Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
21-11-10, 16:55 #1
Jeg har knutestruma og hoven hals med mye trykk
Hei! Jeg har knutestruma og hoven hals med mye trykk. Veldig forvirret for at halslegen ønsker å tilby meg operasjon, som han sier. Ellers må jeg tømme kulene for væske hver gang jeg er der. Harker og svelger til den store gullmedaljen,føler jeg.
Har vært sykemeldt i 3 mnd nå. Har trodd jeg var utbrent. Har dårlig konsentrasjon siden det har kommet tåke tjukk som graut i knotten
Kortidsminnet er ikke hva det engang var, og har lenge slitt med lyd-lysømfintlighet, migrene og voldsom stressfølelse og uro i kroppen. kanskje dette har en sammenheng med struma?
Fastlegen sier blankt nei og viser til blodprøver: T4=16 og TSH=0,57. Han ga meg kjøreforbud og henvisning til psykolog. Tatt mr av hode også og alt var bra der. Må ta en prat til med halslege. Vet for lite om dette her,men vet litt mer nå da. Takk for mye god info. Tataaa
-
21-11-10, 17:27 #2
Sv: Knute struma !!!
Jeg begynner å klø over alt når jeg leser slikt, Bakke.
Det er helt feil av legen din å legge stoffskifteresultatene til
grunn for en friskmelding !
Jo, de fleste legen er borti som har fT4=16 og TSH=0,57 er friske - dermed langt ifra sagt at du er det ! For de verdiene der har rett og slett ikke noe med saken å gjøre.
Og henvisningen til psykolog kan du stappe så langt ned i halsen på legen som du får den. Stoffskiftesyke har ikke noe der å gjøre. De trenger behandling for sin tilstand, og da blir slike øvelser unødvendige.
Jeg mener jo at man kan takke ja til en operasjonsforberedende undersøkelse, så kan man vurdere saken derfra.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-11-10, 22:07 #3
Takk for tilbakemelding n`Finn
Man tar det man får - og man takker når man går...er desverre noe jeg ofte faller tilbake på..tror nok ikke tiltakslysten til å stappe noenting hverken her eller der heller er tilstede. Men tanken var god
Vet ikke helt hva jeg skal si til halslegen når jeg skal til han - men jeg har vært inne på dine tråder å sett hvilke blodprøver man bør ta. Så je får nok stå på krava. Og lese litt mer sålenge.
Hilsen BakkeSist endret av Bakke; 21-11-10 kl 22:23 Begrunnelse: feil
-
21-11-10, 22:45 #4
Ja, flere er inne på at det er nødvendig å utdanne seg i sin egen mulige sykdom.
Så er nok jeg også mer litterær enn vokal og brutal
Så lykke til med det Bakke.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-12-10, 13:26 #5
Jeg ville ha kopi av pasientjournal og blodprøvesvar. Jeg var til og med ganske bastant og sa at det SKULLE jeg ha
men ikke på tale om jeg fikk dem. Han hadde ikke tid til å kopiere opp disse og sa at jeg ikke trengte dem! Hva gir du meg ? Deretter sa han at tidsskjema var litt trangt,ja. Vi fikk se på det på nyåret.
De siste dagene har jeg sett at huden over øynene har dratt seg nedover og lagt seg over øyelokkene. Er litt hoven i øynene og sløret i blikket fra tid til annen. Noen som har opplevd noe lignende?? HALLO - er dette noe å pynte seg med til jul da. Synes jeg ser 10 år eldre ut på noen mnd. Lurer på hva som skjer med meg.
En smule frustrert i dag-- og lei meg. Får sette min lit til halskirurgen .
-
08-12-10, 15:50 #6
Sv: Jeg har knutestruma og hoven hals med mye trykk
Blir så eitrendes sinna når jeg hører dette for det tar meg tilbake til min egen lege somjeg hadde i norge.
Mitt beste råd til deg er at du alltid tar med deg en som kan hjelpe deg og ta konfrontasjonene (helst en du har sittet sammen med og snakket om hva som er viktig at du får fram og hva du vil ha svar på i tillegg til at denne kan stå på ditt at de prøvene (eller journalene) du vil ha, det får du.
Ellers kan jeg bare gi en trøstende klem
I'm sick and tired of always beeing sick and tired
Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
-
08-12-10, 16:02 #7
Nå blir jeg sint
...Du har rett til innsyn i egen journal jfr pasientrettighetslovens §5-1. Fatter ikke at det går an å være så blåst som din lege er. 
Ring legekontoret i morgen snakk med helsesekretær å be om utskrift. At man må vente noen dager er helt naturlig pga arbeidspress, men ikke mer enn noen dager. Nektes du dette så henvis til paragrafen, da tenker jeg du får satt dem i gir. Nekter de deg fortsatt dette så si at da vurderer du å levere klage til fylkeslegen med begrunnelse i brudd på dine pasientrettigheter. Jeg blir alltid skeptisk når pasienter nektes innsyn. Hva har han da skrevet i journalen din som han ikke vil du skal se? Ja, for det er DIN journal, ikke legens.
Typisk tegn på lavt stoffskifte med slike hovne øyelokk....
Lignende tråder
-
Hoven i halsen....
Av Nettverk i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 77Siste melding: 28-03-08, 14:12 -
Trykk i øyenhulene
Av Maia i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 4Siste melding: 15-01-07, 20:41 -
Trykk for brystet?
Av Irgni i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 12-09-06, 14:19 -
operert for 3 år siden-hoven i halsen nå:(
Av isa1 i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 0Siste melding: 18-07-06, 22:47 -
Trykk i brystet/hjertet
Av K i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 09-09-05, 15:56
Svar med sitat

Bokmerker