
    Svar: 4
    Siste melding: 30-04-06, 16:13

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn