Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Hvordan få ned anti-TPO
-
10-07-12, 19:12 #1
Hvordan få ned anti-TPO
Hei!

Jeg har lenge lagt på rundt 250 i anti-TPO. Jeg leste for lenge siden et sted at man burde ta Selen-tilskudd for å få ned antistoffene.
Så jeg prøvde: tok Selen i 1 måned, ved neste blodprøve var anti-TPO'en på nesten 1000!
Jeg sluttet med Selen, men tar nå multivitaminer som inneholder pittelitt Selen. Nå ligger anti-TPO på 550.
Har dere noen tips til hva som kan få ned antistoffene
-
10-07-12, 20:05 #2
Sv: Hvordan få ned anti-TPO
Antistoffene er en del av den autoimmune prosessen som pågår i kroppen, altså at kroppens egne celler angriper skjoldbruskkjertelen.
Meg bekjent finnes det ingen "kur" mot dette, men selen kan bremse antistoffene noe.
Mine antistoffer har svingt hele tiden jeg har vært stoffskiftesyk (nesten fire år). Jeg har på det beste "bare" >600 og av og til >2500
Jeg tenker som så at om selen kan bremse antistoffene litt, så er det bra, selv om jeg vet at selen aldri kan fjerne antistoffene.
-
11-07-12, 18:57 #3
Som BenteR skriver er antistoffene uttrykk for at du har en autoimmun betennelse. Alt som kan bidra til å redusere denne inflammasjonen i kroppen kan bidra til at også betennelsen i skjoldbruskkjertelen dempes.
Mange får hjelp ved kostholdsomlegging. Ved å gå over til lavkarbo opplever mange at deres autoimmune sykdommer bedres. Unngå gluten (som er kjent for å trigge betennelser). Hvis du har dysbiose, altså ubalanser i tarmfloraen, kan det også bidra til autoimmune reaksjoner. Du kan feks prøve en god probiotika.
Ingenting virker over natten. Du bør ha tålmodighet og ha et langsiktig perspektiv.
Her inne finnes et vell av informasjon om de tingene jeg har nevnt.
Håper du når målet ditt!
-
12-07-12, 14:15 #4
Før jeg begynte med ordentlig medisinering (thyroid) så ble anti-TPO målt til 1300
(eller mer - laboratoriene måler av en eller annen grunn ikke det som er over 1300 lenger).
Etter drøyt to år med thyroid + endel kosttilskudd og også noen andre hormoner -
så fikk jeg den målt igjen og da var den sunket til 18
Jeg har ikke lagt om kosten - annet enn at jeg bruker mye mindre melk enn før.Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Anti-TPO
Av Vimseliten i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 12Siste melding: 02-11-08, 12:49 -
hva er anti-tpo??
Av isa1 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 10-05-08, 07:24 -
Hvordan få ANTI-TPO ned til 0 med Sun Chlorella.
Av cleo i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 15Siste melding: 07-05-07, 22:49 -
S-anti-TPO
Av gunnar i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 3Siste melding: 08-03-07, 21:28 -
Siste måling viste anti-TPO 2550, og anti-Tg 10650
Av fredlund i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 0Siste melding: 15-06-05, 17:44
Svar med sitat
Bokmerker