Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
09-05-10, 22:44 #1
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Måtte begynne rett på Neo - Mercazole og magnesium..
det var ett sjokk både for meg og legen fordi at sist vi tok prøver av meg var i november og da var alt ok. Så hva har skjedd i mellomtiden spør legen?!
resultatet av blodprøven:
S-magnesium 0,69
S- TSH <0,01
S-Fritt T4 41,6
S-Fritt T3 18,0
S-Anti- TPO >1300
S-TRAS 6,3
Jeg lider i tillegg av overvekt, problemer med å gå ned i vekt. blir derfor sendt på NIMI i Ringerike nå i mai.
jeg er i sjokk men samtidig ikke, viste at det har vært noe gærnt men bare ikke hva før nå.
Oy with the poodles already
-
10-05-10, 11:52 #2
Sv: Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Velkommen
Du har jo Hashimotos da, med så mange antistoffer. Les deg opp om Hashimotos, så forstår du mer. Det står litt her på forumet, søk ellers på nettet.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
10-05-10, 13:53 #3
Takk for velkommens!
ikke vet jeg om jeg har Hashimotos, fikk beskjed om Graves.
Prøvd å lest litt, men det er så mye å fatte.
har en del av symptomene ser jeg.
fikk beskjed om at jeg både har høy og lavtstoffskifte, ante ikke at det var mulig.
Må bare surfer litt å lese det jeg komme over, kanskje jeg fatter mer hva det innebære.
Setter pris på all info og råd samt erfaring andre måtte ha.Oy with the poodles already
-
10-05-10, 16:46 #4
Du er av den sjeldne typen som har begge deler da.
Og det skal du ikke være glad for...... (sorry)
Hashimotos er kjertelbetennelse og anti-TPO over 100 viser at du har det.
Dette er uhelbredlige antistoffer som på få år gjør at kjertlen blir ute av stand til å produsere stoffskiftehormoner.
Det fører til varig lavt stoffskifte som må behandles med daglige inntak av stoddskiftehormoner.
Graves er en annen type sykdom som angriper kjertlens styringsreseptorer.
Denne er kurerbar med Thyreoistatika, feks Neo-Merc.
Og du er jo bare nødt til å behandles med denne fordi kjertlen produserer stoffskiftehormoner i vilden sky nå, og Neo-M demper den aktiviteten.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 402Siste melding: 06-02-20, 19:22 -
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 76Siste melding: 10-02-10, 14:24 -
Denne uken fikk min samboer diagnosen hashimotos
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 08-10-09, 11:09 -
Min trenings-motivasjon da jeg fikk diagnosen i 1997
Av Thomas W H i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 16-08-09, 12:02
Svar med sitat
Bokmerker