Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
17-04-08, 22:24 #1
(!!) Hvorfor T4 medisiner ikke virker. Å starte opp på små doser kan gjøre alt verre
Her er en forklaring på hvorfor T4 medisiner ikke virker. Og om at det å starte opp på små doser kan gjøre alt verre!
http://thyroid-disease.org.uk/index.php ... pic=2981.0Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
22-07-11, 12:38 #2
Sv: Hvorfor T4 medisiner ikke virker. Å starte opp på små doser kan gjøre alt verre
"Der er to potentielle årsager til, at folk føler sig forfærdeligt, når de er i behandling med T4. En af årsagerne er den ekstremt lave dosis, læger typisk ordinerer i dag. En lav dosis af T4 vil effektivt reducere TSH-sekretion. Det lavere TSH vil igen sænke skjoldbruskkirtlens restproduktion af skjoldbruskkirtelhormon. Samtidigt kan denne lavdosis af T4 ikke kompensere for at det lave TSH yderligere har undertrykt skjoldbruskkirtlens restproduktion af hormoner. Patienten har derefter for lidt skjoldbruskhormonet til korrekt at regulere stofskiftet i det meste af kroppens væv. Patienten ender med unormalt lavt stofskifte og med fortsatte eller tiltagende hypothyreose symptomer."
Godt link!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
18-01-12, 22:11 #3
Sv: (!!) Hvorfor T4 medisiner ikke virker. Å starte opp på små doser kan gjøre alt ve
Det omtalte link refererer til dr. Lowe's to artikler om "T4-behandling":
Supernyttig læsning for os i behandling med mediciner! Anbefales!
Sist endret av Mod; 25-02-16 kl 23:14
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
13-08-12, 00:43 #4
Sv: (!!) Hvorfor T4 medisiner ikke virker. Å starte opp på små doser kan gjøre alt ve
Interresant lesning.
-
09-11-12, 10:08 #5
The Starting Dose of Levothyroxine in Primary Hypothyroidism Treatment. A Prospective, Randomized, Double-blind Trial.
INTEMED. 2005;165(15):1714-1720. doi:10.1001/archinte.165.15.1714.
"Our study supports the recommendation of a full replacement starting dose of levothyroxine of 1.6 μg/kg in healthy adult patients younger than 65 years. Moreover, our study also provides evidence that it is safe to treat patients older than 65 years with hypothyroidism with a full replacement dose of levothyroxine if they have no history of ischemic heart disease."Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Kan for lav dose gjøre meg verre enn ingen dose?
Av sigo i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 24Siste melding: 09-11-12, 10:10 -
Kan for lav dose gjøre meg verre enn ingen dose?
Av sigo i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 23Siste melding: 24-03-12, 15:47 -
(!!) Hvorfor T4 medisiner ikke virker. Å starte opp på små doser kan gjøre alt verre
Av anitab i forumet Virker medisinen ikke?Svar: 2Siste melding: 18-01-12, 22:11 -
Hvorfor virker ikke thyroxin?
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 18-04-08, 22:03 -
Jeg skal gifte meg, orker bare ikke starte med forberedelsene..
Av grynet i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 4Siste melding: 18-08-06, 22:21
Svar med sitat

Bokmerker