Viser søkeresultater 1 til 10 av 23
-
21-03-11, 20:11 #1
Må avbryte svangerskapet. Syk og slitne binyrer.

Fant nettop ut at jeg er gravid, og det er ikke aktuelt med barn nå. (Slitne binyrer, ferskt forhold hvor han har to barn under 4 50%, lavt stoffskifte, og om det er realistisk at jeg noengang vil ha overskudd til egne barn vet jeg ikke!!!)
Dette er KJIPT! Jeg er også usikker på hvilken abort jeg skal velge- medisinsk eller "mekanisk". Ser ikke for meg det er bra å tukle med hormonene (?), men å bli lagt i narkose må være verre?
Har fastlege som er ubrukelig, pluss en lege på Balder som behandler binyrer. Han kan nok ikke kjempemye, og jeg får nok ikke tlf.konsultasjon på så kort varsel.
Så har jeg dårlig samvittighet, for jeg visste fra jeg så de to strekene at her blir det abort. Dette blir noen slitsomme dager, kjenner jeg......
Jeg lurer på om dere har råd i forhold til binyrene. Går på 20 mg Hydrokortison/ Cortef. Og om noen andre med binyretrøbbel har måttet ta abort......
Forresten har jeg verdens beste kjæreste. Det hjelper
HJEEELP kjære forumister!!!
-
22-03-11, 10:38 #2
Sv: Haster! Abort med slitne binyrer...
... så har jeg lest litt og ved medisinsk abort brukes MIFEPRISTON, som er et syntetisk steroid, "antiprogesteron", som også kan brukes mot Cushings (høyt kolesterol). Kontraindikasjon er kronisk binyrebarksvikt (addison).
Klippet fra nett: http://tidsskriftet.no/?seks_id=447960
"Antiglukokortikoide effekter. mifepriston bindes til glukokortikoidreseptor med høy affinitet både sentralt i hypothalamus og i perifere målorganer. I hypothalamus blokkerer stoffet den negative feedbackmekanismen som medieres av kortison og resulterer i økte serumnivåer både av kortison og ACTH (32, 33). Videre bindes stoffet til glukokortikoidreseptor perifert og blokkerer effekten av sirkulerende kortison i perifere målorganer. Høyere doser av mifepriston behøves for å forårsake antiglukokortikoide effekter enn det som behøves for å gi antiprogesteroneffekter (32, 33). Fordi den perifere blokaden kompenseres for ved økte serumnivåer av kortison og ACTH og/eller fordi mifepriston selv kan ha en svak glukokortikoidagonistaktivitet i mangel av glukokortikoider (34), er det ikke rapportert relativ kortisonmangel ved bruk av mifepriston når stoffet anvendes som et antiprogesteron (31). "
.....På bakgrunn av dette kan jeg vel regne med at medisinsk abort ikke er en god løsning med slitne binyrer?
Men kirurgisk abort vil jo involvere narkose.... noen som har kunnskap/ erfaring med slitne binyrer og narkose? Vet at legene har rutiner ved ADDISON, men min diagnose "slitne binyrer" finnes jo ikke, så hva gjør de da?
Jeg setter pris på alle innspill, jeg aner ikke hvordan jeg skal få gjort dette, eller hvem jeg kan "stole på"........
Og, jeg beklager om jeg støter noen, men noe annet enn abort ser jeg desverre på som umulig i min situasjon.
Klem fra FORTVILET Rosin....
-
22-03-11, 11:22 #3
Jeg gikk hos en dyktig akupunktør som sa at han kunne sette nåler som fikk kroppen til å abortere.
Jeg bestemte meg for å beholde barnet - og spurte ham om å sette nåler for røykelsutt,
men det var visstnok noen av de samme punktene som for abort; så det ble det ikke noe av.
Jeg kan snakke med ham for deg hvis du vil - han er en SUPER fyr -
for jeg kan tenke meg at akkurat denne muligheten nok ikke er det første en akupunktør vil opplyse om til nye klienter (pasienter..?)
Send meg en PM hvis du så vil sjekke dette nærmere
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
22-03-11, 11:33 #4
Kære Rosin
Jeg ville så gerne kunne hjælpe dig, men jeg ved meget lidt om dette område. Jeg har dog læst lidt om det, og jeg tror bestemt, at den medicinske abort er meget mere belastende for dit system.
Lykke til under alle omstændigheder.
Nielsigne
-
22-03-11, 11:37 #5
-
22-03-11, 11:46 #6
Let the person who has never betrayed the laws of God cast the first stone!

Kære Rosin
Alt står nok eller falder med, om du er behandlet for binyrene af en læge, eller er du "selvbehandler"?
Med din syge(for)historie, særlig denne del af den, er både pillerne og kirurgi (narkose) ikke så velegnede, mener jeg. Selv om der ikke foreligger en klar diagnose eller vurdering, hvad er grunden til det - er det en kendsgerning og bør tages hensyn til.
Ville det ikke være meget bedre bede om/evt. købe en Epiduralblokade, forudsat at du psykisk kan kontrollere "frygten-for-de-ukendte-fornemmelser-i-underkroppen"?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
22-03-11, 12:26 #7
Sv: Må avbryte svangerskapet. Syk og slitne binyrer.
Tuuusen takk for svar alle sammen

Jeg heller mot kirurgisk abort med lokalbedøvelse. Ser for meg at det er det mest "forsiktige" mot kroppen. Jeg regner med utgangspunktet er narkose på sykehuset, men kanskje de kan gjøre unntak pga. binyrene og at jeg går på kortisol. Etter å ha lest på nettet bruker de da sprøyter i livmorhalsen (?) i tillegg til beroligende. Jeg tror ikke jeg kommer til å slite så veldig, jeg bare gleder meg til det er over.. Jeg tviler på de bruker epidural? Jeg kan jo spørre!
Liker heller ikke tanken på narkose. Har vært i narkose tidligere uten å være redd på forhånd, men var i dårlig form etterpå. Problemer med å få nok luft. (Og dette var FØR binyrer/ angst). Kroppen min er vel bare ekstra følsom? Bare stoffskiftet gjør vel at jeg tåler mindre narkose.
Anisa, en lege på Balder behandler binyrene mine med cortef/ hydro. og skal ringe meg ila. dagen.
Medisinsk abort er foreløbig utelukket!
Takk for innspill, det betyr MYYYYYE nå
-
22-03-11, 12:58 #8
Husk å spørre legen din om stressdosering i forbindelse med inngrepet og evt tiden etter.

-
22-03-11, 15:46 #9
Stakkars deg, Rosin, jeg har ingen råd. Jeg jeg føler med deg i vanskelige valg. det er bra at du har en flott mann som støtter deg. Det betyr alt! Fint at du kjenner etter hva som er mulig å klare der du er, det er viktig.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
23-03-11, 14:44 #10
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hashimoto/hypo/slitne binyrer fra 2005.
Av rexxy69 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 35Siste melding: 30-01-14, 14:41 -
Slitne binyrer, tross fine blodprøver?
Av Bettie B. i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 14-02-11, 21:11 -
ME, Graves og slitne binyrer...
Av rutta3 i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 3Siste melding: 23-01-10, 08:11 -
Slitne binyrer
Av -diab- i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 28Siste melding: 18-09-07, 16:30 -
Hva er forskjellen på slitne binyrer og stive binyrer?
Av Stina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 03-08-07, 15:35
Svar med sitat

Bokmerker