Viser søkeresultater 71 til 80 av 81
Tråd: Magebesvær
-
18-04-07, 23:26 #71
Dersom det er urinveisinfeksjon du har bør du ikke ta tranebærsaft samtidig med eventuell antibiotika du får da det kan motvirke hverandre har jeg hørt. Husk å drikke mye for å skylle ut bakteriene.
-
18-04-07, 23:41 #72baremei Gjest
Jeg har også min egen variant at diverse kjerringråd som fungerer hver eneste gang, i den grad at jeg ikke har hatt en betennelse på flere år.
Antibiotika kan starte en ond sirkel med stadige betennelser og soppinfeksjoner, på den annen side kan det være ordentlig farlig å la vær.
Så med mindre man vet veldig godt hva man driver med og hva det kan hjelpe for eller skade bør legen uansett kontaktes. Så kan man heller prøve å forebygge/stoppe i startfasen vha ymse remedier, eller oppsøke en alternativ behandler hvis man er slik anlagt.
Masse c-vitamin, tranebær, blåbær, kjerringrokk, whatever, er helt sikkert greit, men man må kjenne sin besøkelsestid og oppsøke legen når plagen ikke lar seg bremse og går tilbake ganske raskt med slikt alternativt dill som flere av oss driver med, deriblant meg.
-
19-04-07, 08:02 #73
Hei Lilja
Håper du har kontaktet legen og fått hjelp
Stina skrev:
Hvis musklene rundt urinblæren er spent pga ubalanse mellom kalsium og magnesium kan blæren få mindre kapasitet. Kanskje derfor du er oppe om natten?Jeg har fått forsøke noe av legen mot hyperaktiv blære. Tror det hjelper litt, er nå oppe ca en gang om natta istedenfor 3-4, alt hjelper jo. Det er flere typer slike midler visstnok, bare spørre legen
fra Lie
-
19-04-07, 16:07 #74
Var hos legen idag det var ikke mye i Urinen min noe protein og gudene hva hun sa ja ja men det er Urinveisinfeksjon så skal ta disse medisinenene vet ikke hva det er en gang Trimetoprim Orion 160 mg har lest om de men blei ikke klokere
Takker for mange svar her inne
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
19-04-07, 20:06 #75
CranMax
Jeg har også god erfaring med tranebær.
Tar et tilskudd som heter CranMax. Jeg klarer meg faktisk med en vedlikeholdsdose på 1 tablett hver dag nå.
Men i en periode da jeg var tom for dem merket jeg allerede etter et par-tre uker at blæra begynte å plage meg igjen.
Da var jeg rask til å kjøpe inn ny boks og begynne på'n igjen.
-Irene-
-
20-04-07, 00:28 #76
Takk, Lie ;)
Jeg må kanskje få sjekket ut dette med kalsium en gang, siden en i slekta har fått konstantert for høyt kalsium. Spurte legen en gang, for jeg hadde bittelitt for høy D-vitamin, men han ville ikke gjøre mer med det, skyldtes D-vitamin-tilskudd, sa han. Men den gang var det med tanke på Sarkoidose...
Kjære vene, skjønner ikke hva jeg snakker om jeg, og det gjør vel ingen andre heller
Unnskyld

Skal holde kjeft før jeg ødelegger hele tråden
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
08-06-07, 09:53 #77
Magen
Jeg har veldig vondt i Venstre side det kommer og går smerter. Som regel nesten Diare hver dag kan det være for at jeg har for stor dose Levaxin ?
Jeg tar 150 mg Levaxin 3 dager i uken og resten 100mg
Noen som vet om man kan ha høyt Stoffskifte selv om prøver sier Lavt? Hvordan merker man det ?
Spør om mye rart men hjåper på svar
GOD HELG KLEMZ FRA LILJA
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
08-06-07, 15:32 #78
intolleranse?
Har du sjekket om du har intolleranse? Melk eller gjær, mel?
-
08-06-07, 23:05 #79
Hei det har jeg ikke sjekket. Men tror jeg blei sånn etter at jeg begynte på litt høyere dose Levaxin men det kan være så mye
Det er jo veldig varmt og holder på daue i varmen PUUUUUUHIIIIIII
-
09-06-07, 00:18 #80
Du er ikke alene om det Lilja! Jeg emigrerer snart til Island!! Leste at gj snitts temperaturen der er 7-9 grader om sommeren. Sitter stort sett på en stol hele dagen, og pøser på med isvann. Sånn er det når termostaten ikke virker
• Sliten
• Forkjølt!!
• Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
• Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.
Svar med sitat

Bokmerker