Viser søkeresultater 61 til 70 av 88
Tråd: Thyroid USP til danskere
-
14-12-11, 20:55 #61
Sv: Thyroid USP til danskere
Skør historie!
Men nej, de behøver jo ikke være bange for at skrive thyroid ud til os....
Her en række orthomolekylære læger, den ene i Odense (der kører da tog fra Kolding til Odense, mener jeg)
Villy Lade
Græsvangen 16 B, st.
9800 Hjørring Tlf. 9892 8464
2800 Kgs. Lyngby Tlf 4588 0900
-
14-12-11, 21:07 #62
Det, Glostrup Apotek kan skaffe, er så vidt jeg ved noget, de laver selv. Hvis apoteket skal indføre Armour, skal der en helt særlig tilladelse til, og den får man, så vidt jeg har forstået, ikke. Iflg. Lægemiddelstyrelsen findes der én slags stofskiftemedicin, og den har indtil 2009 været synonym med Eltroxin. Hvis du går ind på deres hjemmeside, finder du absolut intet om thyroid - eller, jeg kan i hvert fald ikke finde noget om det, heller ikke på listen over eksempler på lægemidler, som det er forbudt at indføre - men eftersom de kalder det 'eksempler', er man jo et vist stykke af vejen overladt til gætterier og vredladne læger, der sidder som paver rundt omkring
---
Derimod kan en hvilken som helst læge skrive en recept på thyroid, og så sender man selv recepten iflg. aftale med en apoteker i fx Tyskland. Jeg bruger dette: http://www.pharmacy-international.de/ og det er problemfrit. Men man må vente mellem tre og seks uger på medicinen. Hvis det er Erfa, kommer den fra Canada, hvis det er Armour, må den jo komme fra USA....
... og hvis den er fra Danmark, kommer den altså fra Glostrup
Nielsigne
-
16-12-11, 23:20 #63
Bruker
- Medlem siden
- Oct 2011
- Meldinger
- 26
tak for svaret.. så har jeg da lidt at gå efter.. villy lade kender ikke til erfa og knut fra vejle var ham der lige pludselig ikke ville udskrive det længere..
men det fra glostrup. det er da stadig de naturlige hormoner ikke?
karina
ps. jeg skal åbenbart ikke selv sende recpten ind. det gør han for mig. han arrangere også forsendelsen fra apoteket til mig..
-
17-12-11, 04:19 #64
Lad mig sige det på denne enkle måde: en orthomolekylær læge, der ikke kender Thyroid-lægemidler - er ikke mere orthomokylær, end mit bordben!
Når selveste "vitamindoktor" Knuth Flytlie, lige pludselig bakker ud og kalder Erfra Thyroid for "ukontrolleret", kan jeg have mine tvivl om hans "modstandskraft" overfor en lang række andre fordomme, skolemedicinen gør sig til talsmand for...
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
17-12-11, 11:26 #65
Jeg deler din tvivl Anisa

Alle mennesker har jo fordomme, og det bliver problematisk, når vi har dem i kombination med magt til at udøve dem!
Jeg tror dog ikke, vi skal underkende betydningen af det enorme magtapparat, som også de orthomolekylære læger er underlagt, og det "fordomsfilter", som al information skal igennem.
Kunne der måske være nogen herfra, som kunne have lyst og overskud til at sende de holistiske læger information med div. kilder vedr. naturlig thyroid, som I anbefaler?
Sikke noget skrammel Karinakk
Jeg giver sjældent råd, men her er et forslag:
Start med Thyreoid fra Glostrup, hvis det er det, du mærker er rigtigt!
Du kan indlevere recepten til et hvilket som helst apotek, som så får det fra Glostrup. Jeg betalte et depositum.
Jeg er kommet i gang med min medicin fra Glostrup nu, og efter bare 9 dage tyder alt på, at det virker for mig. Jeg må trappe meget, meget langsomt op, fordi jeg er meget sensitiv, men det er tilsyneladende ikke overfor medicinen men selve hormonerne, eftersom jeg også reagerer på mine egne hormoner, når produktionen af dem bliver stimuleret med homøopatisk medicin.
Når du så har kræfterne, og hvis du stadig gerne vil skifte til Erfa, kan du ringe til Bruce Kyle igen og tale med Bodil, som sekretæren hedder. Hun er er meget sød. Mandag og tirsdag kan du ringe om eftermiddagen indtil omkring kl. 17. Fortæl hende, at det er næsten umuligt for dig at komme til Århus pga. din træthedssygdom, og spørg, om du ikke kan få en tid en mandag eftermiddag. Så er der nok en del ventetid.
Sig desuden til hende, at du gerne vil tale med lægen om Erfa.
Bruce Kyle ved, at det eksisterer. Da jeg havde problemer med at tåle min medicin, nævnte han det selv.
Han havde dog ikke lige et bud på, hvordan jeg konkret skulle få fat i det, men han syntes, det var en god ide, da jeg sagde, at jeg kunne spørge herinde, og nu har du jo kontaktoplysninger på to apoteker.
Du kunne så evt. tage udskrifter af relevant information med fra Erfas hjemmeside?
Men altså bare en tanke og et forslag...
-
19-12-11, 21:28 #66
Bruker
- Medlem siden
- Oct 2011
- Meldinger
- 26
tusind tak for svaret..
det er også min plan at starte på den fra glostrup nu og så vente og se..
det sjove er at jeg i dag fik en mail fra flytlie som skrev at han i dag havde sagt at tyroid fra glostrup er identisk med erfa?
er det rigtigt? nogen der ved det? er det helt identisk?
det skal lige nævnes at lige bortset fro problemer med at få han til at udskrive den "rigtige" erfa, så er han en helt utrolig sød læge som jeg tror virkelig gerne vil hjælpe sine patienter.. tror at han bare var "bange" for at udskrive noget "forkert"
den dag jeg skrev det andet inlæg var jeg bare så negativ og frustreret at jeg måtte have det ud... hvis man ikke lige går efter det rigtigt erfa men har andre problemer tror jeg han er en god læge, som jeg sagtens kan anbefale til andre situationer..
men nu er jeg meget spænde på at prøve glostrups thyroid og se hvad der sker;-)
har lige modtaget det i dag.. overvejer dog at vente til efter jul i tilfælde at at jeg får ubehaglige symptomer ved start..
en gang skal det nok lykkedes og at kunne få thyroid uden alt det besvær.. spørgsmålet er bare hvor længe det varer;-)
karina
-
19-12-11, 21:32 #67
Nej, Erfa Thyroid og thyroid fra Glostrup Apotek er ikke det samme produkt. Men de har selvfølgelig det tilfælles, at aktivstoffet er naturligt stofskiftehormon.
-
19-12-11, 22:27 #68
Bruker
- Medlem siden
- Oct 2011
- Meldinger
- 26
tænkte nok at det ikke var helt det samme... men jeg må bare vente og se..
jeg fik tidligere sagt at villy lade ikke kender til erfa.. det skal lige nævner her at den alså kun er mærket erfa han ikke kender til.. han kende godt det naturlige thyroid.. ;-)
bare lige så jeg ikke får bildt nogen ind at han ikke udskrive naturlig thyroid;-) sorry;-9
-
21-12-11, 12:41 #69
Mange tak for din update Karinakk!
Jeg er glad for at vide, hvordan det indtil videre er faldet ud, og hvordan dine oplevelser mere generelt er med Flytlie
Når du både har CFS og duft- og kemikalieoverfølsomhed, er du selvfølgelig i risikogruppen for at få reaktioner på medicinen.
Det fik jeg, og efter råd fra Anisa tog jeg den lige indtil for et par dage siden med lidt mad. For fremtiden ved jeg nu, at jeg kan gøre det igen - f.eks. hvis jeg mærker, at jeg er særligt følsom en dag og ikke mindst, når jeg øger min dosis.
En af de andre ting, jeg gjorde, var at dele tabletten op. Jeg skar den simpelthen over med en lille skarp kniv (billig knivsliber fra Føtex) i 1/8, og i begyndelsen skar jeg endda en mere upræcis stump af en 1/8, som jeg så fandt ud af, jeg kunne tage nogle timer senere, når reaktionerne var helt forsvundet.
Desuden tog/tager jeg magnesium, vitamin B1 og urter til beroligelse af nervesystemet samt dæmpelse af mit cortisol, som har/havde tendens til at være for højt.
Jeg går ud fra, at du har fået 30 mg.?
Jeg har lavet en oversigt til mig selv for at kunne holde øje med min dosis. Den ser sådan ud for en 30 mg. tablet:
1 grain = 60 mg.
1 tablet = 60 mg. = 1 grain
1/2 tablet = 30 mg. = ½ grain
1/4 tablet = 15 mg. = 1/4 grain
1/8 tablet = 7,5 mg. = 1/8 grain
Men der er jo også god mulighed for, at det for dig går glat igennem!
Lykke til
Sist endret av Admin; 21-12-11 kl 13:05 Begrunnelse: Rettet til 30 mg = ½ grain o.s.v.
-
21-12-11, 13:07 #70
Rettet en "grain-fejl"
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
Lignende tråder
-
Nutri Thyroid -Thyroxine-free Thyroid Concentrate
Av Rogi i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 2Siste melding: 25-11-09, 10:30 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Råd til danskere
Av Anisa i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 19-10-09, 19:24 -
Danskere (og nordmenn?) får for lidt D-vitamin
Av Anisa i forumet D-vitaminSvar: 0Siste melding: 28-07-09, 18:57
Svar med sitat

Bokmerker