Viser søkeresultater 61 til 70 av 98
Tråd: ME og stoffskifte
-
21-01-07, 14:59 #61
Jeg skal nå utredes for ME. Etter legebesøk var jeg inne på ME-foreningens side for å finne ut hva dette var, og du verden, jeg fikk meg en støkk gitt! For der fant jeg plager på flere ting jeg ikke kunne henge på "knaggen" over stoffskifte-plager..... Skummelt.
-
21-01-07, 16:48 #62
Hei Anafylaxia!
Opprinnelig skrevet av anafylaxia
Kan du beskrive hvilke plager som ikke er en følge av stoffskiftesykdommen?
-
21-01-07, 17:17 #63
Ja, det er jo flere ting, som feks:
* jeg føler jeg "faller bort" noen ganger, men bare veldig kort. Etterpå får jeg en ekkel prikking i halve ansiktet, og jeg har problemer med uttalen. Akkurat som om tunga er nummen. (Utredet for epilepsi, ingen funn).
*Ellers er jeg sååååå sliten, uten grunn egentlig. Prøver å gå tur hver dag, men blir bare mer sliten av det.
*Har også hyperaktive perioder (varer noen timer) hvor jeg blir lurt hver gang til å tro at NÃ… begynner jeg å bli bedre
Men nei. Timer etterpå ligger jeg på sofaen og er såååååååå sliten igjen :(
*Også plaget med "restless legs", særlig på kveldene og natten. Kramper i bena.
*Hoven i fingre. Mye vann i kroppen.
*NATTESVETTE!!!!!!! Helt bort i hampen! Må skifte sengetøy eller legge håndklær i sengen
*Er også plaget med kalde hender og føtter. Oppstår ofte halvsidig.
*Nummen i enkelte fingre.
*PLUTSELIG trøtt.
*Vansker med å finne ord. Kan si andre ord enn jeg mente å si.
*Føler ofte jeg "står bak meg selv". Følelse av å ikke være tilstede.
*Lemus i øyet, men også i lår og arm. Varer flere dager/uker.
*Hjertebank. "Uten grunn".
Vel. Klarer ikke å komme på alt i farta gitt. Har forhørt meg med lege på Ahus, thyreoideaklinikken, men hun sier at dette ikke kan koples til stoffskiftet. Så nå sier legen at utredning for ME står på tapetet.
-
21-01-07, 18:22 #64
Link slettet :( (desværre en del uvedkommende religiøst stof blandet sammen med ME-info) Sorry.
Opprinnelig skrevet av Linn
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
21-01-07, 18:57 #65
-
21-01-07, 19:27 #66
Mange takk for svaret Anafylaxia!
Du skrev at du føler deg sliten uten at det er en grunn til det. Er ikke det også typisk for hypothyreose, mangel på energi, slitenfølelsen? Jeg synes at det har vært et av de mest dominerende symptomene for meg, men det er bedret etterhvert som Levaxindosen er økt.
Har også tidligere hatt vansker med å finne ord, men det går helt fint nå. Ønsker deg lykke til videre! Håper inderlig at du ikke har ME, det er jammen strevsomt nok med "bare" hypothyreose!
-
21-01-07, 22:41 #67
Nå du snakker om plutselig trett er det da som om noen har kastet en 100 kg sekk med poteter på hodet ditt og du føler at du kommer til å segne sammen? Jeg opplever det. Har også det jeg ironisk kaller å "besvime". Da blir jeg så trett i løpet av noen sekunder at jeg bare sovner. Ingen god følelse.
En annet symptom hos meg er at hvis det blir for mange input på en gang så klarer jeg ikke å skille dem fra hverandre. Alt blir på en måte som en grøt. Fører ofte til sinne på dem som bråker rundt meg. Så sint som et fly blir jeg ;)
Legen min nevnte ME sist jeg var der og jeg lurer på om jeg ikke bør utredes for det nå like godt som senere. Men samtidig har jeg så lyst til å se fremover. Trygdekontoret vil og legen vil prøve meg i attføring 50%, og jeg synes det er greit nok. Må jo prøve en eller annen gang, men jeg er bekymret for at jeg ikke skal kunne holde ut. Tiden vil vise. Jeg tar det som en utfordring det hele. Kan jo bli positivt overrasket
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
22-01-07, 07:45 #68
"Nå du snakker om plutselig trett er det da som om noen har kastet en 100 kg sekk med poteter på hodet ditt og du føler at du kommer til å segne sammen?"
Svar: ja, det er en "syk" tretthet. Klarer ikke sitte oppreist, må bare flate helt ut
Videre skriver du:
"En annet symptom hos meg er at hvis det blir for mange input på en gang så klarer jeg ikke å skille dem fra hverandre."
Svar: Jeg vet
Jeg har det ganske likt. Jeg kan også ha store problemer med å vite om alle input skjedde samme dag eller om de var fordelt over flere dager. Følelsen av at noe er galt begynner å bli ganske sterk etter hverg :(
-
22-01-07, 11:22 #69
Hei anafylaxia
Dette er jo typisk for stoffskifteproblemer.... Ikke noe nytt der etter det jeg kjenner til........ps. magnesium hjelper på krampene og diverse andre ting.
Sussi
-
22-01-07, 11:41 #70
Vel, jeg vet jo det. Men lege på hormonlaboratoriet mener det er noe "mer", siden disse symptomene nå har blitt annerledes enn hva de var da det "bare" var stoffskiftet, den gangen det var altfor lavt.
Dessuten ser de det i sammenheng med de nevrologiske utfallene i ansikt og fingre. Skulle mer enn gjerne fortsatt med å leve i troen på at stoffskiftet var eneste årsak
Prøver bare å si noe om hvor lik MANGE av symptomene er for disse sykdommene. Ikke rart mange kanskje aldri blir bra..... Det KUNNE jo hende det er noe annet i tillegg. Men dette vet jeg for lite om. Vil bare lufte tanken med andre
Svar med sitat
Bokmerker