Viser søkeresultater 61 til 70 av 71
Tråd: DHEA
-
31-01-12, 16:47 #61
Sv: DHEA
-
02-02-12, 08:43 #62
Vad spännande, Blondie! Hur länge har du tagit Barbasco? Ungefär hur lång tid tog det innan du märkte någon skillnad och vad blev bättre?
Tyvärr har jag inte möjlighet att få recept på DHEA, annars vore det ju en möjlighet att kontakta tullen. Om jag får recept längre fram ska jag tänka på det.
Jag hoppas att det är som Anisa menar - att den förhöjda cancerrisken enbart är om man tar stora mängder DHEA och inte när man tar tillskottet för att öka DHEA till normala nivåer. Där DHEA finns att köpa står det ofta att man inte ska ta DHEA om man har eller har ökad risk för cancer. Men visst är det så att läkare ofta helgarderar sig.
Funderar på om jag borde göra uppehåll med DHEA så att det när jag tar prover inte visar att jag inte behöver DHEA. Alternativet är väl att prova 7-Keto eller Barbasco.
-
02-02-12, 10:29 #63
Hej Seahorse
Jeg har kun haft kræfter til at kigge i din anden tråd og ikke til at læse den grundigt. Men jeg kan se, at dit DHEA er lavt, og at dit testosteron ikke er målbart, så jeg håber virkelig, at det kan lykkes for dig at få en recept.
Det er meget dyrt, men DHEA fremstilles rent faktisk på et produktionsapotek i Sverige:
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...07&DocTypeID=6
Lykke til!
-
04-02-12, 11:18 #64
Tack, Luuna!
Jag har frågat min läkare men den menar att "man brukar inte skriva ut det eftersom de kvinnliga patienterna får manlig hårväxt, svettlukt, finnar osv och de flesta brukar därför avbryta medicineringen". Men - det tror jag beror på att man ska börja med en låg dos och trappa upp långsamt. Medicinen du länkar till, Prasterone, skrivs ut i doser om 25 mg. Om läkarna kunde vara lite tillmötesgående så kunde de beställa en lägre dos som tillverkas direkt av apoteket. Men, icke!
-
04-02-12, 12:59 #65
En mulighed kunne jo være at tage en kapsel med 25 mg. f.eks. mandag, onsdag og fredag, og det, din læge siger, hænger jo overhovedet ikke sammen, når det er målbart, at du har et endda meget stort behov for mandlige hormoner

Det er godt nok en træls situation at være i!
Lykke til!
-
08-02-12, 08:16 #66
Bra tips att ta varannan dag, det borde ju fungera.
Så tills jag lyckas få med mig en läkare på detta så blir det till att köpa på nätet. Och då är valet mellan DHEA, 7-Keto eller Barbasco plus. Det sistnämnda känns lockande för att det sägs balansera alla hormoner och det är ju inte bara en jag har problem med, samt att det är tillåtet att köpa i Sverige (vad jag förstår?) Men å andra sidan så är det det dyraste alternativet. 7-Keto ökar enbart DHEA och jag är dessutom lite fundersam på det för att det kan göra att man minskar i vikt (och jag väger redan för lite).
-
08-02-12, 12:28 #67
Jeg har brukt Barbasco plus siden høsten 2010. Effekten kommer nesten med en gang (få dager), jeg kjenner også en annen som opplevde det samme. Nå har jeg et abonnement på barbasco, så det kommer et nytt glass i posten hver tredje måned. Restriksjoner på å ta dette inn i Norge, slik at det er kun lov å importere til eget bruk. Årsaken til restriksjonene? Det er så effektivt at det er å regne som et legemiddel...
, velkommen til molbo land
-
11-02-12, 14:37 #68
Spændende det du skriver om Barbasco Blondie.
Seahorse,
Jeg ville nok vælge noget, der virker mere bredt en 7 KETO, fordi du har testosteronmangel.
Lykke til!
-
15-02-12, 14:24 #69
Jag har nu beställt Barbasco Plus. Leveranstiden är 7-14 dagar så det dröjer ett tag innan jag får en chans att prova. Fortsätter med DHEA tills dess.
Tack för alla tips och råd så här långt ;)
-
16-02-12, 21:17 #70
God vind, Seahorse

Svar med sitat

Bokmerker