Side 9 av 11 Først 1234567891011 Siste
Viser søkeresultater 81 til 90 av 105
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Jepp, that's my man!

Hadde ikke siden før, men denne Diana er beskrevet som et case i Dr. Peatfields bok. Hun gjør jo en kjempejobb da - aldeles på eget inititativ! Praksisen i det norske helsevesenet er veldig lik den i NHS i Storbritannia, så det hun gjør kan lett "oversettes" til norske forhold.

Syntes det var lettere å lese historien på hennes egen hjemmeside:

http://www.thyroidtears.co.uk/introduction.html

anita (som slurper cultura under et kort besøk i moderlandet)
    Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Kjære anitab

Ser du har skrevet et par kommentarer til meg (tenkte jeg skulle forsøke å holde igjen, jeg babler sånn i vei når jeg blir engasjert... - vil ikke kludre til den spennende tråden din).

Har fått svar på prøvene. Ikke utenfor normalen, men veldig lave. Regner ikke med å bli tilbudt behandling her i Norge for dette.
    http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewtopic.php?t=3045

Har tatt veldig mye vitaminer i et par år nå. Tar vel ikke 4 g C-vitaminer om dagen, men noen hundre mg. Karbohydrater klarer jeg ikke å la være å spise, har stor karbohydrat-hunger, og jeg mener å ha lest at det er et binyre-symptom? Men spiser ikke mye sukker. Jeg får ikke muskelspenninger og skjelvinger av mat, men av vær og vind og trening, og uro i musklene hvis jeg sitter still. Og mye sunn mat er pyton for IBS'en min, så jeg har egentlig ikke rom for å unngå karbohydrater - de jeg reagerer minst på. Og så må jeg har havregrøt eller annet grovt for å komme på do i det hele tatt.

Og etter at jeg begynte på Armour er jeg dobbelt så sulten, dobbelt så kvalm og spiser dobbelt så mye - ellers blir jeg så uvel.

Så det er sikkert bra med alle vitaminene jeg tar, men de gjør ikke underverker, og jeg kommer ikke opp i de dosene som er anbefalt for slitne binyrer - det blir rett og slett for dyrt.

Alle lettfattelige tekster er jeg veldig interessert i, og spesielt med kildehenvisninger som kan godtas av det norske helsevesen - hvis man skulle ha ønske om å nå fram til leger med dette.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Hei Stina - svarer iden andre tråden din
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard Veldig god artikkel av dr. Barry Turrant-Peatfield

SUGGESTIONS FOR AN APPROACH TO THE MANAGEMENT OF THYROID DEFICIENCY

Et stykke nede på siden står det behandlingsforslag både til binyrestøtte og Hypotyreose

http://personal.lig.bellsouth.net/w/u/w ... uggest.htm

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Ja altså..nå begynner jeg å bli litt frustrert og usikker på hva jeg skal gjøre. Har skrevet mail til Dr.P to ganger de siste to ukene uten å få svar. Vet at han har vært rundt i UK og holdt klinikker, men det er over en uke siden...ja jeg er utålmodig, men han sa jeg skulle maile når jeg hadde prøvd å ta 20 Lio, og nå MÃ… jo prøveresultatene mine ha kommet tilbake også.

Jeg har hatt noen veldig stressende dager denne uka, og ett møte hvor jeg var veldig nervøs, og det slo meg helt ut. Dagen etter tok jeg tre binyreekstrakt mot to ellers, og det hjalp litt. Vet at det er meningen at jeg skal kunne bruke den slik, - litt ekstra ved behov, men vi har jo ikke kommet dit ennå i behandlingen... Er jo vant til å styre min egen medisinering nå så jeg får vel bare fortsette med det da inntil jeg får kontakt igjen.

Har også fått tilbake noen hypo-symptomer jeg ikke har hatt på en stund, og skjønner at det er på tide å øke, så i dag går jeg fra 2,5G til 3G Armour, og øker ekstraktet samtidig. Jeg måler temp og puls hver dag, og har rimelig bra kontroll på om jeg er lav eller høy. Har stort sett samme temp morgen og kveld.

En rar ting denne uka har vært at jeg hadde veldig lite appetitt i flere dager(MOT NORMALT) og så: ulvehunger og søtsug XXL...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

anitab

ULVEHUNGER fikk jeg etter en stund på Prednisolon. Kan det være for mye binyreekstrakt?
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Aha.. Ikke for mye tror jeg, men rett og slett økningen kanskje. Det har stabilisert seg nå.

Har fortsatt på tre binyreekstrakt om dagen, men istedet for å øke armouren som jeg tenkte, har jeg gjort et nytt forsøk på å ta 20 Lio som foreslått av Dr. P. Og denne gangen har det gått bedre, sikkert pga av samtidig økning i binyreekstrakt, og at det har gått roligere. Og nå fordeler jeg alt utover dagen i 5 mcg-doser. Men jeg får en liten murring etter å ha tatt dem, og litt uro etter at jeg har spist. Leste nettopp et sted også at t3 øker etter mat.

Fikk svar på spytteprøvene som så slik ut:
    Cortisol morgen 7,1 (12-22)
    middag: 3,8 (5-9)
    Ettermiddag: 1,8 (3-7)
    Kveld: 2,4 (1-3)

DHEA var ikke utenfor referanseområdet

Candida: IgG neg 3,9 (<10)
    IgA pos 18,2 (<10)

Hva er forskjell på IgG og IgA antistoffer?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

IGA ImmunGlobulin A er pågående infeksjon
    IGG er gammel infeksjon

Men det er mer komplissert enn som så og tolking av disse varierer med hva slags infeksjon det er.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

var det candida-IgG og candida-IgG du fikk målt?
    det fins nemlig total-IgA- tester, hvor man bare måler totalt IgA for å sejekke om man tilfeldigvis har gA-mangel.
    Det er noe likegyldig om man har IgG, igA, elelr IgM antistoffer mot noe, de viser alle at man har en intoleranse.
    Jeg hadde positive IgG antistoffer mot gjær, noe annet ble ikke målt , ei heller candida-antistoffer. Hvor får man målt dem?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ditt kvelds-kortisol er vel det eneste som er innenfor ref.

Har du forsinket søvnfasesyndrom? Er du ikke helt knekt om dagen?

Side 9 av 11 Først 1234567891011 Siste

Lignende tråder

1. Hvordan virker FT3 på formen deres?
    Av Trygve i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 01-12-06, 17:30
  2. FT4 og formen
    Av brits i forumet Høyt stoffskifte
    Siste melding: 11-06-06, 22:54
  3. Hvor finne referanseverdier?
    Av Vilde i forumet Blodprøver
    Svar: 7
    Siste melding: 05-05-06, 18:00
  4. Hva bør TSH være når man forsøker å bli gravid?
    Av Leya i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Siste melding: 08-09-05, 14:01
  5. Hva bør TSH være når man forsøker å bli gravid?
    Av i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 2
    Siste melding: 27-05-05, 21:02

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn