Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Tråd: Lege i Trondheim?
-
24-05-06, 19:38 #1
Lege i Trondheim?
Er det noen som kan anbefale en lege i Trondheim? En som er flink med stoffskifteproblematikk?
-
29-05-06, 14:20 #2
Jeg går til Ingar Løge på Edda legesenter.
Jeg vet ikke om han er spesielt flink med lavt stoffskifte, men det går an å snakke med han! Han behandler andre med kombinasjonsbehandling av levaxin og trijodthyronin, og skriver ut Armour til meg.
Og han blir ikke vettskremt når TSH blir lav.
Han hører på deg, og føler du deg bra med medisineringen så er det godt nok for han, han er ikke så redd for hva blodprøvene "skal" vise.
-
29-05-06, 21:50 #3
Takk for tipset. Alltid fint å ha en lege "i bakhånd" - skal til fastlegen i morra - er litt spent på det.
-
30-05-06, 13:59 #4
Wops.. Edda legesenter.. Jeg går til kollegaen hans, ser jeg da.. (hun som helligholder TSH og ikke nikker entusiastisk når armour bringes på bane) Jeg skal jammen fortelle henne at jeg vet kollegaen hennes Ingar Løge velvillig skriver ut dette preparatet neste gang jeg er der..! Om ikke annet, så vil det iallfall vekke nysgjerrigheta hennes såpass at hun skaffer seg litt infomasjon og forhåpentligvis vil også hun oppleve en liten oppdatering..
-
30-05-06, 18:40 #5
Må bare si at jeg har vært hos fastlegen min i dag - og det gikk på skinner. Han har jammen oppdatert seg på hypo siden sist - og var velvilligheten selv. Ble veldig lettet og glad. Så da fortsetter jeg jammen hos han en stund til!! Første gang siden jeg ble syk at et legebesøk går bra. Så det er håp i hengende snøre.
-
30-05-06, 22:00 #6
Hei Abra
Hva heter legen du går til?
Jeg er ny her og har leste de fleste innleggene(tror jeg). Jeg tror selv jeg har lavt stoffskifte, men fastlegen min utelukker det fulstendig ut i fra prøvene. Derfor er jeg interessert i annen fastlege i Trondheim.Acromegali eller hypothyreose ?. Hilsen Arild - 47 år
-
30-05-06, 22:59 #7baremei Gjest
Kan du ikke komme hit med prøvene dine? Kanskje vi kan hjelpe deg på vei.
-
30-05-06, 23:17 #8
Tok prøver 21.04.06 - TSH 1,76 - FT4 15,9 - ser dette OK ut?
Ã…rsaken til mistanke om lavt stoffskifte er at jeg har de fleste symtomene, samt at flere i min slekt har det (3 tanter og 1 onkel). Må jo si at prøvene viser jo "normale" verdier. Det ble ikke tatt FT3 prøver.Acromegali eller hypothyreose ?. Hilsen Arild - 47 år
-
31-05-06, 00:30 #9baremei Gjest
Du må få tatt de prøvene omigjen, sammen med FT3 og ikke minst Anti-TPO. Har du utslag på den siste kan det forklare symptomer på tross av foreløpig fine prøver ellers.
Få også tatt ferritin og B12, kolesterol og homocystein. Og sikkert noen fler.
Den arvelige faktoren burde tilsi at legen tok det på alvor, ja, og i det minste sjekker ordentlig.
-
31-05-06, 11:00 #10
Hei mann-61
Jeg går til Helge Oftebro - så det er han som har tatt prøver og startet medisinering.
Han behandler på grunnlag av omfattende prøver og klinikk - dvs hvordan du har det. Fastlegen var skeptisk til dette i begynnelsen - og jeg er ikke sikker på om han hadde hatt nok kunnskap om lavt stoffskifte til å ta prøver ut over stoffskifteprøver - når disse var normale. Men nå ser han at den medisineringen jeg har fått av Oftebro virker - og at jeg er på vei til å bli frisk. Og da ser ikke han noen problem med å sette diagnosen Hypothyreose - selv om jeg hadde "normale" stoffskifteprøver før jeg begynte med medisinering. Men om han hadde vært i stand til å hjelpe meg i utgangspunktet vet jeg ikke.
Hvis du fortsatt vil ha navnet til fastlegen min kan du sende meg en mail på abthyro@hotmail.com.
Lignende tråder
-
Lege i Bergen
Av mohaienne i forumet Hos legenSvar: 0Siste melding: 09-10-07, 14:28 -
Lege
Av Rafael i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 03-04-07, 21:27 -
Amerikansk lege om TSH
Av Sunva i forumet TSHSvar: 14Siste melding: 09-11-06, 09:19 -
Byttet lege?
Av Siri Ann i forumet MeningsmålingerSvar: 11Siste melding: 12-10-06, 15:35 -
Lege S. Brustad, Haukeland
Av brits i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 30-04-06, 16:13
Svar med sitat
Bokmerker