Viser søkeresultater 61 til 70 av 72
-
11-05-11, 12:05 #61
Sv: Problemerer med å få tak i Erfa.
Heldigvis er NMD (Vitus) stor leverandør og går ikke konkurs med det første;-)
-
11-05-11, 12:50 #62
-
11-05-11, 20:20 #63
Ble ringt opp av Legemiddelverket idag. Akkurat nå er jeg litt på en snurr pga dugnad og påfølgende gratis vin, men jeg skal skrive her hva de sa. Bare mer imorgen.
Generelt: De bekymrer seg over at kun en av tre grossister tar inn Erfa og vurderer å se på det. Det er ingen grunn til at vi ikke skal få Erfa. Vi får det nok ettersom myndighetene sier det er helt ok. De var helt på vår side! Juhu!

Åja, og jeg ble også ringt opp av min lege, og han er bare aldeles fantastisk. Han ordner på en eller annen måte at jeg får det på blå resept, og la ut om hvor håpløst vi blir behandlet av det norske helsevesen. Hehe. Fine legen min
-
11-05-11, 20:36 #64
Så oppløftende med litt good news! "Ingen grunn til at vi ikke skal få Erfa", den var fin å høre:-)
Takk for at du tok ringerunden. Min kampvilje går litt i perioder. I går sendte jeg mail til en endo på Aker og fortalte om Erfa, og spurte om mulighetene for å få det på blå resept. Ingen svar foreløpig
-
11-05-11, 20:38 #65
Næh, ingen vits. Snakket med dem for et år siden. Kommer ingen vei der tror jeg
Men jeg ejobber med saken og skal se om ikke jeg kan finne en endo som er med på notene
Snakket bl a også med leder for endokrinologisk forening. Ble ikke imponert over ham heller¨
-
11-05-11, 22:34 #66
Jeg har hatt problemer også med den nye amour og de rare hypo symptomer. Så begynte jeg med å knuse amour tabletten og legge den under tungen. Med dette metode noe av tabletten blir svelget og noe blir absorbert, og dette funker perfekt for meg. Her er en link til STTM hvor de snakker om denne problemer og noe bruker som forteller hvordan de løser dette problemet.
http://www.stopthethyroidmadness.com...rethroid-work/
-
12-05-11, 11:56 #67
Ah, vel, Legemiddelverket. Han skravlet og skravlet, snakket sikkert med ham i tjue minutter. Men veldig, veldig på vår side
1: Han reagerte på at jeg hadde fått tre forskjellige svar fra tre forskjellige grossister
2: LMV har ikke endret praksis
3: Det stemmer at EUs regelverk kan fortolkes slik at man ikke kan ha uregistrerte legemidler på lager, men han mener de bare bruker regelverket som en unnskyldning da det aldri tidligere har blitt fortolket på den måten, og ettersom LMV ikke har noen endring i praksis, er det selvsagt heller ingen endring i selve regelverket eller fortolkning av dette hos myndighetene. Men - det er mulig de plutselig har endret fortolkningen av regelverket HOS GROSSISTENE. Men det han egentlig sa rett ut er at de rett og slett gjemmer seg bak regelverket fordi de ikke egentlig har noen reell grunn til å ikke lagerføre. Der bare vanskelige mao
4: Dersom dette fortsetter eller skaper flere problemer for mange over tid, ønsker de at vi samler litt data og sender det som bekymringsepost til LMV, så tar de tak i det!
5: Dersom Boots, som nå ikke lenger vil importere dette, ikke har på lager og det f eks er det eneste apoteket der du bor, kan de bestille det fra Vitus-grossisten, som er de eneste som faktisk både tar det inn på fast basis og de eneste som lagerfører. De gjør dette ofte, bestiller fra hverandre. Dvs: Alle apotek skal kunne levere hva som helst som står på en resept uansett om deres grossist importerer det eller ikke.
Det er selvsagt mest aktuelt for de som bor i igrisgrendte strøk. MEN: DE KAN TA EN HVILKEN SOM HELST PRIS FOR DET!!!!!Ei jeg kjenner i Moss betalte mange hundre kroner over det jeg må ut med i Oslo. Så foreslår at dere sjekker pris med noen her inne på forumet hvis dere synes prisen er høy der dere kommer. Men sånn 1650-1700 kr for 500 stk 125 mg er helt vanlig. Hun måtte ut med 2 000 kr for 500 stk 60 mg....
6: Jeg fikk inntrykk av at dette med alvorlige bivirkninger som mange har opplevd fra Armour også er noe man kan samle inn data på og sende til myndighetene slik at ved behov kan de legge press på grossistene for at de skal fortsette å importere Erfa. Altså bør vi jobbe litt med det, se hva vi kan samle av historier/linker/data på dette, særlig binyresvikt og hjerteproblemer. Dere må huske at dette blir det jo verken ført statistikk over eller forsket på noe sted i verden, så vi må gjøre det selv. Dette er viktig fordi alle grossistene nå satser veldig på Armour. De importerer ikke lenger Nature-Troid heller, selv om Boots har sagt at de kan gjøre det, altså.
7: Han tipset meg og om at jeg kan gå inn på en eller annen nettside og selv søke opp også uregistrerte preparater og se hvor mye som blir soglt av dem, dvs en slags statistisk oversikt, men jeg husker ikke hvilken og jobber med å finne det ut. Ingen fører statistikk over uregistrerte preparater - men dersom vi kan gjøre det til en viss grad selv er det viktig å formidle at bruken av thyroidpreparater øker og at de bør finne en noe bedre organisering av import av disse.
Will be back with more in next episode
-
12-05-11, 17:27 #68
Utrolig bra jobba, lillepus. Tusen takk for at du deler. Det setter vel alle Erfabrukere stor pris på:-)
-
12-05-11, 21:14 #69
Fikk forresten mld akkruat nå om at Erfaen min var levert på Apotek1, det tok jo bare et par dager. Men fikk altså beskjed om halvannen mnd. Så vet ikke hva som skjer der jeg. Nuvel. Får jaffal tak i, bare ikke på dagen lizm.
Kommer til å ringe grossisten og og fortelle dem at det de holder på med bare er tull
-
13-05-11, 18:03 #70
Det er lidt off topic, og alligevel ikke hvis nogen bliver nødt til at gå over til Armour for en stund. Det gælder også for Levaxin som for alle typer af Thyroid-mediciner, at såfremt virkningen føles for svag - vil den ofte øges af at tage medicinen før sengetid, og/eller helt eller delvist knust.
Godt råd, Hassan. Tak.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hevelse i hendene og sterk kløe?
Av Anita75 i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 3Siste melding: 11-02-10, 23:45 -
Verdiene med mistanke på lavt stoffskifte? HJELP!!!!
Av Jente25 i forumet Normalverdiene?Svar: 37Siste melding: 12-08-09, 11:13 -
Jeg hadde utviklet en ualminneig stor flerknutet struma
Av sofus i forumet Lavt stoffskifte etter operasjonenSvar: 32Siste melding: 16-10-07, 22:40
Svar med sitat

Bokmerker