Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Nordjylland, Danmark
    Meldinger
    37

Standard Nogen, der kender de danske privatlæger - Bruce P Kyle og Knut Flytlie?

Hej

Jeg har valgt at blive undersøgt ved privatlæge Bruce Phillip Kyle, Århus (han bor nærmest). Knut Flytlie bor i Vejle. Disse to personer er udannede læger, der har valgt at arbejde holistisk. Der findes yderligere nogle få stykker på Sjælland.

Jeg har tid til kosultation om en uge, men er ved at få kolde fødder, for jeg ved det bliver dyrt og er i tvivl, om det er de mange penge værd!

Trods megen spørgen rundt omkring, har jeg ikke kunne finde nogen, der har erfaring med denne (disse) læger!

Nogen der ved noget Jeg vil blive meget taknemmelig, for at høre om nogle erfaringer!

Hilsener til alle
    Ayla

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Nogen, der kender de danske privatlæger - Bruce P Kyle og Knut Flytlie?

Sitat Opprinnelig skrevet av ayla Vis post
    Jeg har valgt at blive undersøgt ved privatlæge Bruce Phillip Kyle, Århus (han bor nærmest). Knut Flytlie bor i Vejle. Disse to personer er udannede læger, der har valgt at arbejde holistisk. Der findes yderligere nogle få stykker på Sjælland.
    Carsten Vagn-Hansen anbefaler ham tillige med:

Knut Flytlie Gludsmindevej 39 7100 Vejle. Tlf. 7572 6090

Claus Hancke, Irene Hage, Ole Købke Institut for Ortomolekylær Medicin Lyngby Hovedgade 37 2800 Kgs. Lyngby Tlf 4588 0900

Aage Winther Nielsen Puggårdsgade 7 1573 København V Tlf. 7025 1205

Gunner Ødum Klostervej 11 9480 Løkken Tlf. 9899 0699

Knuth Flytlie er nordmand praktiserende i Vejle, men driver også hjemmesiden Vitamindoktor.dk hvori man kan "via et VIP-medlemskab komme i direkte kontakt med lægen og bestille internet- eller telefonkonsultation ved at følge vejledningen og udfylde spørgeskemaet."

Mig bekendt koster et VIP-medlemskab omkring 300 kr om året. Kunne du ikke prøve først at kontakte ham, for at være mere sikker på det hele?

Men ellers er jeg selv så "indædt" en fan af Carsten Vagn-Hansen, at jeg ville nok stole på hvad og hvem som helst på hans anbefaling.

Hvilken desperation eller håb driver dig til at opsøge en holistisk læge?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Nogen, der kender de danske privatlæger - Bruce P Kyle og Knut Flytlie?

Vil bare minne om denne : http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/st...for%20lavt.asp
    Som har vært postet her på forumet tidligere.
    En god ting kan gjentas.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Hej Ayla

Jeg har været hos Bruce Kyle i Århus til den første samtale.
    Han tilbød en del undersøgelser, som foregår ved spyttests der bliver sendt til amerikanske laboratorier.
    Jeg kunne hurtigt se at jeg ikke ville have råd til at forsætte behandlingen, selvom jeg flere gange har tænkt, om jeg ville have været rask nu, hvis jeg var fortsat :o( Men for mig ville det løbe op i 10.000 kr og jeg havde vi/jeg ikke råd til.
    Jeg mener at han har en hjemmeside med priser o.lign.
    Han virkede meget enthusiatisk, men også meget "amerikansk" - jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det?.
    Jeg synes da at du skulle tage den første samtale og stole på dine egne fornemmelser.
    Den anden læge kender jeg ikke
    Held og lykke!
    Mvh. Gitte
    P.S.: Er det ikke dig Ayla der er startet på Armour? Hvis ja, hvordan går det med det?

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Nordjylland, Danmark
    Meldinger
    37

Tak alle for svar

Til dit sidste spørgsmål Anisa, så for det første mener jeg, holistiske læger står for det eneste rigtige. Dernæst mangler jeg en tilstandsrapport over min krop - ærlig, saglig og respektfuld, med udgangspunkt i de sandheder om stofskiftet, som jeg via diverse foraer og foreninger har fået kendskab til og som min egen erfaring, fortæller mig er sådan, det forholder sig!

Jeg vil gerne have tjekket det generelle hormonspejl. Om der skal rettes om på binyrerne og andre hormonproducerende kirtler.
    P.g.a. sygemeldning har jeg brug for sandheden om min krop, selvom en private lægerapport ikke kan bruges i dette kommunale regi, så tror jeg det vil give mig en ro til at være urokkelig i min fastholdelse af mine symptomer skyldes stofskiftet. Der er faktisk ingen læge, der har erkendt overfor mig, at jeg har Hashimotos/hypothyreose. Det har jeg kun læst mig til via aktindsigt. Det kunne styrke mig, med en tilkendegivelse.

Mht. Armour og min hypothyreose så skete der noget, jeg umiddelbart ikke forstår. Efter ca. 3 mdr. på Armour gik jeg tør p.g.a. nogle forviklinger med bestilling. Jeg var uden i ca. 10 dage, og da jeg vil starte igen, fik jeg voldsomme symptomer fra hjertet – altså symp. på for høj stofskifte. Selv på minimal dosis. Så jeg stoppede med at forsøge og har ikke taget hormontilskud siden. Min hypotese var at, kroppen reagerede, som i starten af min hypothyreose, nemlig ved at kirtlen kørte på højeste beredskab i en periode (krise, krise) før den måtte kapitulere. Det har i og for sig også været tilfældet, ud over at jeg på nogen områder, har det bedre end under hele min sygdom. Jeg tænker, det er fordi jeg får tilført noget af det bedste, nemlig mine egne hormoner. Tror mit tidligere hormonindtag lukkede helt ned for min egen produktion. Samtidig er det dog også tydeligt, at det er for lidt. Det er åbenbart ikke muligt, at regulere ”medicinen”/præparatet, så man fortsat selv danner hormon. Hvor er det dog kompliceret!
    Dette er ved gud en besværlig disposition både som sygemeldt, og når man har bestilt tid til at få det bedre, og så pludselig har det væsentligt bedre – altså end tidligere (sammenlignet med først og fremmest tiden på Eltroxin). Da jeg bestilte tiden for 2 mdr. (ventetid), var jeg jo overbevist om, det snart gik den forkerte vej igen i en rivende fart! Måske vil diverse tests ikke vise noget, eftersom jeg har det meget bedre. Men, men, jeg har kontakt med en naturlæge, der siger at har man en autoimmun sygdom – da har man en kronisk sygdom, og man skal passe på sig selv. Han hentydede, at autoimmun sygdom ikke er et konstant angreb, men varierende angreb, hmn!
    Min fornuft siger mig også, at denne bedring netop tvivlsomt varer ved, men det er svært at skulle "spille skuespil" overfor kommunen (når de i forvejen mistænker mig for somatisering ) – jeg er i arbejdsprøvning og"spiller" på de mindste symptomer, fordi jeg netop ikke tror på denne bedring er vedvarende.

Jeg har netop kolde fødder m.h.t. hr. Kyle. Bange for det ingen ende vil tage med dyre tests, og risikoen for ikke at blive så meget klogere. Jeg har set hans prisliste, men man ved jo ikke på forhånd, hvilke tests man behøver. Det kunne være rart med et ”pengetræ”.

Gitteh, hvor meget kom du af med ved første samtale – fik du noget ud af den? Jeg tror, jeg forstår hvad du mener med ”amerikansk”!
    Som du ser kan jeg ikke svare på hvordan det går med Armour – men de står parat til brug på hylden!

Anisa, det kunne være en god idé med dette VIP- medlemskab. Carsten Vagn-Hansen har givet mig adr. til disse holistiske læger på min forspørgelse – også Kyle, men jo ikke direkte anbefalet dem/nogen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Hej Ayla

Desværre kan jeg ikke huske hvad jeg kom af med il første samtale, synes at det var omkring et par tusinde?
    Ja jeg havde også lidt følelsen af nemt at kunne blive et pengetræ. Han mente jo at rigtige mange undersøgelser ville være relevant for mig, men kunne slet ikke overskue det - det var RIGTIGT mange ting der skulle undersøges...Ja og det KAN jo godt være at de ville være relevante allesammen, men jeg sad da også med tanken om, at det jo er patienterne han LEVER af...
    Ja ved simpelthen ikke hvad jeg skal råde dig til?!
    Jeg kan bestemt følge dig i, at man har behov for en bekræftelse af at der er noget "galt" i kroppen. Min læge har bedt mig stoppe med at søge efter en forklaring, men det gør man jo ikke når man kan mærke at man ikke er frisk og ens liv langsomt bliver frarøvet en...
    Kan helt bestemt følge dig mht. systemet der ånder en i nakken, er selv i samme situation, sygemeldt på 5. måned. Jeg HÅBER virkelig bare snart at blive frisk nok til at genoptage mit job, men synes SLET ikke at kunne se fremskridt selv efter 5 måneder.
    Ret pudsigt det der er sket for dig, at du har fået det bedre efter Armourstoppet. Men det er da glædeligt! Nyd det så længe det varer, men ja du har jo prøvet det før ligesom jeg, og tænker snart vender det jo nok igen...
    Men jeg håber virkelig det bedste for dig.
    Har du fået taget blodprøver midt i alt det her? Det kunne da være sjovt at se hvordan dine tal ligger i forhold til dit velbefindende og før....?
    Held og lykke i din beslutning med Bruce. Hvis man havde ubegrænsede midler, så var beslutningen jo nem nok....

Mange hilsner
    Gitte

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Nordjylland, Danmark
    Meldinger
    37

Tak for svar Gitte

Udredning fra private læger kan da ikke bruges overfor kommunen - vel
    Det er noget underligt noget, men jeg føler mig ikke så motiveret, for at blive udret hos Kyle, når jeg nu har det bedre. Jeg er mere opsat på at få afgjort dette kommune menageri, og hvis de dyre papirer fra Kyle intet har at sige, tror jeg, jeg venter med at betale for privat læge.

Jeg er så stresset over ikke at kunne sætte et punktum, og så begynde at have et liv.
    Det er så fuldstændig tåbeligt, som det du fortæller, din læge siger. Psykiateren, jeg blev "tvunget" til udredning hos, påpeger noget lidt i samme retning - "At jeg er fikseret i min optagethed af min sygdom/at jeg har vanskeligt ved at takle mine kropslige signaler" sidstnævnte betyder vel, jeg skulle kunne ignorere dem, sådan jeg skulle kunne klare fuldtidsjob. Til førstnævnte svarer jeg kommunen, at jeg kalder det "nødvendig uddannelse i min sygdom" (idet lægerne nedprioriterer stofskiftelidelser fuldstændig p.g.a. manglende prestige) -det gælder meget relevant mit levebrød (og livskvalitet).
    Det er til at blive fuldstændig over at få at vide, man skal glemme sin sygdom, når ingen anden tager sig af den, og at den gør, man ikke kan passe et arbejde (for mig fuldtidsarbejde). Altså sagt på en anden (ironisk) måde - man skal ikke tage sig af sin sygdom, for det gør de ikke

Dernæst og samtidig hvor er chancen lige for, at man kan lære at leve med/ takle sin sygdom, når den ikke bliver anerkendt som værende grunden til de symptomer, man har, der gør, man har svært ved at kunne passe et arbejde. Tydeligere: der menes man skal acceptere de symptomer, de mener, man ikke har, øøøhhh . Dette er langt værre end ”To mænd på en tømmerflåde” (dansk sketch).

Gitte, når man er sygemeldt fra sin arbejdsplads, burde det da være i alles interesse, der blev gjort en kæmpe indsats, for at du fik det bedre. Du viser, du gerne vil være bedre bl.a. for ikke at miste dit job. Hvad mon sådan en læge tænker! Uden indsats er der stor risiko for, at du bliver fyret. Hypotese: når du så er fyret, vil lægen måske oven i købet ikke erkende overfor kommunen, at du har en sygdom, der gør, du ikke magter et job uden tilskud. Er det galt, lige godt hvad man gør, eller hvad!

Det går helt af sig selv......at smutte udenfor (miste) tråden!

Jeg poster lige mit blodprøveresultat senere.

Tilbage til private læger og klinikker - hvis deres undersøgelser ikke kan bruges i kommune regi - ja, så er det da bund forkert!

Anisa, hvad er det for en klinik, du nævner i Belgien ovre i ThomasWH´s indlæg "man må tåle å høre mye rart " og har du været der?

Ayla

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Anisa, hvad er det for en klinik, du nævner i Belgien ovre i ThomasWH´s indlæg "man må tåle å høre mye rart " og har du været der?
    Hej

Jeg tænkte på Thierry Hertoghe og hans belgiske endokrinologiske klinik. Han er fjerde generations endokrinolog og har selv hypothyreose. Han er nok en af de bedste til at ordinere og supportere hormonterapi inkl. den kliniske del af omsorgen for patienten.

Nora har lagt lidt ind om ham i tråden Hertoghe utdanner leger i tyskland, og nå også Amerika og jeg selv postede en tråd om en bog han har skrevet: "Det handler om hormoner"

Jeg kom aldrig afsted til Belgien, da jeg "nåede" at starte på Westhroid forinden, men jeg har til stædighed hans navn i frisk erindring, hvis jeg ikke på egen hånd, får bugt med mine "ulydige" binyrer.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Nordjylland, Danmark
    Meldinger
    37

På tide med et tak for svar, Anisa

Nåe, jamen, jeg kender til Thierry Tertoghe og har haft lånt hans bog. Først tænkte jeg, jubii – jeg kan blive fri for alle mine symptomer og gener……rynker, samt andre ”alderdomstegn”. Hmn., tænkte jeg så, for jeg går rimelig meget ind for det sunde og naturlige, og mener bare det, at være alderssvarende, og ikke føle sig 10-20 år ældre kan gøre det! Det er vel naturligt at ældes, og når først hormonerne er i balance i.h.t. den ublance, der sker p.g.a. miljø og sygdom, mener jeg resten bør ske via kost og levevis.

Jeg synes, bogen henviser til rigtig mange forskellige hormoner, der skal justeres, og dermed mange hormontilskud, der skal tages, for at rette op hos de fleste – også hen ad vejen. Så vidt jeg husker, er det syntetiske hormoner. Han skriver godt nok, at det risikofyldte i at tage hormontilskud, er når ikke alle hormonubalancer rettes op. Her tænkte han vist på problematikken -hormontilskud til kvinder i overgangsalderen og brystkræft. Jeg ville nu stadig og under alle omstændigheder være noget betænkeligt ved at fylde min krop med syntetiske hormoner.

Jeg skriver ovenstående, netop fordi jeg er i vildrede med Thierry Tertoghe. På den ene side begejstret og på den anden, meget skeptisk

Og på den anden side har vi jo så lægerne i DK, der ikke retter op på noget der "bare" har med ubalancer at gøre, men først begynder at "helbrede", når det er en klar sygdom!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Så vidt jeg husker, er det syntetiske hormoner.
    Hvor læser du om anbefaling af syntetiske hormoner? Har vi læst den samme bog?
    Han skriver godt nok, at det risikofyldte i at tage hormontilskud, er når ikke alle hormonubalancer rettes op. Her tænkte han vist på problematikken - hormontilskud til kvinder i overgangsalderen og brystkræft. Jeg ville nu stadig og under alle omstændigheder være noget betænkeligt ved at fylde min krop med syntetiske hormoner.
    Faktisk skriver han og gentager generelt at man bør tilstræbe balance mellem alle kroppens hormoner... uden at udpege nogle frem for andre, som værende vigtigere end andre. Hele hans "filosofi" baseres på respekten og anerkendelsen af alle hormoners betydning i menneskekroppen. Og det er det han altid stræber efter, når han undersøger sine patienter... med patientens konkret sygdom som udgangspunkt.
    Jeg skriver ovenstående, netop fordi jeg er i vildrede med Thierry Tertoghe. På den ene side begejstret og på den anden, meget skeptisk
    Du er i vildrede fordi du strandede ved "forfatteren" til en håndbog for lægmænd, og du kom ikke videre i jagten på oplysninger om "lægen". Om hans baggrund, om hans klinik, om hans forskning, artikler, om hans rygte ude i verden, om alle de læger på alle kontinenter, der valfarter til hans undervisning osv.
    Sist endret av Anisa; 05-03-09 kl 16:00

Side 1 av 2 12 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn