Viser søkeresultater 61 til 70 av 99
-
17-08-07, 13:21 #61
ja det var det jeg så selv også.
men har veldig hyper følelse...
kan det være mulig at verdiene er på vei oppover?
eller kanskje kroppen spiller meg et pussHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.
-
17-08-07, 13:28 #62
Selv gikk jeg med symptomer i utrolig mange år, både lavt og høyt, uten at de kunne se det på blodprøvene. Denne sykdommen er helt vanvittig vanskelig å ha med å gjøre uansett hva legene presterer å si...
Hva kroppen din driver med er vanskelig å si noe om, men jeg ville ha gitt klar beskjed til legen om at de var der. Send et brev eller noe
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
15-01-08, 20:18 #63
fått svar på blodprøver,reagerer på gluten,litt antistoffer
tror det var anti tpo som jeg hadde står her, anti tpo <10
blodprøvene viser at jeg reagerer litt på gluten, legen sa at det mest sansynlig er grunnen til at jeg har litt antistoffer.
tatt masse prøver, noen som vet hva den glutenprøven heter?
hm jeg har aldri hatt antistoffer før.
ft 4 =16,5
ft 3 =4,9
s anti tpo =10
tsh =1,2
tras =1,0Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
-
15-01-08, 20:57 #64
Anti-TPO testen viser ikke om du har antistoffer før den er over 35, og selv da må det være andre tegn til kjertelproblemer før de tror på den.
Den testen viser "aldri" null på noen.
Du har mindre enn 10
TRAS-testen er sikkrere og om det er et "mindre enn tegn" der også, så er den også negativ. Står det = tegn der så er den 1 - og positiv.
Viktig med tegn i tiden rikke
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-01-08, 08:49 #65
hm, hvorfor sa han legen at det var litt antistoffer da?
kan ikke være tras heller for den er <1 og referanse er <1,5
nå skjønner jeg ingenting.Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
-
16-01-08, 09:09 #66
Jeg tok nettopp en prøve som heter S-anti-gliadin som visstnok viste overfølsomhet mot gluten. Cøliaki-prøven tror jeg var S-IgA.
(Har akkurat tatt masse prøver på det, så mulig den siste er blandet med noe annet )
-
16-01-08, 09:13 #67
ok det kan stemme, min s-igA er på3,16.
referanse området er 0,83- 4,60
det var ikke så mye utslag sa han.
men nok til å forklare hvorfor jeg veksler mellom forstoppelse og diare, og endelig en forklaring på hvorfor jeg har så ekstremt mye luft i magen alltidHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
-
16-01-08, 10:11 #68
Var sikkert det han mente Rikke.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
17-01-08, 15:59 #69
IgA-prøven er bare en prøve på hvor mye total IgA man har , og har ikke noe med gluten å gjøre.
Man kjører den fordi laboratoriet må kjøre IgG-varianten av Ttg-og antigliandinprøven ellers.
De prøvene som tas heter Ttg eller vevstransglutaminase eller translgutaminase eller lignende navn (alt er det samme) IgA,
samt muligens antigliasin IgA
Fürst har sluttet med transglutaminasetesten siden Ttg-prøven er mer spesifikk.
Men på cøliakiforumene så sier de at transglutaminasetesten stemmer bra med glutenintoleranse . (Det er når man blir like syk som ved cøliaki men prøvene er negative og biopsien er negativ....Gastroenterologene tror ikke på at en sånn tilstand finnes, men mange andre leger gjør det, og mange av dem har det selv)
Så:
Ttg IgA eller IgG varianten
TG (transglutaminase) IgA eller IgG varianten
samt total IgA for å sjekke om man må kjøre n ovennevnte IgG varianten.
10% av befolkningen har nemlig selektiv IgA mangel (uten at det egentlig gjør så mye)
nora
-
17-01-08, 16:57 #70
ok, vevstransglutaminase =1
skjønner ikke så mye av dette jegHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Lignende tråder
-
Mine beste prøvesvar så langt, men trenger hjelp!
Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 24Siste melding: 14-07-08, 12:33 -
Mine siste prøvesvar
Av Rafael i forumet BlodprøverSvar: 10Siste melding: 22-06-07, 15:34 -
Kan noen se på mine prøvesvar?
Av Siri -67 i forumet BlodprøverSvar: 10Siste melding: 19-03-07, 21:27
Svar med sitat
Bokmerker