Side 1 av 4 1234 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 36
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Trøndelag
    Meldinger
    40

Standard Når jeg glemmer å ta levaxin......

Hvis man glemmer å ta medisinen sin en dag, kan man ta dobbel dose neste dag? Tror jeg så noe slikt på ei side til et apotek, men husker ikke helt og finner jo selvfølgelig ikke igjen siden.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg pleier ikke gjøre det, men vet ikke hva andre gjør. Kanskje det ikke er så dumt?

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Tror ikke jeg ville gjort det, ville bare økt dosen litt. Selvom det sies at levaxin er såkalte depot-tabletter - dvs. at de virker på sikt og til dels lagres i kroppen, så hadde jeg vært redd for å få hypo-symptomer (hjerteklapp mm.).

Noen som har prøvd?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Trøndelag
    Meldinger
    40

Standard

Tips og råd

Glemmer du tabletten en dag tar du den i tillegg neste dag. Det er viktig at ukedosen din blir den samme. Dette gjelder bare tyroksin (Levaxin).
    Dette fant jeg på apotek1 sine sider. søkte på lavt stoffskifte.
    Ser endel av dere er så flinke til å lage lenker til sider, men det kan ikke jeg. kanskje noen kan lære meg det noen gang.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    119

Standard Tok Levaxin for sent, årsak til dårlig form dagen etter?

Hei
    Jeg var hos legen fredag og hadde ikke tatt Levaxin på morgenen bl.a. fordi jeg skulle ta blodprøver. Jeg kom ikke på å ta Levaxin før fredag kveld, tok det ca 13-14 timer senere enn vanlig. Og dagen etter, lørdag var formen helt pyton. Jeg orket knapt å løfte armene og var totalt utslitt hele dagen. Er det så enkelt at dette kom av at jeg tok medisin så sent dagen før?
    Jeg har aldri tenkt over dette før siden jeg som regel har tatt medisin rett etter blodprøver. Men hvis det er så "enkelt" skal jeg iallfall ikke slurve fremtiden.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

ifølge legene skal ikke dette være mulig,men jeg har samme erfaring som deg.
    en periode fikk jeg skjelvinger og svimmelhetsannfall om jeg gikk et par timer over vanlig tablett tid.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    119

Standard

Jeg kan ikke finne noen annen forklaring selv iallfall. Jeg er i bedre form igjen i dag.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Legen min sier at Levaxin er "depot-tabletter" - dvs. de lagres i kroppen og virker over tid...

Det setter jeg et stort spørsmål ved. Lørdag var jeg så smart (les:glemsk) at jeg dyttet i meg medisin for både lørdag og søndag (trodde jeg hadde glemt det om morgenen - men det var feil..). Kom på det utpå kvelden da jeg talte opp tablettboksen. Natten ble fæl med høy puls. stress og hypo-følelse. I dag ble det ingen levaxin på meg...

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nøtterøy
    Meldinger
    103

Standard

Jeg har det akkurat som deg, dersom jeg forskyver tablettene 1/2 døgn i forhold til normalen - merker jeg det med en gang. Så jeg holder meg til fast tid (kveld for meg).

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

jeg merker det iallefall hvis jeg venter alt for lenge.

noen timer går veldig fint, men blir fort slapp og trøtt hvis ejg har glemt.

heldigvis skjer det nesten aldri:=)

Side 1 av 4 1234 Siste

Lignende tråder

1. Merkes det om man glemmer tabletten en dag?
    Av cathrin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 09-05-06, 07:09

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn