Viser søkeresultater 71 til 80 av 165
Tråd: Litt om meg og mitt....
-
29-07-06, 13:25 #71
Du er heldig du. Min fastlege kommer tilbake i september og jeg håper at hun er mer positivt innstilt enn denne sure og vanskelige vikarlegen. Det er ikke bare når det gjelder Armour. Imidlertid skal ingen få ta medisinene fra meg ikke 100 sure og vanskelige leger. Jeg VET at livet mitt har blitt bedre etter at jeg begynte med Armour.
-
08-08-06, 14:18 #72
Trallala, for en herli da
Jeg har startet på ferien min og idag bare koser jeg meg... Jeg sitter fortsatt i nattserken
men du verden å deilig det er å ikke måtte stresse av gårde til noe som helst.
Formen er helt topp, selv om jeg har begynt å våkne i åtte tida hver dag når jeg har fri.... Klarer max å sove en liten halvtime igjen etter å ha lest i en time...
Min kjære ektemake har ordnet så jeg skal arrangere ett 55 års lag, som jeg til og med skal få betalt for å arrangere ! Men jeg aner jo ikke hvor mye jeg skal ta meg betalt..., men det er ikke så farlig, synes jo sånn planlegging er gøy bare jeg
-
08-08-06, 22:20 #73
Blir jo i godt humør av å lese det innlegget Leya!
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
22-08-06, 16:13 #74
Dagens legebesøk
Hmm, det ser ut som om jeg kommer til å bruke dette litt som en dagbok for meg selv fremover!!
Ferritin 58 (15-200)
Kobber 19,5 ( 12,0-25,0)
Selen 0,8 (0,6-1,8 )
Mikrocrp 8 (<5)
Hb 12,4 (11,7-15,3)
MCH 27 (27-33)
MCV 83 (82-98 )
Kortisol morg 313 (250-750)
Folat 12,6 (>5,7)
Vitamin B12 294 (170-650)
Fritt T3 4,3 (2,3-5,7) - Ned fra 5,3
Fritt T4 16,4 (9,0-22,0) - Opp fra 15,8
TSH <0,01 (0,20-4,0) - Samme
Jeg fikk beskjed om at folat og B12 var litt lavt og fikk resept på noe tilskudd jeg skal ta. Jeg fikk også beskjed om å senke dosen med Levaxin litt, til 75mcg hver dag, men fortsette med 60mg Armour. Hun vil gjerne prøve å få opp TSH'en min litt også. Lars Omdal var helt enig i dette. Godt legen min kan snakke med han også når jeg hører
Føler meg ellers i topp form, så jeg klager ikke om dagen. Litt sammenheng med at jeg har ferie også er det nok, men føler med faktisk veldig på topp
-
08-09-06, 13:12 #75
Æsj, fra å være på topp er jeg på vei ned.... Det var vel for godt til å være sant...
At det kan være så stor forskjell på å senke dosen så lite, men nå har jeg gitt opp, jeg har økt dosen igjen og håper at formen blir bedre igjen ganske så fort. Håper ihvertfall at det er fordi levaxin dosen er for lav at formen har blitt så dårlig.
Er det noen av dere som bruker Armour som vet hvor stor dose jeg må ta av det for at det skal kompensere Levaxin, hvis jeg nå velger å slutte med Levaxin ?? Lurer litt på om jeg skal kutte ut Levaxin helt for en periode (og se ann hvordan formen blir) og heller øke Armour tilsvarende, men jeg er litt usikker på hva slags dose jeg da må ta.
Idag bruker jeg 60mg Armour og 75/100 mg Levaxin. Når jeg startet med Armour halverte jeg dosen med Levaxin og nå lurer jeg på om jeg f.eks trapper opp/ned litt forsiktig og kan begynne med en dosering på 70 mg Armour og 50 mg Levaxin? Blir det riktig mon tro ?
Håper noen skjønner hva jeg mener idag, synes selv det blei veldig rotete....
-
08-09-06, 14:13 #76
Skjønner utmerket godt hva du mener Leya, og jeg tror ikke du har noe å tape på å forsøke dette! Muligens vil t4 synke litt, men det kan du jo holde øye med? Hvis armour er riktig for deg og levaxin "holder bedringen tilbake" om du skjønner, vil du jo finne ut av dette ved å utelukkende bruke armour! Skulle formen derimot bli verre, er det jo bare å blande inn litt levaxin igjen..
-
08-09-06, 22:40 #77
Få opp T4-verdien? Hvorfor? Fordi den skal stå i forhold til T3-verdien, eller fordi en ikke føler seg 100% enda? Preiker vi da ikke jevnlig om at det er formen og ikke blodprøveresultata som teller? Om det er formen det skorter på ...kan det være du har gitt binyrene dine litt ekstra å slite med?
Opprinnelig skrevet av Leya
Tror det er viktig å spørre seg selv om Levaxinen i det hele tatt har tilført deg noe positivt. For meg ble svaret nei, tvert om(!) og svarer du det samme, ja, så slutt med dem omgående![/list]
PS! Jeg glemte å ta med: I perioden hvor en leter seg frem etter vedlikeholdsdosen er det bedre å være litt underdosert enn å være overdosert!En solskinnshistorie?
No one needs a smile as much as someone who has none left to give. So if you meet someone like that, leave him one of yours.
-
09-09-06, 11:54 #78
Hei Siri Ann

Har du fått resept hos legen din? Jeg bor også i Stavanger og ville bli glad for å vite om en lege i Stavanger-området som skriver ut Armour på resept ;) Så har jeg den muligheten om jeg ikke blir bedre snart
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
09-09-06, 16:20 #79
From i morgen skal jeg prøve meg på bare armour, jeg merker vel ganske så fort hvordan formen blir... Jeg får prøve meg frem til jeg skal ta blodprøvene igjen i midten av oktober.
Takk for alle svarene
-
10-09-06, 13:50 #80
Fra i går er det bare Armour på meg også. 1 1/2 grain. Prøver en tid. Kanskje vi kan følge hverandre litt?
Opprinnelig skrevet av Leya

Hva mener du Siri Ann? Snakker du om Levaxinen her? At den sliter binyrne? Sikkert ikke.
Opprinnelig skrevet av Siri Ann
Jeg henger ikke helt med.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
Lignende tråder
-
Litt om meg og mitt. Jeg har hatt lavt stoffskifte i mange år.
Av Bellissimo i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 10-10-09, 12:12 -
Håper noen kan hjelpe meg litt...veksler stoffskiftet mitt??
Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 03-04-08, 19:55 -
lurer litt på stoffskiftet mitt
Av evius i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 01-05-07, 20:36 -
Litt om meg og mitt....
Av Leya i forumet PresentasjonerSvar: 24Siste melding: 25-04-07, 17:33 -
Ny i forumet. Litt om mitt sykdomsforløp...
Av Thyr i forumet PresentasjonerSvar: 6Siste melding: 04-05-06, 22:32
Svar med sitat
Bokmerker