Viser søkeresultater 51 til 60 av 77
-
22-04-08, 16:33 #51
Nei da Stina ;) Du har ikke funnet opp ordet lende, men jeg tror ikke det er brukt særlig på mennesker untatt i dagligtale/dialekt. Vet at det brukes om dyrs fysikk. Det ser ut til på google søket ditt at det dreier seg om korsrygg og nederste delen av ryggen.
Når det kommer til senene dine. Jeg vet at mange av dem med fibromyalgi som sliter med senefeste betennelser. Kan det være noe slikt som gjør at du verker så inni hampen i leddene?
Eller kan det være at musklene på en eller annen måte irriterer muskelfestene slik at det igjen påvirker senene?
Mange spekulasjoner her gitt
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
22-04-08, 18:54 #52
Lende brukes flittig det.
Ryggsøylens nederste hvirvler benevner L1 - L6 og kalles lendevirvler.
Men L-en står nok for lumbago da, så det er vel en fornorsking ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
22-04-08, 21:53 #53
Ja, ikke vet jeg, n'Finn, men godt du minnet meg på dette med lende.
Spurte gruppetrim-lederen vår i kveld, hun er fysioterapeut. Hun sa det gikk helt nede fra halebenet og opp på ryggraden til der ribbeina fester seg.
Ja, du har visst rett mht L'en:
http://www.rygginfo.no/Dictionary/NView ... ID=33&In=RRyggraden består av 7 cervikale ryggvirvler, 12 thorakale ryggvirvler, 5 lumbale ryggvirvler, 5 sacrale ryggvirvler og 4 halebensvirvler.
Anne Ma
Senefeste-betennelser? Ja, det vet jeg jo ikke da. Hvordan får man testet det?
Musklene irriterer muskelfestene? Jo, trolig, det er jo så stramt som fiolin-strenger - alle små muskler som finnes. Nå har jeg funnet noen i bakhodet, det er som å gnikke på en stein, men den har da altså forbindelse med vondtene bak øyenbrynene kjenner jeg. Gjør så vondt at jeg holder på å spy når jeg berører punktene. Og selv har jeg har tatt forsiktig, så er det nå forskrekkelig vondt i hele bakhodet.
Spekulasjoner - ja, det er vi i alle fall gode på
Får håpe det leder til noe etterhvert, ikke bare ødsling av penger.
Spennende, anitab, skal se på det nå....."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
23-04-08, 01:30 #54
Vet ikke hvordan man tester det jeg Stina, vet bare at folk har det. Jeg vil tro at det bare vil slå ut på SR eller CRP. Jeg tror det heter seneskjede-betennelse og ikke sene feste betennelse, nå når jeg leser det så ser jeg det er feil. Men det er der hvor senene fester seg til leddene betennelsen setter seg. Jeg vet ikke om det er en av de tingene som ikke slår ut klinisk eller ikke. Jeg vet ikke nok om FM til å vite det desverre..
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
24-04-08, 12:34 #55
OK
Kan jo spørre legen en gang hvis jeg husker det.
Ellers har jeg gjort meg noen tanker de siste dagene....
Nå har jeg vært uten syntetisk thyroxin i snart 10 måneder, og nå verker jeg som aldri før - så da er det nok temmelig og helt sikkert at det IKKE var Levaxinen som fikk meg til å verke sånn.
I disse snart ti månedene på Armour har jeg vel ikke blitt bedre noe sted? Tvert imot verre? Er det sykdommen som stadig forverrer seg hos meg, eller har Armouren irritert meg ytterligere? Tarm, blære og øyne har i alle fall blitt mye verre etter oppstart av Armour. Også kvalme, sultfølelse og dermed flere kilo. Jeg er IKKE hyper, har fremdeles en del hypo-symptomer og ingen hyper-symptomer.
Jeg tenkte jo jeg skulle følge oppskriften jeg la inn over på hvordan begynne med dette binyre-støtte-produktet. Men så ville jeg ikke det likevel. Jeg har jo vært i stadig økning av Armour siden oppstart juli i fjor, så jeg synes ikke jeg skal ta dette helt vekk - ikke til å begynne med i alle fall. Det kan bli for mye berg- og dalbane. Så jeg tenkte jeg heller ville gå ned på 2 Grain Armour daglig, så begynne på 1/4 binyre-støtte. Det har jeg gjort i to dager og ikke fått sove i to netter. Jeg kan ikke si om det er dette produktet eller høytrykket som normalt gir meg søvnproblemer. Jeg tar da ikke dette produktet i noen dager, fortsetter på 2 Grain Armour daglig og forsøker så med 1/4 tablett om noen dager igjen. På mandag, tror jeg."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
24-04-08, 16:54 #56
Det skal bli spennende høre om dette vil føre fram, Stina. Av hele mitt hjerte ønsker jeg det. Du fortjener virkelig å få det bedre! Har du filosofert noe over om målingene dine av døgnurin har noe som underbygger de lave spyttprøveverdiene dine? Har du noengang målt ACTH- hvordan kom da denne evnt. ut på verdi?
Det hadde vært spennende fått vurdering av dr.P i England......Jeg og tror jeg er """binyresyk"""; det ville ha forklart alt som skjedde da jeg gikk ned for full telling, og siden stemmer ingenting....Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
24-04-08, 20:09 #57
Takk, Gunnda
Virkelig snill du.
Nei, har ikke fått målt døgnurin. Gjorde det en gang i høst, men de hadde ikke sendt med meg nok beholdere, så det var det.... Etter det har jeg vært for stiv i kroppen/svimmel/lumbago m.m. til å klare det. Ikke vil jeg tilbake til den totalt udugelige endo'en heller.
Ja, godt mulig du også er binyresyk. Ikke godt å si, vi må jo vurdere oss selv fra de symptomene vi leser om - vi har ikke måleutstyr eller oversikt over hvilke andre lidelser det kan være. Det er jo som å famle i blinde. Og jeg er veldig lei meg for at Armour ikke har gjort noe som helst for meg. Det kan jo være fordi binyrene ikke henger med, så kanskje det da kan være til hjelp med dette tilskuddet. Akkurat i dag har jeg ikke så mye håp, formen er på bånn, og oppgavene bare stabler seg opp. Veldig ille å bli så dårlig fordi en orker så lite hver eneste dag ellers, jeg har ingen dager hvor jeg har ekstra energi til å få tatt igjen en hel haug av det forsømte. Satt i forgårs og begynte å søke om skattefradrag pga sykdom - kom jo ikke langt, må jo lete etter kvitteringer, komme på ting m.m. Og nå ligger det papirer over hele stua i tillegg til alt det andre kaoset. Og jeg orker ikke løfte en finger
Nei, Gunnda, jeg synes ikke noen fortjener å ha det som oss, hvis man ikke har gjort noe helt forferdelig grufullt da - men jeg tror ikke plager blir delt ut i forhold til hva vondt man måtte ha gjort. Det rammer helt tilfeldig.
Jeg ønsker det beste for deg også, venn
Fremdeles bedring med kortisol, eller hva du begynte på?
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
24-04-08, 20:36 #58
Men jeg må egentlig se på den andre symptomlista som antiab la ut:
Symptoms of Hypothyroidism
Constipation & Flatulence------------[Ja, forstoppelse og luft(smerter)?]
Fatigue – Excessive Tiredness-------[Oh, yeah]
Depression----------------------------[Ja, nok, men mer fortvilelse når jeg er sykest]
Muscle Weakness---------------------[Veldig, og verre jo dårligere jeg er]
Anxiety--------------------------------[Ja, øker med resten av sykdomsbildet, trodde også dette var et binyre-symptom]
Weight Gain---------------------------[Ja, i mange år, men hvis jeg klarer å trene en del og kjempe med matlyst, så kan jeg kontrollere det litt]
Poor Sleep----------------------------[Ja, men jeg trodde dette var binyre-symptom? De med ren hypo, sover jo mye mer enn normalt?]
Shooting Pains in Hands and Feet---[Nei, smerter, kribling, men ikke som beskrevet - det har jeg heller i bihulene]
Slow Speech---------------------------[Ja]
Muscle & Joint Pain and Stiffness----[Ja, men var ikke dette også under binyrene?]
Slow Thinking-------------------------[Ja]
Breathlessness-----------------------[Ja]
Memory Loss--------------------------[Ja]
Intolerance to Cold-------------------[Ekstremt]
ADHD----------------------------------[Ikke diagnostisert, men ja - eller bipolar]
Diminished Sweating-----------------[Nei]
Headaches----------------------------[Hatt mange år med grusomme smerter]
Cold Extremities----------------------[Ja, var ikke også det under binyrene?]
Thick Tongue-------------------------[Tror ikke det]
Intolerance to Heat------------------[JA - det er vel første gang jeg har sett, men jeg tror ikke noe på det, de fleste hypo'er elsker varme]
Halitosis------------------------------[Hæ??????]
Pallor – Yellowish Tinge to Skin----[Ja]
Hoarse Voice-------------------------[Ja, "noe i halsen"]
Bluish Lips----------------------------[Nei]
Thickness of Neck-------------------[Tror ikke det]
Dry Coarse Skin & Brittle Nails-----[Veldig tørr hud og elendige negler. Hva betyr Coarse?]
Visual Disturbances-----------------[Oh, yeah. Trodde også dette var binyrer]
Candida------------------------------[Vet ikke]
Deafness & Tinnitus-----------------[Ja, "propper i ørenen" som kommer og går + susing og tinnitus]
Boils & Spots------------------------[Boils? Hva slags spots?]
Ankle Swelling-----------------------[Nei, men legger og lår]
Eczema & Psoriasis-----------------[Nei, men noe hudreaksjoner/allergier]
Puffy Face & Eyelids----------------[Ja, rundt øynene]
Thinning Hair------------------------[Ja, det ble jo helt ødelagt for noen år siden. Ser ut til å hjelpe med store doser B-vitaminer]
Bladder Irritation & Frequency----[Ã…, så veldig på vinter/vår/kulde]
Loss of Body Hair-------------------[Absolutt ikke]
Painful, Irregular Periods----------[Uregelmessige, men som oftest ikke så smertefulle]
Loss of Outer Eyebrows------------[Absolutt ikke]
Early Menopause--------------------[Ja pga antistoffer mot eggestokkene]
Low Fertility & Loss of Libido-------[Ikke så veldig, tror jeg]
Haemorrhoids-----------------------[Hva er normalt]
Frequency of Upper Respiratory Infections (URI) - [Ja, alltid før, nå passer jeg veldig godt på]
Frequency of Urinary Tract Infections (UTI) - [Jeg tror jo det, men går som regel ikke til lege for det]"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
24-04-08, 22:20 #59
Ja..litt "frustrerende" når det er såpass mange felles- symptomer med binyrer og hypo..Men det er iallfall en grunn til at vi blir sykere jo lengre vi står på medisin. Ja, i noen (få) dager trodde jeg faktisk at jeg hadde begynt fungere litt bedre. Derfor jeg følte jeg ville fortelle om det; men nå er jeg like langt igjen..kutta ut Prednisilon .Hva årsaken til at blodprøvene mine reagerte, kan sikkert være flere. Kroppen er iallfal tilbake til å ikke være grei! Jeg har ikke fått time hos endo før enn i slutten av mai- øyelege i september, så en får håpe helsa holder så lenge!!!!
Du nevnte i ene innlegget ditt det med varme- Jeg tåler hverken kulde eller varme lenger(tidligere likte jeg meg i 45`i skyggen.....)Håpe du kommer i mål med selvangivelsen, for er jo skatt å spare der, og vi bruker da sannelig nok penger pga. helsa vår, eller rettere sagt mangel på helse....Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
26-04-08, 19:15 #60
Her er en side hvor man kan se på blanda symptomer eller framtoning eller hva jeg skal kalle det..
http://www.drrind.com/scorecardmatrix.aspHar måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
Svar med sitat
Bokmerker