Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Nov 2011
    Meldinger
    2

Standard Lavt stoffskifte og blodpropp

Kan man få blodpropp av medisinene? Eller ved forandring i verdiene? Jeg er 34 år og har sannsynligvis fått blodpropp i leggen. Skal på ultralyd i morgen.

Jeg tar nå kun den levaxinen og tenker ikke så mye mer på det, men i det siste har jeg vært så fryktelig slapp og sliten så hadde tenkt å høre om verdiene var i forandring igjen. Men legen er borte en stund nå, så må vente.

Noen som har erfaring eller hørt om lignende?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Lavt stoffskifte og blodpropp

Det lyder meget ubehageligt ...

Jeg har ikke hørt om en direkte forbindelse, men jeg forestiller mig, at man ved underbehandling af et lavt stofskifte har en større risiko for blodprop. I hvert fald kan man få ret højt kolesterol, når man har lavt stofskifte /er underbehandlet.

Kolesterol er jo bestemt ikke (kun) dårligt - men jeg forestiller mig da, at højt kolesterol i en ikke-frisk /-rask krop kan være skadeligt. Hos mig har det i hvert fald været et sikkert bevis på, at jeg var underbehandlet. Men det er vel forskelligt, hvor meget vi hver især skal ha af det.

Så er der også noget med, at man med lavt stofskifte har øget behov for vitamin k. Tager man k2, får man noget godt til både blodårer, knogler og lever. Det får også d-vitaminet til at virke bedre.

Håber, du slipper med forskrækkelsen - eller i hvert fald får et eller andet godt ud af ubehag og besvær .....

Nielsigne

Medlem siden
    Nov 2011
    Meldinger
    2

Takk for svar. Begynt med blodfortynnende sprøyter og skal over på marevan etterhvert i noen mnd. vistnok. Står man skal være forsiktig med vitamin k og mat som inneholder mye vitamin k når man bruker marevan.

Får mer svar i morgen og kan jo ta spørsmålet med legen jeg skal til. Må si jeg gleder meg til proppen er borte, for dette er jaggu smertefult. Kan ikke gå på foten. Kjennes som tusen glasskår inne i leggen.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Nu kom jeg lige i tanker om lumbrokinase - det skulle være helt fantastisk til blodpropper:
    http://www.bigvits.co.uk/product.asp...d=&tid=&bid=23
    http://www.bigvits.co.uk/product.asp?pid=500&bid=6 Især førstnævnte får meget ros - prøv at læse forbrugernes anmeldelser. Flere bud på lumbrokinase her: http://www.iherb.com/Search?kw=lumbrokinase men jeg ved ikke, om man har lov at importere det. Men læse anmeldelserne og så købe det i et andet EØS-land som fx England, dét har man da lov til

Lignende tråder

1. HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
    Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 3
    Siste melding: 24-03-12, 23:14
  2. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  3. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 20:53
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn