Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: For høy TSH?
-
16-08-11, 21:24 #1
For høy TSH?
Her er noen av mine siste prøveresultater. Jeg har fjernet skjoldbrukskjertelen, og går på Levaxin 150 mg daglig. Etter å ha lest i forumet her, er vel TSH for høy?? Håper noen kan se litt på resultatene for meg

TSH - 4,27 (0,27-4,20)
SR - 2
WBC - 5 (3,3-11,0)
LD - 159 (105-205)
KREATININ - 62 (50-90)
KALSIUM - 2,22 (2,15-2,55)
FRITT T3 - 4,7 (3,1-6,8)
FRI-THYROXIN - 21 (12-22)
FOSFAT - 1,05 (0,76-1,41)
-
17-08-11, 07:39 #2
Sv: For høy TSH?
Heisann. Din T3 ligger nederst i ref området, mens T4 ligger helt øverst. Det forteller meg at du ikke omdanner nok fra T4 til det aktive hormonet T3. Dette i tillegg til det du selv sier, om at TSH ligger for høyt. Tilskudd av T3 eller bytte til Erfa er min anbefaling. Hvid du får legen med på tilskudd av T3 så husk for all del å ikke reduser levaksindosen din. Kroppen din skriker etter mer hormon. Du kan med fordel forsøke å ta levaxinen din sammen med c vitamin også. Det vil bedre tarmopptaket.
-
17-08-11, 09:14 #3
TSH verdien din er altfor høy. I og med at du har hatt kreft så skal den være supprimert, dvs. du skal ligge lavere enn det som er anbefalt for andre med hypothyreose. Dersom du startet med T3-tilskudd så vil denne raskt påvirke TSH. Får du ordentlig oppfølging av endokrinolog? Det kan hende fastlegen din ikke har greie på dette.
-
17-08-11, 15:35 #4
Takk for gode råd. Jeg blir vel egentlig ikke fugt opp av noen. Legen sier at prøvene mine er helt fine, men jeg føler meg elendig! Har begynt på antidepressiva, selv mener jeg at det er stoffskifte som er årsaken, men legen er ikke enig med meg her. Hva bør jeg gjøre, bør jeg be om å bli henvist til endokrinolog?? Har aldri vært hos en.
-
17-08-11, 16:09 #5
Blodprøven din er ikke slik den skal være, så du burde be om henvisning til en endokrinolog. Du har vel vært hos en i forbindelse med kreft behandlingen? Går du til årlig oppfølging i forhold til kreften? Du kunne for eksempel kontakte den legen igjen?
-
17-08-11, 20:06 #6
Nei, jeg har aldri vært hos endokrinolog. Var i Tr.heim på årlig kontroll de to første årene etter jodbehandlingen, sist gang for to år siden, men da var prøvene fine fikk jeg høre. Angstanfallene mine har kommet i løpet av de siste to-tre årene, så det har trolig blitt endringer i prøvene mine. Tror jeg får be om henvisning til endokrinolog ja, trenger virkelig hjelp. Fastlegen min avfeier bare problemene med stress på jobb osv....Skal lese mer i forumet her, føler at det er mye mer å lære her enn hos legen iallefall
Svar med sitat

Bokmerker