Side 9 av 9 Først 123456789
Viser søkeresultater 81 til 87 av 87
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Re: hvor kan jeg hendvende meg for å pørve armour?

Det kan jo hende du har rett.
    Mange leger strekker seg langt for å hjelpe pasienter - og mot indikasjoner gitt fra høyere hold.
    Men de skal jo hjelpe oss, så du kan jo spørre ham om han vil hjelpe med prøver når du går på Armour på egenhånd så å si ?

Min lege ville heller ikke skrive ut, men jeg får fin hjelp.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Problemet her kommer av at endokrinologene har satt seg i en særstilling og dikterer all behandling, enda fastlegen kjenner pasienten bedre og ser denne oftere. Endokrinologene er kjent for bare å se på tall.
    Fastlegene her kan egentlig behandle pasientene etter eget skjønn, og pasienten har også noe å ha sagt, faktisk kan vi bestemme om vår behandling også.
    Jeg ble satt på thyroxin bare fordi jeg forlangte det, og etter norsk lov måtte legen skrive ut resept . han ble sur, selvsagt.
    Høres ut som om dem på Haukeland har greid kunststykket å hoppe bukk over pasientens medbestemmelse. Du ville behandles som heleht , enda sa de bare gå ned i vekt.
    I England dikterer endokrinologene alt om behandlingen, og får leger som begynner pasienter på thyroxin uten først å ha hatt en TSH på minst 5,5 foran en tribunal som heter GMC.
    Skjedde med Dr. Myhill og Dr. Skinner. Ingen paseinter klaget, bare Dr. Professor Weetman, head for BTA, foreningen som BTF som er søsterorganisasjon for NTF, samarbeider med............
    I utgangspunktet skal vi kunne bestemme selv om vår behandling, samt at fastlegen ikke har noe GMC-tribunal å forholde seg til. Noe må ha skjedd i Bergen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard Re: noen som har gått MYE ned i vekt??

mokki, du har vel dårlig opptaksiden din ft3 var på 1 på 10µg liothyronin plus en del levaxin.

Jeg kom på å spørre om de har tatt cøliakiprøver på deg.
    En del med cøliaki er overvektige, står en bra artikkel om det på www.bmj.com se under cøliaki. Norske leger mener man MÃ… være undervktig for at cøliaki er mulig. stemmer ikke.

Noen stoffskiftepasienter har uten cøliakidiagnose prøvd glutenfritt og fått et løft i formen og blitt bedre ellers, men det var i USA.

Jeg prøvde et råd fra India, homeopatisk arnica, fjerner nemlig insulinresistensen men man må fortynne det to ganger i vann og drikke noe av det igjen i et glass med vann, flere ganger om dagen. Først da rikket magemålet seg noe. fettet på magen lager jo nemlig et hormon som heter resistin, og det morvirker at insulin osv. funker.

Og, d-vitamin skal hjelpe, men overvektige trenger mye mer enn andre så et par multivitamintabletter hjelper lite, må ta både sanasol, vitaminer, og D-vitaminer og kanskje tran, og eller sol.

nora

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    71

tusen takk for alle innspill.
    cøliaki har de aldri testet. har man ikke symptomer som dårlig mage og slikt om man har det?? for magen fungerer greit den.. eller,d en er ltt hard til tider, men det er det..
    d-vitamin skal kjøpes inn. er ikke for mye ute i solen.... men er det en spesiell type? leser om d2 og d3... får man kjøpt ulike, eller er det bare d-vitamin? får vel det på apotek eller helsekost?
    enda ammer jeg, men når jeg slutter med det (sikkert ikke før jenta er komfirmant ser det ut til.. hehe)
    kommer jeg til å be om å få prøve reductil. kommer også til å be om at dette med vekten må jeg ha hjelp til...
    skulle så gjerne kommet meg ut, trimmet, men jeg orker bare ikke.... er helt utslitt når jentene er i seng om kvelden...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det er vel snart bare Arkitekter og Advokater som omfattes av de frie yrker.
    Legene er under pisken - en pisk de selv har valgt å jobbe under.
    Vår mulighet ligger nok i å finne fram til de som praktiserer dette rimeligst. Jeg syns vi kan informere hverandre om dette, men bruk PM.
    Alle kan lese her, og vi kan ikke utelukke at en og annen lurer seg til å titte litt på hva vi skriver.......

Rimelig lege i Bergen ?
    Send PM til de som spør.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jeg kjøper på apoteket.
    Det står nycoplus D-vitamin 10µg.
    Så bruker jeg også en
    nycoplus Calcium + vitamin K og D.
    Og litt magnesium.
    Og litt melk.........
    Og litt sunn mat....

Hildemor Gjest

Hehehehe Thomas Det kom kanskje litt feil ut det der med kort tur. Men det er bedre å gå en kort tur hver dag (så langt man orker) enn å ta seg ut 2 gagner i uken. I starten gikk jeg 1500 skritt, altså et kvarter hver dag. Jeg gikk jo fra sengeliggende og skulle opp i stående hvis du skjønner hva jeg mener. Men 14 dg á 15 min og 20 min innenfor rekkevidde. Så ble det raskt til en halvtime. Jeg har brukt et år på å komme dit jeg er i dag. Og det har vært peridoder jeg har vært sengeliggende en uke for å begynne på an igjen. Det har virkelig vært en hard kamp dette her. Jeg har gått fra å gråte og gå - til å elske hver tur jeg tar. Men det har tatt den tiden det har tatt.

Jeg hadde aldri trodd at jeg for et år siden noen gang skulle bli i stand til å løpe. Den første gangen jeg løp en kilometer gråt jeg av lykke. Og det gikk ikke fort, men jeg løp I sommer løp jeg ned Trollstigen 7.5 km og jeg har aldri vært så lykkelig i hele mitt liv tror jeg, på tross av at jeg fikk kneskade hehe. Og måtte gå på krykker i 14 dager. Jeg gjør ikke det en gang til da, man lærer jo å begrense ivrigheten sin etter en slik erfaring.

Start med 10 min og øk til 15. Klarer du mer - går du mer. Evnt 2 turer om dagen på 10 min. Vi må alle starte i det tempo vi kan makte i forhold til vårt eget utgangspunkt. Husk at all aktivitet er bedre enn ingen aktivitet.

Side 9 av 9 Først 123456789

Lignende tråder

1. Svar: 5
    Siste melding: 17-03-12, 21:57
  2. Veldig opp og ned
    Av Trude i forumet Depresjon
    Svar: 2
    Siste melding: 29-03-11, 17:01
  3. Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
    Av Bittebitt i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 72
    Siste melding: 17-05-10, 13:55