Viser søkeresultater 51 til 60 av 97
-
13-09-06, 23:02 #51
Enig med deg. Det kommer nok noe som er myyye farligere snart... Lastenes sum er konstant - er de ikke? Jeg drikker rødvin og, jeg.
Men jeg orker ikke tenke på hvor farlig det kan være (det er visst både sunt og farlig, det!!...)
-
14-09-06, 07:40 #52
rødvin er mest sunt!!! basta bom 8)
A bottle each day, keeps the doctor away
hi hi.. huff da..
-
24-09-06, 09:22 #53
Akkurat samme som deg Nosy, bare hos meg ble det hyper istedet.
Opprinnelig skrevet av nosy
Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
30-09-06, 09:17 #54
Jeg sluttet å røyke fordi jeg var så syk og legen ikke fant ut hvorfor. Det var ikke det smarteste trekket i min livshistorie ;) Jeg ble 10 ganger dårligere. Og jeg som sluttet i håpet om at jeg skulle få mer energi ;) hihi Sånn kan det gå. Det var litt ironisk da jeg leste at røyking holder stoffskiftet kunstig oppe. Kunne spart meg en del lidelse ved å fortsette å røyke ;)Jeg sluttet å røyke (hadde røykt 15-20 sig i ca 30 år...), ble kjempesyk - og fikk konstatert hypothyreose etter ca tre kvart år. Min teori er at røykingen holdt stoffskiftet oppe, og da jeg sluttet, brøt hypo'en ut.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
25-10-06, 12:58 #55
stoffskifte og røyking???
sitter igjen å lurer. (Er stort sett det jeg gjør) Jeg begynnte å røyke i 13 års alderen. Røykte helt frem til 2000, da klarte jeg endelig å slutte og det var igrunnen veldig enkelt. mye enklere enn jeg trodde. Ble veldig urolig og stressa. De på jobben kalte meg "hyper". fikk unna meg veldig mye på en arbeidsdag. Så sa det PANG........ ble dårligere og dårligere og fikk etter en stund diagnosen hypothyrose. Var sykemeldt litt over et år. kom da gradvis tilbake i jobb og synes alt stort sett gikk greit. Så i fjor høst begynnte jeg å røyke igjen. Det var like enkelt å begynne igjen som det var å slutte
så har jeg igjen sluttet og PANG.... så ble jeg dårligere.... Tåler jeg ikke å slutte å røyke eller
nei kan ikke skrive mere nå. skal på jobb og må ikke bruke opp kreftene mine på pcn.
-
25-10-06, 15:57 #56
Hei

Røyking fungerer faktisk stimulerende på stoffskiftet. Det holder stoffskiftet "unaturlig" høyt. Selv ble jeg skam dårlig da jeg sluttet å røyke. Jeg tror det holdt meg på bena det å røyke. Det var først siden jeg innså at jeg hadde gjort meg selv en bjørnetjeneste med å slutte å røyke. Det var dårlig både for kropp og vekt.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
25-10-06, 19:13 #57
Kjenner meg så godt igjen. Fikk selv diagnosen hypo etter røykeslutt :evil:
Grunnen til at du ble så dårlig også andre gang du slutta, er sikkert at stoffskiftet plutselig gikk i lavere gir - og du trengte mer medisin. Som Anne Ma sier, så får man økt stoffskifte av å røyke. Det er nesten så en angrer, vett du - på at en har slutta
Nei - da hadde det vel blitt kols og lungekreft og andre uhumskheter.....
Temaet er forøvrig diskutert hvis du gidder å lete deg litt bakover på lenkene - vi er mange som har opplevd akkurat dete
-
25-10-06, 20:15 #58
Oh shit....... kanskje det var derfor jeg fikk hypo....jeg bråslutta å röyke da jeg ble gravid... Eller kanskje det var begge delene som gjorde det....
Fikk konstantert hypotyreose i april 06
Carpe diem
-
26-10-06, 08:59 #59
Lavt stoffskifte er ikke en livsstilssykdom. Man får den uansett, men kanskje det kom raskere fordi du sluttet. Ikke lett å siOh shit....... kanskje det var derfor jeg fikk hypo....jeg bråslutta å röyke da jeg ble gravid... Eller kanskje det var begge delene som gjorde det....
Hilsen Anne Ma
-
26-10-06, 19:09 #60
Jeg fikk også påvist lavt stoffskifte etter at jeg sluttet å røyke + en kronisk betennelse.... som jeg fortsatt har 5 år senere. Følte jeg "størknet" helt
Lignende tråder
-
P-pille-stopp........
Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 17-08-09, 16:33 -
8 grunner til vektøkning, deriblandt lavt stoffskifte
Av sivcath i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 9Siste melding: 03-03-09, 11:03 -
Vektøkning...
Av Hsn i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 9Siste melding: 04-07-06, 15:00
Svar med sitat
Bokmerker