Viser søkeresultater 1 til 10 av 49
-
11-06-10, 23:50 #1
Ble redet av magnesium olje (Ancient Magnesium)...
Etter et eksperimentt med selv medisinering med Thyroid ogHydrokortisone som startet bra men ble bremset av hissige halsbetennelsee,forkjølelsee og polenallergii, som tok knekken på minebinyrenee selv om jeg bruktehydrokortisonete 15 mg ogøktee den til 30 mg. Hvis man leser min siste innlegg har, vil man ser at jeg var skikkelig nede. Selv medisineringen var livs nødvendig for meg, og den lite bit som manglet var magnesium olje. Kanskje det kan kommer til å gå gærn igjen, men akkurat nå det går veldig bra med meg
. Egentlig jeg håpet et jeg ville føle samme måte etter jeg har startet med Thyroid og Hydrokortisonet.
Jeg leste på Internet om Magnesium olje, og dens livs givende egenskaper. jeg bestilte den med en gang. Og etter den første bruk, var virkningen helt klar. Bedre kondisjon, mer energi, bedre konsentrasjon for å si det kort det var som om min gamle JEG kom til livs igjen, som jeg husker den for jeg ble hypothyreose.
Magnesium olje er egentlig ikke olje, men er høy mineralisert vann. Det er flere måter man kan anvender den, men den beste måte er "transdermal" eller gjennom huden etter smøring. Magnesium olje svir når den smøres på huden, men man kan lever med bivirkningen så lenge man vet dens positive effekten. Det står mye omtale om magnesium olje på Internet, jeg kjøpte den fra et firma som produserer den i Holland ser den linken... http://www.ancientmagnesium.nl/conte...-us/terms.html
-
12-06-10, 08:39 #2
Sv: Ble redet av magnesium olje...
Hei Hassan

Jeg har ikke snakket med deg før her på forumet, men jeg synes dette var veldig hyggelig å høre! Godt med litt gla'nyheter her på forumet også.
Jeg har nettopp skiftet til erfa thyroid og har fått hydrokortison av legen fordi jeg sliter med binyrer. Har ikke begynt på kortison ennå for jeg er litt redd for det...
Men legen sa at jeg også hadde magnesium mangel, så jeg skal absolutt forsøke oljen du nevner. Hvor lenge har du brukt den, og når merket du effekt?
Tusen takk for tips, og lykke lykke til videre! Måtte den gode formen vare livet ut!
-
12-06-10, 17:52 #3
Hei Berit
Jeg har brukt magnesium olje i 2 uker nå, og jeg market effekten med en gang. Jeg bruker magnesium olje ca 30 milliliter hver annen dag. Jeg smøret den i ryggen, ribben, under albuen, under kneene og rundt skulderen, området der huden er tin. Man må passe på ikke smøre rundt sensitive område som øyne, nesen osv osv. Etter man har smøret den venter man til all oljen er absorbert av kroppen, det tar ca 30 minutter og det svir. Etter den er tatt opp av kroppen det som blir igjen er noe flekker som man vaska dem bort med kun vann ikke såpe. For min del er effekten umiddelbar, alt er som det skal våre med meg. Hvis du googler rund du vil se at det anbefales magnesium olje hvis man er lav på den. Fordi det kan tar 2 år for man kommer rundt normaler verdier med vannlige magnesium men at det tar kun 3 til fire måned med magnesium olje. Grunnen jeg valgte magnesium olje var at den er den beste støtte for binyrene, og alle kroppens organer.
Jeg har redusert hydrokortison fra 30 mg til 15 mg nå og jeg tar 3 grain thyroid, 3000 vitamin D3 , 2000 mg vitamin C og vitamin B kompleks.
Lykke til videre Berit
-
12-06-10, 22:12 #4
Så godt å høre Hassan!!! Lykke til videre !
-
12-06-10, 22:55 #5
Pragtfuldt! Tak for tippet!
Jeg fandt et link om velsignelserne ved magnesium - i olieform eller ej
http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cm.../grp=9/menu=6/
... og tilsyneladende har man ikke for meget af det, før man når diarrégrænsen ... som med c-vitamin, tror jeg?
Nielsigne
-
13-06-10, 20:23 #6
Jeg har bestilt oljen og gleder meg stort til å få den! Se hva STTM skriver om viktigheten av magnesium i et nylig innlegg på siden:
http://www.stopthethyroidmadness.com.../19/magnesium/
Jeg har begynt å øke magnesium dosen etter at jeg leste Hassans innlegg (tatt i betraktning at jeg har lave verdier her). Jeg merker at hjertet blir roligere og at kroppen kjennes mykere. Blir imidlertid litt trøtt av det så man bør kanskje ta mest på kveldstid.
-
23-06-10, 21:47 #7
Hei berit!
Jeg håper at du får positive virkninger med Magnesium Chloride som meg, og skriv og fortell oss dine erfaring med Magnesium Chloride. Mens du venter for den, kan du skaffer deg en liten SPRAY FLASKE, den vil du trenger når du vil sprayer med Magnesium Chloride. Du finner spray flaske hos Parfymerier eller Apoteket. Også hvis du vil bruker (fot bath) husk at du kan bruker samme vannet som du har blandet med magnesium chloride flere ganger. Jeg bruker dem i inntil 2 uker, og du spare mye med gjenbruk av vannet. Etter du er ferdig med fot dusjen hell vannet i en beholder som har en lokk. Neste gang du vil bruke samme vannet du bare varme dem i en passe temperatur. Bare sorg for at fotene og beholderen som du skal ta fot bath med er så rent som mulig. Jå varmere vannet du bruker i fot bathen er, desto bedre opptakelsen av Magnesium Chloriden.
Jeg har redusert Hydrokortisonet med 5 mg til, nå bruker jeg bare 5 mg per dag, og 4 grain thyroid, 2000 mg Vitamin C, 4000 IU D og multi B.
Har er en intresang lenker om magnesium chloride https://www.magnesiumdirect.com/nexusarticle.pdf
-
23-06-10, 22:25 #8
Disse to artiklene om hhv. vitaminer og mineraler synes jeg virker ganske gjennomtenkte. Ikke minst fordi de forklarer hvorfor og ikke bare sier at "det er bra".
http://thyroid-disorders.suite101.co...imotos_disease (vitaminer)
http://thyroid-disorders.suite101.co...imotos_disease (mineraler)
NB - de er hashimoto-rettet.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
24-06-10, 15:34 #9
Hei Hassan!
Jeg har brukt magnesium olje (bestilte en sprayflaske på 200 ml) i nesten en uke og er veldig fornøyd. Jeg er i mye bedre form, og hjerteklappen har roet seg. Har mye mer energi, en utrolig god følelse. Det skal sies at jeg ikke er i 100 % god form, tror det kan ta tid å bygge opp kortisol lagrene og formen generelt, men jeg har fått et viktig løft i riktig retning.
Har nettopp bestilt ytterligere to liter (!) med magnesium olje fra Nederland, så har jeg litt på lager....:-) Jeg smører meg hver morgen og har allerede brukt opp sprayflasken.
Jeg bruker ikke hydrokortison (har dog fått det fra legen) men prøver meg med magnesium olje og kosttilskudd først. Bruker også Wilsons "adrenal rebuilder". Om det er den eller magnesium oljen, eller en kombinasjon, som skyldes at formen min er så mye bedre vet jeg ikke, men det kan være det samme. Jeg kjører på med begge deler.
Takker og bukker igjen for tipset om magnesium olje. Er veldig glad for at du postet det her. Jeg har lave mg verdier og må få de opp, og det går som du skriver mye raskere med olje enn med tilskudd. Jeg føler også en umiddelbar effekt når jeg bruker oljen. Hvis jeg er sliten på ettermiddagen/kvelden, smører jeg en ny runde.
Så flott at du har klart å trappe ned på hydrocortisonen. Ser at du har økt Erfa dosen fra 3 til 4 grain, har det gått bra? Hvordan er formen din nå?
-
25-06-10, 08:18 #10
NB - en presisering. I vitaminlinken utelater man d-vitamin. Dette er fordi nettiden dette er hentet fra støtter seg på marshallprotokollen. http://autoimmunedisease.suite101.co...shall_protocol
Det er viktig å vite at denne protokollen er sterkt omdiskutert og ikke alment akseptert i legevitenskapen. Jeg personlig vil ikke anbefale å utelukke d-vitaminer fra kosten før dette er mer utredet.
Så kan vi fortsett å diskutere marshall og d-vitaminer i denne tråden:
https://www.stofskifteforum.dk/showt...ed=1#post89038 slik at vi ikke kupper magnesiumen.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Magnesium
Av pling i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 33Siste melding: 23-11-11, 16:05 -
MCT-olje
Av marge i forumet KokosoljeSvar: 6Siste melding: 24-10-10, 00:50 -
kokos olje bra for oss med hypotyreose?
Av irene i forumet KokosoljeSvar: 29Siste melding: 21-02-08, 19:23 -
MCT olje - erstatning for raske karbohydrater?
Av marge i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 16-06-07, 14:23 -
Kjempe reaksjon etter jeg tok Magnesium !!!!
Av gutt_81 i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 3Siste melding: 16-04-07, 19:18
Svar med sitat
Andrè Bjerke.

Bokmerker