Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
16-07-12, 09:03 #9
Sv: Vitamin D kan forandre livet ditt!
Siden vi først prater om d vitaminens fortreffelighet vil jeg gjerne beskrive min erfaring fra årets flotte ferie i Florida.
Selvsagt bør det ikke komme som noen bombe at solen i vårt feriestrøk var adskillig mer enn huden til en nordnorsk blondine takler
Naturlig nok takker jeg ikke nei til solkrem med høy faktor...man skal jo overleve ferien og samtidig kunne nyte den med å blandt annet tilbringe timer i sol og basseng. Så d vitamin tillskudd taes som normalt tiltross for solfyllt ferie.
Mine vakre barn er av blandet rase og dermed litt heldigere stilt med mørkere hud enn sin blonde mor. Den yngste har likevel litt lysere hud enn den eldste (det kan være aldersrelatert...tiden vil vise) Hun ble derfor ganske rød i ansikt og på skuldre, en dag vi hadde tilbragt mye tid i solen. Etter timene i solen smørte vi oss med fuktighetskrem. I ansiktet smurte jeg henne med denne kremen og på skuldrene med apotekets aderma krem (som er dyr...ligger på rundt 200kr for en 200ml tube).
Neste morgen var ansiktet helt fint, skuldrene var forsatt røde. Når jeg selv etterhvert fikk problemer med rødhet og soleksem eksprimenterte jeg en god del. Alt soleksem/rødhet forsvant hvis jeg brukte D vitamin kremen, men ikke ved bruk av andre kremer. Jeg snakker ikke om å være ordentlig solbrent, men rød og varm. Skjønt jeg er ganske sikker på at den vil lindre ved ordentlig solbrenthet også. Kremen inneholder i tillegg til D3, vitamin A og E og lukter nydelig av sitrus. Vil førøvrig nevne at på slutten av ferien kunne jeg tilbringe 20 minutter i solen på hver side uten å bli brent...årets store d vitamin bombe
Så denne kremen anbefaler jeg til alle som har sart hud og likevel har lyst til å tilbringe noen timer i solen.
Lignende tråder
-
10.000 IU D3-vitamin, betændelse i tandroden, cortisol, thyroid og C-vitamin
Av Anisa i forumet D-vitaminSvar: 4Siste melding: 21-05-10, 18:35 -
Bedre ditt immunforsvar
Av Moxa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 7Siste melding: 15-12-09, 01:28 -
Hypotyreose tar livet av meg
Av lolipop2000 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 47Siste melding: 17-03-09, 21:34 -
Kan Tsh forandre seg ved annen sykdom?
Av komlå i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 27-01-08, 15:45

Svar med sitat
Bokmerker