Side 7 av 7 Først 1234567
Viser søkeresultater 61 til 70 av 70

Tråd: Myxødem

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Lavkarbo er kjøtt Stina......finnes ikke en eneste karbohydrat i kjøtt. Ikke i ost heller.
    Vikingene hadde ikke poteter - de spiste beter og turnips som inneholder svært lite karbo og selvfølgelig fett og kjøtt når de kom over det.
    Det er egentlig ikke noe slit - spis som vanlig bare kutt ut poteter ris og pasta. Litt brød kan gå bra.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Ha ha ha ha... Ja nå er det gjort.

Du spiser egg, ost og fisk. Det holder lenge til å spise lavkarbo om man vil Pluss bønner og linser i stedet for ris, pasta og poteter ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hei folkens

Jeg tror (vet) at jeg ofte forklarer meg utydelig ofte, men:

- Jeg har IKKE noen oppskrifter på lavkarbo uten kjøtt. Hvis du vil sende meg Hanne, så kan du få min mailadresse på en PM.

- Kjøtt og ost er yt her i gården, n'Finn, så lenge jeg kan beherske meg... Det er nettopp ris og pasta jeg har veldig lyst på - har karbohydrathunger - jeg er overbevist om at det har noe med sykdomsbildet mitt å gjøre - mener også ha lest litt om det, men på ytenlandsk, så jeg skjønner nesten ikke en dritt. Rugbrød hadde vel vært fint? Ã…r og dag siden jeg har orket å bake, dessverre, selv om det er ferdige blandinger... Fikk jeg bare litt mer energi og mindre smerter, hadde jeg nok klart å lage noe mer mat selv.

- Oppskrifter på bønner og linser og frø og spirer og sånt, det måtte være interessant. (Men jeg har enda et "lite" problem - jeg er så "vannen" - kanskje jeg egentlig har dårlig matlyst, så selv om jeg er kjempesulten det meste av tiden, så er det mye som byr meg imot å spise... ?)

Takk venner, dere er gode å ha
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Du må se å akseptere din plass i næringskjeden Stina.
    Vi er født fæla folk som tar liv for å overleve........
    Vår tanngards utseende og øynenes plassering vitner om tilhørighet til rovdyr, men også til planteetere. Altså både biff og kålrot.
    Så er vi født med en tenkeevne da, men vi må lære oss å bruke denne så den ikke tar fullstendig overhånd.
    ikkesant ?
    Er bekymra for deg jeg Stina !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Snille n'Finn - ikke vær bekymret for meg, i alle fall ikke når det gjelder kjøtt!

Og tenke-evnen - joda, jeg bruker den så godt jeg kan. Den fungerer jo ikke helt topp, og det er mye å tenke på, og mange vinkler å se alle ting fra!

Fæle folk - det tror jeg ikke vi er født som, og pga vår store (potensielle) tenke-evne, så tror jeg det er noe vi kan velge om vi vil bli eller ikke.

Vår tanngard kan være noe som har utviklet seg etter mange generasjoner på jorden, akkurat som noen har utviklet seg til å bli mørke og noen lyse, alle for å tilpasse seg forholdene der de bor. Hva vi i utgangspunktet er satt her på jorden for, det kan trenge en dypere utredning enn vi makter å ta her ;)

Dessuten - så kan jeg faktisk akseptere at man kan bli nødt til å spise kjøtt. Se - nå har jeg jo akseptert at man kan innta Armour, så lenge det blir tatt fra slakteriene hvor dyret likevel blir drept og resten av dyret skal gå til mat. Men pga all CO'2'en, pga den skjeve balansen og fordeling da nettopp av kjøtt mellom fattig og rik, og pga dyremishandlinga både på "gård" og slakteri i Norge, så synes ikke jeg det er riktig å være med på dette! Noen må jo sette bremsene på?

Men kommer du og viser meg noen fine, velfødde og lykkelige høns, og kapper hodet av dem mens jeg ser på, og ribber dem og koker dem (for det orker jo ikke jeg), så skal jeg spise det! En gang i blandt ;) Eller hvis jeg ser du skyter den elgen som intet aner, løper lykkelig rundt i skogen og du feller den med et målrettet skudd og den da dør uten å ane særlig mye, så skal jeg spise den elgsteka jeg, sånn en gang i året eller noe
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Ã… spise Armour eller ikke er så marginalt det kan bli for klimaet vel ?
    Trur du bør si opp den avisen du leser.......
    hihi
    Men jeg er jo enig i det siste du skriver. Lykkelige dyr med et godt liv bak seg - så "ett skott och livet bort", som en Svensk sa.
    Men ei ku kan vel også være lykkelig ?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Javisst kan kua være lykkelig, hvis vi lar den... Og det burde vår store tenke-evne sørge for!

Hvilken avis skal jeg si opp? Tror du jeg er så ensporet at jeg har mine oppfattelser fra én kilde? Ã…neida...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Ser ganske tydlig at du er aktiv på linkefronten......
    Ellers hadde jeg ikke turt å fornærme deg......

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ka farsken....?

:x

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av hanne

En ting til; æ var sikker på før at kjøtt passet egentlig ikke for meg. Mente at ble så tung i kroppen, oppblåst osv. Men nu spiser æ masse kjøtt så dermed tror at det var heller potene som ikke var bra for meg.
    Du er på noe her
    Jeg trodde også at kjøtt og fet mat var spesielt roten til alt vondt i min mage. Men etter at jeg ble diagnosert med matvare intoleranse så måtte jeg kutte ut alt som er av behandlet mat (sikker, eddik mm) samt hvete, havre, bygg, gjær, sopp, etc, samt peanøtter, ost, melk osv osv.
    Da skjønte jeg at det var egentlig pastaen og brødet jeg spiste som lagde skikkelig opprør.

Jeg spiser nå kun steinalder diett (ubehandlet kjøtt, grønnsaker, frukt og bær), men da med poteter og ris. Og min mage har aldri vært så bra på så lenge jeg kan tenke meg.

Hvis jeg spiser noe som er galt, så sier magen i fra! Da blir det helvete på jord

Så, samme erfaring

Side 7 av 7 Først 1234567

Lignende tråder

1. Myxødem - myxedema
    Av Stina i forumet Nyttige linker
    Svar: 1
    Siste melding: 26-10-07, 00:16
  2. Ja men..... Myxødem
    Av i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 22-09-07, 23:48

Bokmerker