Side 8 av 14 Først 1234567891011121314 Siste
Viser søkeresultater 71 til 80 av 131
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Erfa Thyroid og erfaringer.

Er så glad for den hjelp og innsikt jeg har fått i dette forumet...har nesten ikke ord..

Har jo selv jobbet tett innpå leger og sett "frimureriet" mht. kollegiale oppofringer blandt dem.
    Men at de omtrent er korrupte ift. legemiddelindustrien; så langt trodde jeg virkelig ikke at de hadde kommet.:evil: Gud bedre..

Har jo selv følt på kroppen og kjempet mot den uvitenhet legene viser ift. kunnskap omkring stoffskiftesykdommer. Har vært dårlig på levaxin lenge som nevnt, bare blitt værre og værre, og da jeg fortalte en lege her om dagen om at jeg følte stor bedring på thyroid, kunne han som sagt ikke forstå dette i og med at ft4 og tsh - verdiene var så "fine".. Gode gud... Da jeg satte ham inn i forskjellene på preparatene sa han: Ja, men det står jo ingenting om at levaxin har slike bivirkninger som du nevner. Poenget er at jeg ikke produserer t3 selv i stor nok grad ikke sant.. Og dette mennesket betaler jeg for at han skal gjøre meg frisk?!

My ass..

Sender alle friske tanker.

Mvh Jeanette
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Danmark er jo også et lite marked, og jeg vil anta at tilsvarende ordning finnes som kan benyttes til å utskrive trengende medisin i Danmark. Også Tyroid medisin. Noe annet ville være helt uetisk.
    Så er det uetisk, n`Finn Så vidt jeg ved, har den danske Lægemiddelstyrelse ikke en eneste gang godkendt en ansøgning om Thyroid USP og begrundelsen er den sædvanlige: såfremt der i Danmark allerede findes lægemidler til behandling af en bestemt sygdom, godkendes ikke ansøgninger om importtilladelse af andre lægemidler til samme formål. Desuden bliver lægerne der ikke nøjes med lægemidlerne, der allerede findes i Danmark - ugleset. Ikke officielt, men kollegialt bliver de fordømt. Jeg har hørt om en læge, der selv har hypothyreose og hans søn med. På linje med os andre, skaffer lægen medicinering til sig selv og sønnen "uofficielt". Lægemiddelstyrelsen om Thyroid® Erfa Canada inc.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Bare litt til forskjeller Danmark/Norge.
    Jeg forstår ikke hvordan Danmark kan praktisere normal medisinering hvis det ikke er mer til forskriften om at man ikke har lov til å forordne annen medisin enn den som er godkjent ?
    Jeg vil anta at kun medisin av et visst salgsvolum har søkt markedstilgang i Danmark. (som i Norge)
    Man har bruk for mange flere medisiner enn disse for å utøve en forsvalig behandling. (som i Norge)
    Det springende punkt blir altså "hakkeloven" ?
    Altså : I Norge skal all medisin uten markedstilgang behandles likt. (ens)
    Det er unntak for medisin av biologisk oprinnelse, men i praksis ikke.
    Hakkeloven eksisterer jo på fullt i Norge også - ellers hadde man vel involvert meg i hva markedet hadde å tilby ?
    Og uglene finnes også........
    Men vi har noen leger som tåler uglene og deres tomme blikk.......
    Disse har anledning til å bruke det eksisterende lovverk på samme måte.

Om jeg begriper forskjellen rett, så eksisterer det ikke et skjema i Danske legers skuff, som har samme funksjon som "søknad om registreringsfritak" ?
    Og det finnes ikke en ansvarlig instans man kan klage over avgjørelser til ?
    Lovmaker har altså lagt utførelsen og bedømmelsen til den enkelte lege ?

Det lyder jo underlig i disse tider hvor alt skal praktiseres på samme måte i alle land i europa ?

Men ta dette som noen betenkninger fra en som burde holde sin kjeft......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Nå har jeg tatt 180 mg erfa tyroid i noen dager, og jeg må jo si at jeg ikke merker store forkjellen sånn i det hele. Pulsen har øket, så nå virker den normal. Har ikke antydning til hjertebank eller andre overdosesymptomer. Har ikke den økningen av puls etter mat lenger heller. Har fått veldig uren hud i ansiktet, så det er helt klart noe som skjer med hormonene i kroppen.

Så folkens, burde kanskje øke enda litt?
    Sist endret av Damen; 25-04-10 kl 22:07 Begrunnelse: skriveleif
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det tror jeg sikkert er mulig at du må.
    Men nå er det viktig at du tøyler din u-tolmodighet litt.
    (syns jeg da)
    Du er i nærheten nå - slit litt til da, så mener jeg du lettere vil få det bedre siden.
    Nå starter sansynligvis prosesser opp som har gått på tomgang lenge.
    Jeg mener det er ok å lavær å dra på helt på fullt sånn med en gang.

Ta en måned da Daman ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Ta en måned da Daman ?
    Ja, skal prøve å være tålmodig, 180 mg er vel en grei dose en måned til... (Er egentlig veldig utålmodig etter å ha prøvd å komme i form ett par år) Men skal være snill mot kroppen og gi den litt tid

Håper bare på en bra solfylt sommer og en super form!! Jaja, det er lov å drømme.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Forstår så inderlig godt at du bare har lyst til å fleske til med medisinøkning Damen... Du har jo så inderlig fortjent å bli i så frisk som du sikkert har drømt om lenge

Jeg driver med samme grubleriene som deg om dagen mht hvor fort en skal øke osv, står på 90 mg thyroid nå ( i snart en uke), og pønsker på å øke med 15 mg hver uke / 14 dager.. Har en erfaring etter ca 14 dager på thyroid at formen synker en dag eller så etter en økning, for så å ta seg opp...Og effekten på 90 mg er upåklagelig forresten , selv om jeg kjenner jeg er hypo enda. Kanskje du skulle gi thyroiden og kroppen en sjans en liten stund Damen?

Mvh Jeanette
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    Forstår så inderlig godt at du bare har lyst til å fleske til med medisinøkning Damen... Du har jo så inderlig fortjent å bli i så frisk som du sikkert har drømt om lenge

Jeg driver med samme grubleriene som deg om dagen mht hvor fort en skal øke osv, står på 90 mg thyroid nå ( i snart en uke), og pønsker på å øke med 15 mg hver uke / 14 dager.. Har en erfaring etter ca 14 dager på thyroid at formen synker en dag eller så etter en økning, for så å ta seg opp...Og effekten på 90 mg er upåklagelig forresten , selv om jeg kjenner jeg er hypo enda. Kanskje du skulle gi thyroiden og kroppen en sjans en liten stund Damen?

Mvh Jeanette
    Ja, jeg har bestemt meg for å ta 180 mg ihvertfall en måneds tid til. Så får man se hva som skjer, og så øke litt kanskje. Har ihvertfall ikke merket noe til overdosesymptomer, og så n`Finn til stadighet prøver å lære oss, så skal vi jo lytte til og seg og stole på kroppen vår! Og det har jeg bestemt meg for å gjøre. Har egentlig time hos Balderklinikken i begynnelsen på mai, men det utsetter jeg en måned. Er ikke nødvendig å ta en sjekk til der nå, når jeg ikke gjør som de sier. Tar en blodprøve hos fastlegen istedet.

Jeg er og har vært så sliten, så her har det gått på viljen. Har presset meg på jobb, trening og andre ting man "må". Og på en måte er det faktisk det som også holder meg oppe. Jeg tror at hvis jeg hadde lagt meg på sofaen og gitt opp og sagt at orker ikke noe, (som jeg egentlig ikke gjør) hadde jeg ikke kommet opp igjen. Må presisere at det gjelder meg, og ikke andre. Har respekt for dere som ikke orker i det hele tatt. Men jeg har funnet ut at man faktisk kommer et stykke med vilje og positiv tenking. Har begynt med oppmerksomhets trening, og jeg tror det hjelper. Føler ihvertfall kroppen lettere og mer balansert etterpå.

Lurer på å begynne med Yoga også.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Sitat Opprinnelig skrevet av Damen Vis post
    Har begynt med oppmerksomhets trening, og jeg tror det hjelper. Føler ihvertfall kroppen lettere og mer balansert etterpå.

Lurer på å begynne med Yoga også.
    Jada, oppmerksomhetstrening, også kalt mindfulness, hjelper! Og yoga, qi gong, pilates og andre trege treningsformer hjelper, disse som gir deg mulighet til å langsomt kjenne at du er til, at du puster, at du lever. Og at det egentlig ikke er så farlig, alt dette vi tror vi må kave med. For å rekke. For å klatre. For å komme oss opp og frem. Gi det tid! Jeg har brukt lang tid på å komme inn i dette, og klarer ikke alltid å lande, men det er et fantastisk verktøy når du klarer å hvile i deg selv.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Idag har det vært drittdag igjen. Hoven i kroppen, musklene er stive og verkende. Føler det som om noen har lagt et tung teppe over hele kroppen på meg. Kan være at det er fibromyalgien som gjør det, men egentlig tror jo jeg at fibro'n=lavt stoffskifte.

Så hvordan tolker man dette? Tilfeldig dårlig dag, for lav dose, for høy dose? Møkk også, er ett par uker siden kroppen var i så elendig forfatning.

Side 8 av 14 Først 1234567891011121314 Siste

Lignende tråder

1. Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
    Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 04-06-13, 18:11
  2. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29
  3. Armour Thyroid - dosis, erfaringer
    Av Louise i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 25