Side 7 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 77
    Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    36
    Meldinger
    56

Standard Sv: Ikke min feil likevel :)

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Det heter ikke D3 på blodprøvespråket, det heter noe annet som er litt uforståelig for oss som ikke er helt inne i det medisinske språket: S-25-OH. Den bør ligge over 100. For mange av oss ligger den for lavt, og bør opp. Viktig at legen sjekker den av og til.
    Husk på å kjøpe D3 og ikke D2 om du kjøper vitamin.
    Sto ikke noe på arket. Det er alle prøver som er blitt tatt fra 2007-nå, så han har ikke sjekka det.
    Legen sa at det så ut som jeg hadde bra jernverdier, men på arket står det jo at jeg er under, selv om det bare er bittelitt.. ligger på 8, og referanseområdet er 9-34. også har jeg 14 (15-35) på noe som heter S-ASAT.. vet ikke hva det betyr jeg
    Levaxin siden 10.11.10 da TSH var på 16,18 og FT4 10,2. *klem* Siljenta
    Informasjonstråden min
    Dagboken til Siljenta

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

her går du inn hos fürst. Så år du vider e i lista og søker på det du lurer på. Google eventuelt videre. Om ikke det hjelper, spør legen neste gang!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    36
    Meldinger
    56

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    her går du inn hos fürst. Så år du vider e i lista og søker på det du lurer på. Google eventuelt videre. Om ikke det hjelper, spør legen neste gang!
    har prøvd å google det, men får bare opp høy asat, men da er det sikkert ikkeno stress heller. Men den linken der så intr. ut! herlig.. Tusen takk
    Levaxin siden 10.11.10 da TSH var på 16,18 og FT4 10,2. *klem* Siljenta
    Informasjonstråden min
    Dagboken til Siljenta

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    372

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Jeg mener også jeg har sett den. Men kanskje jeg blander med den som n'finn refererer til av og til - at man eksperimenterte med å gi t4 som ukedose i stedet for dagsdose og gjorde det uten bivirkninger...
    Hmmm ... ja, men da må man plusse 40% på dosen for å få samme effekten, ikke sant?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Her refereres et forsøk leg leste for mange år siden.
    Det gikk ut på at et stort flertall av deltakerene klarte seg på en ukedosering +40% gitt en gang pr. uke.
    Men.....
    Forsøket er ikke representativt - det tilhører ikke de studier jeg fester lit til.
    Av flere grunner - alt for kort varighet - atypisk populasjon både kjønnsmessig og aldersmessig. Spesielt utvalgte deltakere som derfor ikke representerer flertallet med lavt stoffskifte.

Jeg refererte dette fordi jeg ville illustrere noen av metodene den bevisbaserte vitenskap bruker for å jukse frem resultater den ønsker.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Joda - jeg mente det KUN som et eksempel på at det ikke umiddelbart var skadelig med høye doser, IKKE som et eksempel til etterfølgelse.

Selv opplevde jeg jo at jeg syntes jeg var varmere om natta (en fordel når mannen liker å sove i ishus) når jeg tok levaxinen som kveldsdose...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jo - forsøket er ikke helt uten verdi, og sånn som det legges her er det jo en brukbar info til all den skremselen som verserer, og til bruken av ordet overdosering.
    Et ord jeg ikke er så glad i - jeg syns bruken bør avgrenses til farlige situasjoner, men finner egentlig ikke et annet som er kort og som dekker hva det dreier seg om.
    Har noen forslag ?

Jeg har selv forsøkt å bruke "for høy dose".
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Høydosereaksjoner? Og de kan ofte være midlertidige...

Problemet er jo at til og med pakningsvedleggene fokuserer MYE mer på ubehaget som følger høydosereaksjoner (som IKKE er farlige for de aller fleste uten hjerteproblemer) enn ubehaget, følgesykdommene og FARENE ved å gå underdosert.

De aller, aller fleste medisinerte mennesker holder rett og slett ikke ut høydosereaksjonene så lenge at de blir en helsemessig risiko. Derimot brukes disse reaksjonene av medisinsk personale som om de var likestilt med HØYT stoffskifte - og dermed likestilles også de kortvarige høydosereaksjonene med de helsemessige følgene av langvarig, sykelig høyt stoffskifte. Uten at man skjeler til hva som skjer med kroppen under forlenget lavt stoffskifte (la meg bare begynne å snakke om næringsopptaket i tarmen som følge av reduserte tarmbevegelser...!!!).

Dette er bare feil, feil, feil!

(Du fikk igang kjepphesten min nå...)
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det der er jeg bare helt enig i smgj.
    Flott formulert !

Ad tarmbevegelser (peristaltikk).
    Jeg hadde jo en undersøkelse av tykktarmen i etterkant av en tykktarmsbetennelse i -04 som ga det svar at alt var iorden - men det ble bemerket at jeg hadde "spasmer".
    Dette var jo få dager etter at jeg hadde sluttet med Levaxin og begynt min meget forsiktige Armourkarriære. Jeg er ikke helt sikker på om jeg hadde startet, men siste Levaxintab var tatt for få dager siden.

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    372

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Høydosereaksjoner? Og de kan ofte være midlertidige...

Problemet er jo at til og med pakningsvedleggene fokuserer MYE mer på ubehaget som følger høydosereaksjoner (som IKKE er farlige for de aller fleste uten hjerteproblemer) enn ubehaget, følgesykdommene og FARENE ved å gå underdosert.

De aller, aller fleste medisinerte mennesker holder rett og slett ikke ut høydosereaksjonene så lenge at de blir en helsemessig risiko. Derimot brukes disse reaksjonene av medisinsk personale som om de var likestilt med HØYT stoffskifte - og dermed likestilles også de kortvarige høydosereaksjonene med de helsemessige følgene av langvarig, sykelig høyt stoffskifte. Uten at man skjeler til hva som skjer med kroppen under forlenget lavt stoffskifte (la meg bare begynne å snakke om næringsopptaket i tarmen som følge av reduserte tarmbevegelser...!!!).

Dette er bare feil, feil, feil!

(Du fikk igang kjepphesten min nå...)
    Nei, jeg er enig med deg i at det blir en håpløs sammenblanding. Høyt stoffskifte pga at kjertelen produserer for mye over lang tid er bare ikke det samme som kortvarig overdosering eller en midlertidig topp som man kan få etter å ha øket dosen. Jeg tror underdosering er et mye mer utbredt problem enn for høy dose. Jeg tror mange går på for lav dose fordi de tror alt er i orden mens de fremdeles har symptomer - bare at de ikke vet at det faktisk er symptomer.

Side 7 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Prøvene er helt fine også er man likevel syk?
    Av pling i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 147
    Siste melding: 16-05-12, 20:31
  2. Ikke lavt stoffskifte likevel?
    Av Claudia i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 20-10-10, 17:55
  3. Lyst på bil? Ikke? Les likevel!
    Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 1
    Siste melding: 04-11-07, 12:41
  4. Svar: 3