Side 8 av 11 Først 1234567891011 Siste
Viser søkeresultater 71 til 80 av 108
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Gratulerer så mye. Jeg kan ikke gi deg noen råd i forhold til stoffskifteproblemer og graviditet, men jeg håper at du får anledning til å nyte svangerskapet og ikke streve med stoffskifteregulering og plager.

Lykke til

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    172

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av baremei
    Sitat Opprinnelig skrevet av Pusen
    Dersom du bor på østlandet ville jeg har oppsøkt Tyroidea klinikken på Aker sykehus. Har hørt mye bra om dem.
    Joda, flinke de, men ikke et sted man "oppsøker", akkurat.

Man må få henvisning fra legen, og har man det er det 6-8mndr ventetid, hvis ikke tilstanden krever spesielle tiltak.

Men det er jo lov å forsøke, selvsagt.
    Ja det er sant en henvisning må til, men har hørt om andre gravide som har kommet til i løpet av noen uker etter at de har henvendt seg med henvisning.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Tønsberg
    Meldinger
    63

Standard

Hei,jeg fikk ikke noe oppfølging under graviditeten.Ba om en stoffskifteprøve en gang mens jeg gikk gravid,den var bra.Var ellers kvalm,slapp,litt tull med blodtrykk osv,men det var nok ikke pga stoffskifte.Ikke vet jeg.MEN,jeg fikk problemer med høyt stoffskifte ETTER graviditeten.(Lavt egentlig)Driver å justerer dosen(7 mnd siden fødsel).Så følg med og mas om prøver om du ikke føler deg bra.Lykke til med deg og den lille i magen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Vil gjerne legge til at det er internasjonalt nye retningslinger nå.
    Dosen thyreoideahormon skal økes veldig snart i graviditeten.

Var du riktig dosert før?
    Hvis du var iktig dosert før, så skal levaxin doseres slik at TSh ikke skal stige.
    Det kan hende at man må doble dosen eller øke med 50%.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    119

Standard Vanlig med tidlig ultralyd?

Var du riktig dosert før?
    Hvis du var iktig dosert før, så skal levaxin doseres slik at TSh ikke skal stige.
    Det kan hende at man må doble dosen eller øke med 50%.
    Jeg har vel kommet opp i noenlunde riktig dose, tror jeg (100 µg 5 ggr/uke + 150 µg 2 ggr/uke). Det har tatt et år med gradvis stigning av dose og gradvis lavere TSH. Jeg hadde TSH på 4,7 for en måned siden, det er jo for høyt etter anbefalinger for gravide. Men dette er en måned siden og en måned før der hadde jeg 8,3 og to måneder før 17,0. Jeg har tatt nye prøver i dag og får svar på de på legetimen på tirsdag. Håper min nye lege kan noe om det her.

Er det noen som vet om det er vanlig med tidlig UL for gravide med lavt stoffskifte? Det varierer sikkert litt fra sted til sted og lege til lege, men....

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Uansett hva som er vanlig ved sykehuset du tilhører så går det sikkert an å be om en tidlig ultralyd, eller få det hos en privatpraktiserende gynekolog.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    58

Standard

Jeg har fått henvisning til gynekologisk poliklinikk i neste uke for behandling osv. fordi turnuslegen jeg var hos fant ut at dette var vanlig prosedyre når man har lavt stoffskifte. Regner med at dette betyr at de tar ultralyd også.
    Jeg har allerede tatt 2 ultralyder og skal på min 3.i morgen, men det er fordi jeg har hatt 2 spontanaborter og at de ikke fant hjertet på den første utralyden. Så i morgen får jeg jeg vite om embryoet har vokst som det skal den siste uken....

grugleder meg
    Hypo og på levaxin siden mars 2006

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    172

Standard

Jeg fikk ikke henvisning til tidlig ultralyd, så jeg betalte for dette selv på privat klinikk. Det kostet 800 kr. Dersom du får henvisning til gynekolog vil du nok få ultralyd der. De fleste gynekologer har ultralydapparat.

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    16

Standard

Hei Thyr!

Gratulerer så mye Det var moro å høre. Vell fortjent. Håper du får et fantastisk svangerskap og god oppfølging. Har dere klart dette aleine eller har du gått på pergo? Vi sliter fortsatt men skal heldigvis til gynekolog for sjekk av eggløsning i august.
    Har en sønn fra før. Da jeg ble gravid gikk jeg rett i kjelleren med utrolig lavt stoffskifte. Legen sjekket dette hver måned den første tiden. men føler ikke at han tar meg på alvor. Så slik som deg så skal jeg bytte. Håper på litt mer støtte der...
    Lykke til i alle fall. Du må gi referat om hvordan det går med deg. Husk, ta det med ro og sett av tid til deg selv. Ikke tro du kan klare alt..... Denne perioden bør du sette deg selv i fokus, og selvfølgelig det lille barnet.
    Nok en gang, gratulerer :P
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    16

Standard

Jeg fikk ikke tidligere ultralyd.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Side 8 av 11 Først 1234567891011 Siste

Lignende tråder

1. Litt om meg og mitt....
    Av Leya i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 164
    Siste melding: 28-12-10, 12:37
  2. Litt om meg og mitt. Jeg har hatt lavt stoffskifte i mange år.
    Av Bellissimo i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 10-10-09, 12:12
  3. Litt om meg og mitt....
    Av Leya i forumet Presentasjoner
    Svar: 24
    Siste melding: 25-04-07, 17:33
  4. Ny i forumet. Litt om mitt sykdomsforløp...
    Av Thyr i forumet Presentasjoner
    Svar: 6
    Siste melding: 04-05-06, 22:32

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn