Viser søkeresultater 61 til 70 av 81
-
11-10-06, 10:58 #61
Det går opp og ned i dette livet. De siste dagene har vært ille. De begynte litt forsiktig for 2 uker siden og så har det bare økt på.
5. september var FT4 12 (12-22).
5. oktober var FT4 14.
Er det mulig at det er hyposymptomer som jeg kjenner nå selv om FT4 har steget?
Hver gang jeg tror at det verste er over så kommer det en ny nedtur. Dette til tross for at jeg virkelig følger med på prøveresultater og symptomer.Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
11-10-06, 14:45 #62
Ja visst T4 på 14 er jo ingen ting..
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
11-10-06, 15:21 #63
Så du, Anne Ma, mener at den lave FT4'en godt kan være årsak til at jeg er ganske deppa og tom innvendig. Legen min er nok uenig med deg i dette da han sier at man kjenner ikke en FT4 som går litt opp og ned så lenge den er noenlunde innenfor normalen. Man blir kanskje bare litt trøtt hvis den blir for lav, men det fikses jo lett med å redusere doseringen litt. Sier han.
Jeg har sittet på en stol og stort sett glodd tomt inn i pc'en i dag. Det til tross for at været er nydelig og jeg har ferie. :evil: Den planlagte langweekendturen er avlyst og alt er bare pyton - igjen. Nå er det bare å vente på at FT4 skal stige igjen.
Hvis jeg hadde fulgt legens råd om å fortsette med 10 mg, så hadde jeg vel vært helt i koma nå. Egentlig burde jeg vel redusert enda litt til, men det vet jeg ikke om jeg tørr.
Hvordan går det med deg AnneMa?Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
11-10-06, 15:50 #64
Jeg merker i alle fall at jeg ikke er i noen toppform når min T4 er på 14 det er altfor lavt for meg. Kanskje for deg også?
-
11-10-06, 16:48 #65
Det kan se ut som at 14 er for lavt for meg også. Dette er andre gang at legen ikke reduserer dosen i tide med det resultat at stoffskiftet blir for lavt.
Man skal jo ha tatt noen blodprøver over tid før man kan se et mønster i galskapen og hvis det er slik at blodprøveresultatet ikke slår til før etter noen uker så kan det være ganske vanskelig å finne ut av det hele.Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
11-10-06, 17:10 #66
Ja jeg mener uten tvil at din lave T4 kan gjøre deg både deppa og initaivløs! Det er slik det er hos meg. Jeg blir helt ute når T4 synker. Og tomhet og fjernhet hører til hos meg... Og han har vel rett i at T4 varierer litt. Men ikke ned utenfor (12* er uten for på labben vår!) referanseområdet. Han burde holde det mye høyere enn det!Så du, Anne Ma, mener at den lave FT4'en godt kan være årsak til at jeg er ganske deppa og tom innvendig. Legen min er nok uenig med deg i dette da han sier at man kjenner ikke en FT4 som går litt opp og ned så lenge den er noenlunde innenfor normalen. Man blir kanskje bare litt trøtt hvis den blir for lav, men det fikses jo lett med å redusere doseringen litt. Sier han.
Jeg har sittet på en stol og stort sett glodd tomt inn i pc'en i dag. Det til tross for at været er nydelig og jeg har ferie. Den planlagte langweekendturen er avlyst og alt er bare pyton - igjen. Nå er det bare å vente på at FT4 skal stige igjen.
Hvis jeg hadde fulgt legens råd om å fortsette med 10 mg, så hadde jeg vel vært helt i koma nå. Egentlig burde jeg vel redusert enda litt til, men det vet jeg ikke om jeg tørr.
Når det kommer til å redusere enda litt til så lytt til kroppen din. Ã… gi råd om dosering er jo litt skummelt (likemann og alt), særlig siden jeg ikke har tatt neo.m selv. Men om du tror kroppen din vil ha det bedre med litt mindre så gjør det!
Hva er det verste som kan skje? At du blir dårlig andre veien. Ja da er du jo like langt ;-) Men har i hvertfall prøvd!
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
11-10-06, 17:33 #67baremei Gjest
Uavhengig av resten må jeg ha en FT4 på over 16 for å fungere. Rundt 18 er ideelt. Og det har både fastlegen og Ingrid Norheim på Aker akseptert, og lar meg styre doseringen deretter. De SER det jo på meg - utvetydig.
-
08-05-08, 12:34 #68
14. april fikk jeg radioaktiv behandling for Graves: FT4 2, TSH 28
Jeg ønsker en tilbakemelding på hva jeg bør gjøre nå. 14. april fikk jeg radioaktiv behandling for Graves. En uke etterpå startet jeg opp med Neo-Mercazol (10mg pr. dag) etter sykehuslegens ordre. Tok blodprøver for to dager siden:
FT4: 2 (TO!!!!!!!!!) (ref. 12-22)
TSH: 28
Det var fastlegen som hadde fått kopi av prøvene som ringte meg og informerte om prøveresultatet og ba meg umiddelbart slutte med Neo-M.
Skal til kontroll på sykehuset neste uke til legen som behandler stoffskiftet mitt. (Han har ikke tatt kontakt med meg enda).
Er ikke dette ganske ille?Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
08-05-08, 15:22 #69Hildemor Gjest
Det er klart at du nå har tippet over i lavt stoffskifte etter radiojod behandling og skal vel over på Levaxin. Blodprøvesvarene viser jo at du nå trenger tilskudd. Og helt korrekt tas du av Neo. Selv brukte jeg aldri Neo etter radiojodbehandling, men det var vel en grunn til at du gjorde det.
Du bør ta prøver om et par uker igjen og forhøre deg om det ikke nå er riktig at du starter Levaxinbehandling så snart som mulig
Ja der fikk jeg med meg setningen om kontroll neste uke hehe. Litt treg kan du si
Der vil du nok få klar beskjed om videre behandling
Lykke til
-
08-05-08, 21:22 #70
Hvorfor ikke block-and replace, å ta levaxin i tillegg. å slutte brått kan øke TRAS igjen.
Lignende tråder
-
Radioaktiv jodbehandling
Av popsy i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandlingSvar: 20Siste melding: 13-06-15, 18:36 -
Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 18-09-10, 10:16 -
Onsdag 16. desember
Av Bellissimo i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 8Siste melding: 17-12-09, 08:02 -
Noen som har erfaring med Radioaktiv jodbehandling?
Av Mona K i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandlingSvar: 4Siste melding: 07-02-08, 09:45 -
Diagnose lavt stoffskifte fikk jeg i april - tror jeg det var
Av belit i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 26-07-07, 23:04
Svar med sitat
Bokmerker