Viser søkeresultater 71 til 79 av 79
-
20-08-12, 14:32 #71
Sv: Bare tull å begynne med Levaxin når jeg fortsatt hadde egenproduksjon
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
19-11-12, 12:02 #72
Calcitonin er kræftfremkaldende, siger lægen
Lægen til patient: Hvor er det synd for dig, at Eltroxin ikke virker for dig.
Patienten til lægen: Men jeg har hørt om, at andre i samme situation bliver meget bedre af naturlig Thyroid fra apoteket i Glostrup.
Lægen til patient: Jeg kan ikke give dig recepten på Thyroid fra Glostrup fordi den indeholder calcitonin, og calcitonin er kræftfremkaldende.
Patienten til lægen: Det kan jeg ikke forstå... frisk skjoldbruskkirtel producerer jo både T4, T3 og calcitonin
Lægen til patienten: Det kan godt være, men du får ikke recepten på Thyroid hos mig, fordi i min Lægemiddelhåndbog står at calcitonin er kræftfremkaldende. Det er til dit eget bedste, at du fortsætter med Eltroxin.
Patienten:
Skrevet på baggrund af flere autentiske, enslydende beretninger fra de danske lægeklinikker.
Disse fornemme, akademisk uddannede læger kan ikke skelne mellem menneskers egen-dannet calcitonin og det syntetiske, såkaldte "laksecalcitonin" i lægemidlet Miacalcic®
Hvad lærer de på deres "lægeskoler" er mig efterhånden en gåde!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
30-11-12, 20:02 #73
Sv: Idiotforklaringer
I dag leste jeg på nettet om et menneske som hadde vært på laboratoriet og tatt blodprøver. I samtale med helsepersonell om forholdet mellom T4 og T3 ble denne forklaringen gitt: "Det har med høyt eller lavt stoffskifte å gjøre, T4 er høyt stoffskifte og T3 er lavt".
Bevare meg vel!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
30-11-12, 23:44 #74
Sv: Idiotforklaringer
-
22-06-13, 12:09 #75
Sv: Førsteinntrykk av dette forumet
Forummet her er ret så frit for den idioti, man finder mange andre steder, når det gælder stofskiftet. Ingen grænser for det fis, der lukkes ud i debatterne på netdoktor, fx ......

Jeg har læst om
en, der har fået forringet sit syn fordi hun en gang havde en læge, der ikke kunne læse en blodprøve; når tsh'en steg, mente han, stofskiftet var ved at blive for højt - så væk med medicinen.
Så man MÅ vide, hvad tsh er for en ting. Bare for at ta et eksempel.
EDIT/Mod: redigert/kopiert fra tråden: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=15895Sist endret av Mod; 22-06-13 kl 13:17
-
25-06-13, 19:00 #76
Sv: Idiotforklaringer
Hittat på webben idag:
"FT4 bör vara låg, annars du är överdoserat."
"TSH-värden visar om sköldkörteln producerar tillräckligt med jod, eller inte."Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
26-06-13, 00:04 #77
Sv: Idiotforklaringer
Det er så mange rare forklaringer på dette med stoffskiftet at man kan bli helt matt.
Så langt har jeg møtt to leger som har bedt meg redusere Levaksinen fordi TSH var for høy og en lege som lurte på om jeg ikke ville prøve migrenemedisin for og kanskje bli friskere av stoffskiftet.
-
17-12-14, 19:08 #78
Sv: Idiotforklaringer
Jeg har læst i dag i en privat dagbog (derfor linker jeg ikke) om følgende fortolkning af stofskiftestatus iflg. blodprøver, leveret af en norsk læge til en patient med TSH på over 100:
"Ifølge legen hennes har hun litt høyt stoffskifte med en FT4 på 9,9 og burde ikke være trett men heller oppskjørtet og rastløs fordi stoffskiftet var for høyt."
For mig at se, ser det ud til, at denne læge er i fuld gang med at tage livet af denne patient. Hvor mange mon andre patienter med lavt stofskifte, har denne læge hidtil... begravet?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
11-03-16, 10:25 #79
Sv: Idiotforklaringer om lavt stoffskifte
Vi burde lage en egen spalte hvor vi henger ut de aller verste forsøk på å forklare hva hypothyreose er av fagfolk.Doctor’s Hall of Shame
Why does this page exist? To give a variety of actual, real-life statements, both humorous and pitiful, made by doctors and reported by their patients…. and why so many knowledgeable patients are forced to fire them and find a much better doctor! Laugh…or cry!
From 2006 to the present!
→ Stopthethyroidmadness.comTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 3Siste melding: 24-03-12, 23:14 -
Idiotforklaringer på lavkarbo
Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 5Siste melding: 09-10-11, 18:23 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat
-

Bokmerker