Viser søkeresultater 81 til 90 av 125
-
15-06-09, 20:45 #81
Ikke rart jeg er dårlig!
Nei, det er ikke rart at jeg har følt meg dårlig i lang tid nå. Med en TSH på 2 er det merkelig at jeg er såpass "frisk" som jeg er (jepp, fikk tallet hos legen i dag). Det forklarer i alle fall håravfallet, trøttheten, glemsomheten, depressiviteten og utmattelsen jeg har opplevd så ofte det siste halvåret. Så nå fikk jeg beskjed om å øke levaxinen.
Og nå er jeg så trøtt og skulle så gjerne sove. Men jeg klarer ikke å få sove, for nå har katten min forsvunnet, og tankene mine bare kverner og kverner og kverner rundt hva som kan ha skjedd henne. Jeg blir alldeles sprø av tankesurret! Jeg gråter så snørr og tårer spruter her. Klarer ikke å roe meg ned. Har travet og gått og saumfart omtrent hele nabolaget og ropt og lett, dag og natt. Nytter ikke. Begynner å tro at hun ikke er i live lengre. Ikveld har jeg kjørt rundt og lagt info i postkassene og satt opp plakater. Så får vi se om det gir respons. Gid katter ble født med GPS og webkamera!Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
15-06-09, 20:59 #82
Sv: Ikke rart jeg er dårlig!
uff, føler med deg når det gjelder katten, trist å ha det sånn, håper hun bare er ute på vift en tur og mjauer utenfor døra di i natt,,,,,,,,
-
16-06-09, 00:24 #83
Født med GSP! Den var god!

Dette høres ikke bra ut.. Snørr, tårer, mistet katt.. Og økning av Levaxin attpåtil..
Beklager hvis jeg spør, men.. Hvordan går det med importeringen din av Westhroid/Naturethroid (husker ikke hvilken du bestilte) - Jeg vil se gjerne se deg bli friskere, Sonja! Du fortjener det, virkelig!!!!
-
16-06-09, 08:26 #84
Gode nyheter om katten, heldigvis! Den vesle ranglefanten fant det for godt å vise seg hjemme for få minutter siden, sulten som ti ulver og trøtt som ei strømpe, så nå har hun kræsjlanda i senga mi!

Dårlige nyheter om det jeg bestilte. Disse er nå returnert til avsender. Jeg husket feil da jeg sa jeg bestilte Westhroid, det var visst Nature-throid som ble stoppet i tollen. De forlangte resept fra lege og dokumentasjon i form av faktura fra avsender. Det kan jeg jo ikke vise til for det skal jo gå som kosttilskudd, så da får jeg bare anse det som tapt. Men nå har legen min kommet veldig på glid når det gjelder Armour, så jeg er optimist likevel! Han måtte bare finne ut først hvordan overgangen skal skje, så skulle jeg få det.
Så nå får jeg slappe av og ta det rolig resten av dagen, ta igjen den søvnen jeg har tapt med å lete etter den vesle frøkenen!Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
16-06-09, 09:54 #85
Hei Sonja,
Godt at kattener hjemme igjen
Håper du får legen på gli når det gjelder Armour.
Jeg har tenkt litt på dette med at tollen forlanger resept. Lurer på om det hadde vært en ide å vise de den resepten man faktisk har på Levaxin? Bare en tanke som slo meg. Det kan jo hende de bare vil ha bevis på at man faktisk trenger tilførsel av Levaxin og det står jo på Armour-glasset at dette inneholder dette.
Kankje de forlanger en resept sånn at de som IKKE har lavt stoffskifte skal importere Armour for å slanke seg (har lest en plass at body buildere gjør dette)?
Vet ikke om det kan være noe i dette, men det skal jeg iallefall prøve om jeg blir stoppet i tollen en gang ved import av Armour.
Noen som har tanker om dette?
God bedring til deg iallefall! Håper det går bedre!Pga feil ble jeg medisinert først høsten 2006, blodprøve jan 2001 viste hypo, men ble ikke fulgt opp. Nå: 150 Levaxin 20 Liothyronin
Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000...
-
16-06-09, 10:20 #86
Bruker
- Medlem siden
- Jun 2009
- Sted
- Grenland
- Meldinger
- 1
Hei Sonja, og takk for flott forum. Er ikke veldig dreven på data; bruker det mest i jobben min, men selvfølgelig også en del enkel bruk her hjemme. SÅ DERFOR: vet ikke helt hvordan jeg skal skrive innlegg.
Jeg har i noen år hatt mange knuter i skjolbrukskjertelen, men normale prøver. Derfor ingen behandling. Har nå tatt CT (på gr.av plager i brystet ) og den viste intrathoracalt struma, med trykk på luftrøret. Så nå lurer jeg virkelig på om jeg må opereres ???
ps. Godt at katten kom hjem, har vel hatt seg en romantisk natt :-)
Hilsen RagnhildFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
16-06-09, 13:41 #87
Hei Ragnhild, dette er plassen å undres sammen!

jeg ville tatt en prat med fastlegen min, og bedt om å få henvisning til endokrinolog, dersom du ikke har vært der før. Stoffskiftet påvirker hele deg, så å jobbe mot en balanse er viktig. Selv om den innbefatter en operasjon.
velkommen hit, forresten
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
16-06-09, 13:55 #88
Regnhild, velkommen skal du være!
Vit at her på forumet vil vi bare se at du blir friskere, ikke dårligere. Vi er her for å hjelpe hverandre! Og selv om det kan bli litt krøll her inneimellom (trolig fordi vi er stoffskiftesyke og svært så "ustabile", hehehe!) så er dette er super-vennlig og fantastisk sted å være!
Have fun!
Og God Bedring!!!
Mvh.
Thomas - Hypotyreose Type 2 & Adrenal Fatigue
-
24-06-09, 11:18 #89
Sv: Jeg glemmer å ta tablettene
Sonja og andre

NU er alle vore problemer (med at huske pillerne på bestemte tidspunkter) over! Vores gode, gamle Google har lige leveret på et søvfad en annonce fra Lixir.no, der sælger netop pillebokse, vi kan bruge.
Pilleboksen, der hedder Multi Alarm passer mig, selv om den kun har to inddelinger. Men så må jeg bare lægge hele dagdosis af hormoner og kosttilskud ved, tage det af, jeg skal bruge, og så lade resten vente i boksen til næste gang på dagen.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
24-06-09, 11:18 #90
Sv: Jeg glemmer å ta tablettene
Sonja og andre

NU er alle vore problemer (med at huske pillerne på bestemte tidspunkter) over! Vores gode, gamle Google har lige leveret på et søvfad en annonce fra Lixir.no, der sælger netop pillebokse, vi kan bruge.
Pilleboksen, der hedder Multi Alarm passer mig, selv om den kun har to inddelinger. Men så må jeg bare lægge hele dagdosis af hormoner og kosttilskud ved, tage det af, jeg skal bruge, og så lade resten vente i boksen til næste gang på dagen.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Flere kjendiser med hypothyreose
Av Blondie i forumet Nyttige linkerSvar: 7Siste melding: 09-12-13, 20:22 -
Jeg har struma,knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.
Av skaye i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 75Siste melding: 07-01-10, 17:12 -
Andre i Bergen med hypothyreose?
Av maika i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 0Siste melding: 15-04-09, 22:06 -
Stoffskifte og andre sykdommer
Av Persa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 03-02-09, 21:43
Svar med sitat

Bokmerker