Side 7 av 11 Først 1234567891011 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 105
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Er med på den og jeg, men bruk av biologisk materiale fra bovine dyrearter bør nok skjerpe sansene noe. De har sykdommer som også menesker får. Produktene er jo ikke varmebehandlet.
    Porcine har ikke det og Armour er derfor trygt i så måte.

En kan vel anta at binyreekstrakten har denne opprinnelse da ?
    Vet du noe om produktnavn eller annen ID ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Nutri Ltd og Nutri West er de viktigste leverandørene, og de skal være trygge sier Dr. P. De henter råvarer fra BSE-fritt kveg fra New-Zealand.

Jeg har akkurat fått Nutri Adrenal Extra fra Nutri Ltd på døra, og skal starte med den på lørdag.

Inneholdet er

Each tablet typically contains:
    Vitamin C (ascorbic acid) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150 mg
    Pantothenic acid (d-calcium pantothenate). . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60 mg
    Vitamin B1 (thiamine HCl) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 mg
    Vitamin B2 (riboflavin) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 mg
    Vitamin B6 (pyridoxine HCl) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 mg
    Vitamin B3 (niacinamide) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 mg
    Magnesium (citrate) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75 mg
    Zinc (ascorbate). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 mg
    Chromium (polynicotinate) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 μg
    Bioflavonoids . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 mg
    Choline (bitartrate) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 mg
    Adrenal concentrate . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200 mg
    Pituitary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 mg
    All glandulars are of bovine source from New Zealand
    Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

BSE er lik kugalskap.
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

BSE er en ganske isolert sykdom i dyret og smitter ikke hvis knokler ikke brytes. Kjøtt kan faktisk spises hvis disse forutsettninger ivaretas.
    Skrapesyke er jo samme sykdom og har aldri påvist smitte til menneske tross det bovine slektskap. Mye her men ikke vet.

Det er andre sykdommer som en bør være mer obs på, som tuberkler, parapoxvirus, leptospirose og det er mange flere.
    Problemet er at man ikke kan varmebehandle materialet, som jo ville drept smitten.
    Denne også nyttig :
    http://www.vgb.no/24022/perma/207595

Så man må absolutt vurdere risko opp mot dagens tilstand og forventet utbytte ved bruk.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg har lest at andre har brukt slike midler med bra effekt og ingen har blitt syke av noe smitte.
    Det med at tilskudd av binyrehormoner eller ekstrakt kan gjøre en velidg hyper, er en observasjon som er gjort. Det er bare slik.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

DET er helt sikkert riktig at ingen er smittet - da hadde de nok ikke vært på markedet.
    Og jeg kan bare si at om Armour ikke var laget av gris hadde jeg prøvd det den gangen. Helt sikkert !

Det er heller ingen tilfeldighet at de lar være å bruke dyr fra europa.......

Standard

Armour-grisene kommer jo faktisk også med garantier. Usa og Canada er klassifisert som "helt fri for Liste A svinesykdommer som munn - og klov- syke,svinekolera,svin vesicular sykdom og Afrikansk svinefeber. I tillegg skal TAPC (total aerobic plate count) ikke overstige 10,000 CFU/g(colony forming units pr.gram) Usa produserer også binyreekstrakt fra storfe under produktnavnet Cytosyme AD. Helt trygt det også, USA har heller ikke hatt noen tilfeller av BSE

Merete.
    Legene har den fordelen at solen skinner over deres helbredelse, mens deres feiltrinn skjules av 3 favner jord. Sokrates (469-399 f.Kr.)
    Meretes Tyreoidea-side

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Heia anitab

Så spennende med denne legen. Har bare fått lest de første par innleggene, for jeg kom over dette:
    Binyre- hypofyse- og ørespyttkjertel fra NewZealandsk hornkveg...!
    Kombinert med vitaminer og mineraler.
    Har du sett dette?
    Kontraindikasjoner: Overfølsomhet for levotyroksin eller noen av hjelpestoffene. Ubehandlet insuffisiens av binyrer og hypofyseforlapp.
    Om Levaxin på Felleskatalogen.no.

Selv har jeg jo lenge lurt på om sykdommene mine har startet i hjernen pga den store temperaturintoleransen jeg har, samt søvnproblemer/forsinket søvnfasesyndrom m.m. Temperatur og søvn blir jo styrt fra hjernen...
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Nå har jeg fulgt dr.P's regime i nesten tre uker. Første uka kuttet jeg ut Armour og Lev, og følte meg bedre bare av det. Det hadde jeg ikke forsøkt tidligere, men synes det er et ganske viktig tegn på hva som er galt, når man blir bedre av å kutte ut medisinene.. Merket det best på at jeg klarte å slappe av, hadde ikke sånne muskelspenninger som tappet meg for krefter lenger.

Etter en uke starta jeg med binyreekstrakt, fra 1/2 til 1 om dg, og så startet jeg på med Armour+10 lio om dagen. Midt oppe i dette fikk jeg en kraftig forkjølelse med bihuletrøbbel, og det har vært litt vanskelig å observere formen, påskeferie-kos med vin og greier har det vært også.. 8)

Økte Lio'en til 15 etter en uke, og binyreekstraktet til 2. Og så på tirsdag merket jeg til min overraskelse at muskelsmertene var nesten borte! Mange andre symptomer var også blitt bedre

Kunne det vare?

Har fått beskjed av dr.P å ta totalt 20 Lio og 2,5 G Armour, men jeg har ikke turt å starte rett på, men økt lioen gradvis. Så i går endte jeg på 20, fikk reaksjon med forhøyet puls i et par timer etter lunsjdosen, i kveldinga var alle mine symptomer tilbake som før :( Og der er jeg i dag også.

MEN jeg tåler det, for jeg har sett ett glimt av himmelen

Jeg skal maile dr.P i dag og fortelle hvordan ståa er, og forhåpentligvis er resultatene fra spytteprøvene mine kommet, så får jeg kanskje vite hva som skal skje videre.

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    19

Standard

"Binyre- hypofyse- og ørespyttkjertel fra NewZealandsk hornkveg...!
    Kombinert med vitaminer og mineraler."

Tror dere denne ekstrakten overlever magesyra da?

Er dere redde for Levaxin?
    Det er thyroxin, det kjertelen, thyroidea-kjertelen selv burde skulle og gjorde, produserte selv.
    Darlingmin

Side 7 av 11 Først 1234567891011 Siste

Lignende tråder

1. Hvordan virker FT3 på formen deres?
    Av Trygve i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 01-12-06, 17:30
  2. FT4 og formen
    Av brits i forumet Høyt stoffskifte
    Siste melding: 11-06-06, 22:54
  3. Hvor finne referanseverdier?
    Av Vilde i forumet Blodprøver
    Svar: 7
    Siste melding: 05-05-06, 18:00
  4. Hva bør TSH være når man forsøker å bli gravid?
    Av Leya i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Siste melding: 08-09-05, 14:01
  5. Hva bør TSH være når man forsøker å bli gravid?
    Av i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 2
    Siste melding: 27-05-05, 21:02

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn