Viser søkeresultater 51 til 60 av 71
Tråd: DHEA
-
21-11-11, 14:19 #51
Sv: DHEA
Det er viktig å observere seg selv underveis, men ha litt is i magen. Det er lett å tenke at den dagen du ser tre hvite hunder og vinner i lotto, så har det en sammenheng. Men sannsynligheten for at verden henger sammen på den måten, er ikke stor. Slike sammenhenger kan være riktige obervasjoner i kroppen, men det kan også bli helt feil. Vi må være tålmodige, hormoner tar tid. Anbefaler å notere ned litt, hva du tar av medisiner og kosttilskudd, når du øker, hvordan formen er, forbedringer og forverring. Dette kan bli verdifullt for deg for å forstå bedre hva som skjer, og kanskje også hva som utløser hva. Lykke til
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
22-11-11, 14:49 #52
Hej

Jeg vil bare lige fortælle, at jeg i sommer blev sat på 25 mg DHEA, hvilket var for meget for mig, selvom mine blodprøver viste lave DHEAværdier. Jeg fik hovedpine, smerter i nakke og skuldre samt meget uren hud på ryggen - sikkert fordi DHEA omdannede sig til for mange mandlige kønshormoner hos mig.
Det er selvfølgelig meget forskelligt, hvordan vi reagerer, men jeg vil bare nævne det, så I ved, at uren hud på den øverste del af ryggen og i nakken KAN være tegn på overdosering af DHEA.
Jeg tager nu 5 mg dagligt - efter en pause, og det går meget bedre.
-
23-11-11, 21:36 #53
Den som tørr spørre får svar--------------Tusen takk.......følger nøye med nu
Hei Vigdis. Ser at du har brukt DHEA lenge og bruker armour Thyreoid. Jeg begynte med 10 mg DHEA ca en uke før jeg fikk Thyreoid. Når jeg begynte med 30 mg Thyreoid og 125 mg levaxin pluss økning av DHEA til 20 mg. Ble så elendig, hodepine og kropsverk. Fikk også "gamle" symptomer fra før levaxin gjorde det levelig.
Ringte legen og han ba meg om å øke til 60 mg armour. Det ble bedre. Men jeg er langt fra det som var min opprinnelige gamle dårlig form. Så har du hatt lignende erfaring. Takknemmelig for tipsHashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
30-01-12, 20:09 #54
Jag har på egen risk skickat efter DHEA, 5 mg och började med att ta den varannan dag och sedan varje dag. Jag har inte märkt så stor skillnad men jag tror att jag har behov av det eftersom det varit lågt (under referens) sedan 2003. Trots detta vill läkaren inte skriva ut DHEA. Nu har jag dock läst att det är viktigt att ta blodprover och även en gång per år göra en gynekologisk undersökning pga ökad cancerrisk. Alltså bör man ha läkaren med sig under medicinering, vilket jag alltså inte har.
Vet inte hur jag ska göra - kan ju inte säga till läkaren att jag vill få blodprover tagna (igen) eftersom jag köpt medicin på internet, trots att läkaren ville avvakta medicinering med DHEA. Jag har ju flera autoimmuna sjukdomar och vill gärna prova då DHEA sägs balansera immunförsvaret + andra fördelar. Samtidigt har jag en väldigt låg dos och har bara provat ca 4 veckor. Känns surt att sluta nu innan jag vet om det hjälper. Men om läkaren tar prover (ska till en annan endokrinolog på sammasjukhus, men vet inte när) och DHEA har höjts så blir det dels svårt att förklara/dels får jag då inget recept om proverna är inom referens. Dessutom har jag hört talas om att tullen stoppar ex. DHEA och att man kan dömas till dryga böter. Vågar man beställa på nätet? Tankar? Tips? Råd?
Är det bättre med Keto-7?
Någon som blivit bättre av Barbasco?
-
30-01-12, 22:37 #55
Jeg bruker Barbasco plus og har hatt god effekt av dette, det virker i tillegg raskt, noe som man ikke er så bortskjemt med når man sliter med hormonproblemer.
-
31-01-12, 09:38 #56
Hei Seahorse : )
Jeg har fått DHEA på resept, de er ganske kostbare og jeg spurte på apoteket hvordan det var å importere disse selv fks fra Statene - burde ikke by på problemer å inportere selv var svaret fra Apotekeren! Ring Tollen og spør for å være sikker.
jeg har fått opplyst at det ikke er funnet bivirkninger ved å ta DHEA, blir skremt når jeg leser din info da jeg har fjernet deler av livmoren pga unormal celledeling.
Jeg er så taknemmelig for all info jeg har funnet på Sonjas forum, har lært utrolig mye! Tusen takk alle som deler viktig info her inne
-
31-01-12, 10:03 #57
jeg får DHEA fra Douglas laboratories på resept, den er ikke så veldig dyr, mener den koster under 200 kr for 100 tabletter
-
31-01-12, 10:24 #58
Der er vist ingen grund til at frygte DHEA sålænge man "doserer" og ikke "overdoserer". Disse advarsler gælder vist nok først og fremmes misbrugere af DHEA som doping, hos modne kvinde før, under eller efter klimakteriet. Ikke mennesker, der enten erstatter det naturlige, aldersmæssige tab af DHEA eller af anden årsag lider af mangel på DHEA. Tværtimod, er det DHEA-mangel der kan understøtte cancercellernes livsprocesser, idet DHEA's virkning på cancerceller er netop enten "antiproliferative" (væksthæmmende) eller "apoptotic" (fremmende celledød), eller begge dele.
"Epidemiologiske data hos mænd og kvinder er ikke entydige. Nogle undersøgelser tyder på, at de aldersbetingede fald i DHEA, testosteron og østrogen beskytter mod den stigende forekomst af hormon-følsomme kræftformer, der opstår med alderen, mens andre viser, at forhøjede serum niveauer af DHEA og DHEAS er forbundet med nedsat forekomst af kræft, hvilket tyder på en beskyttende effekt." Kilde: Does DHEA Exert Direct Effects on Androgen and Estrogen Receptors, and Does It Promote or Prevent Prostate Cancer?
Når man ved med sikkerhed at DHEA falder med alderen hos alle, da er det faktisk interessant når de skriver, at forekomsten af hormon-følsomme kræftformer stiger med alderen... Hvordan kan den faldende DHEA på samme tid, både beskytte mod, og fremme kræft? Det tror jeg, er det sædvanlige læge-forbehold-sprog, for at gardere sig mod alt. Det lyder i hvert fald, selvmodsigende.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
31-01-12, 15:27 #59
-
31-01-12, 15:45 #60
jeg tror det stiller seg helt annerledes å impoerte DHEA når du har resept, enn å forsøke å importere uten resept. men ta kontakt med tollmyndighetene så du ikke blir svartelistet....
Svar med sitat

Bokmerker