Viser søkeresultater 51 til 60 av 63
Hybrid View
-
26-03-08, 19:20 #1
Det kan ikke stemme gunnda.
Adenomer er ganske vanlige og om de blir store kan de enten sperre eller øke produksjonen av TSH og de andre hjernehormonene.
Er TSH høy - uansett av hvilken grunn - så jages kjertelen til å øke produksjonen. Da skal fT4/fT3 bli høye og blir de det er kjertelen OK - blir de det ikke er den syk.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
26-03-08, 19:28 #2
Som jeg sa.. jeg har altså "speila" nok en gang. Du har så rett, n,Finn...helt sikkert. Jeg sier jo høyre når jeg mener venstre o.s.v. Jeg bør egentlig "holde kjeft" og bare bevege meg blant kjente (skjer når en har fått seg en skikkelig i hode....)
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
26-03-08, 19:36 #3
Det er fort gjort gunnda - har gjort verre saker enn det.......
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
26-03-08, 20:32 #4
Takker for alle svar
Ble litt klokere nå. Skal til legen å ta disse hormonprøvene i morgen: Prolaktin, LH, FSH, veksthormon, lgF-1, cortisol og ACTH. Og jeg skal ta MR av hypofysen for å utelukke adenom. Det blir spennende å høre hva de finner ut.
Hvis jeg skjønte det som stod i linken n`Finn la ut så kunne det by på problemer hvis man hadde lavt stoffskifte siden det da ble vanskelig å justere dosen. Kan det da hende at jeg ikke har lavt stoffskifte siden min FT4 var på 23.4 første gangen jeg tok prøvene? Og den har nok gått opp til 26,4 siden jeg går på 100mcg Levaxin.
Bør jeg kanskje slutte med disse? Skal ta det opp med legen min i morgen men er alltid glad for andres synspunkter. Kankje pillene bare har hatt placeboeffekt på meg siden jeg har følt meg mer "stabil" etter jeg startet med de.
Jeg har vært veldig heldig med legen min og det virker som om hun og spesialisten skal komme til bunns i dette. Så jeg er nok i gode hender
Fiksa på linken nå så da er det bare å prøve igjen.
Hvis noen finner mere stoff jeg kan lese meg opp på må dere bare skrive inn linken, leser gjerne alt jeg kan komme over.• Fikk vite for tre dager siden att jeg har lavt stoffskifte
• Man lærer så lenge man lever, ihvertfall jeg
-
26-03-08, 21:05 #5
fT4 på 23 er ikke lavt stoffskifte og det tyder jo på at kjertelen er ok.
Det tyder jo på at du kan redusere dosen litt, men du bør nok sette deg i ventemodus.
Prøvevalget synes jeg også ser bra ut. Det vil danne et bra grunnlag for en analyse.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
26-03-08, 22:40 #6
Sist jeg tok blodprøver tok vi anti-TPO test og den slo ut på over 300. Betyr det at jeg kommer til å få lavt stoffskifte etter hvert om jeg ikke har det nå? Eller kan jeg ha de uten at det fører til lavt stoffskifte? Nå mener jo legen min at jeg har lavt stoffskifte selv om FT4 er høy, og sist mente hun (etter å ha rådført seg med en spesialist) at jeg ikke skulle slutte med Levaxin men fortsette med den dosen jeg tok.
Og resistens betyr det at kroppen ikke klarer å nyttegjøre seg av de hormonene som er i kroppen?• Fikk vite for tre dager siden att jeg har lavt stoffskifte
-
27-03-08, 11:00 #7
Jeg tipper at du har thyreoideahormonresistens og trenger den høye ft4. Spesielt fordi du har det bedre med levaxinen.
Symptomer teller alltid mer enn tallene.
Du virker ikke hyper, med adenom vil jo ft4 bli høy men man får hypersymptomer fordi ft4 blir for høy. Ved resistens så trenger man den høy ft4.
Jeg har sett at andre får en høy ft4 da, samt TSH ikke lenger ned enn til 3,5 hos den jeg har sett tallene på. Men det vil jo variere hvor tallene havner når man er riktig medisinert.
Du har muligens flere i slekta med dette.
Det fins forresten en yahoo gruppe hvor de prøver å holde en viss kontakt samt oversikt over hvor mange det er i verden med dette sjeldne syndromet. Det var en som postet på thyriod.about.com forumet, eller var det på google gruppen alt.support.thyroid, om at de holdt til på yahoo tror jeg at jeg husker.
nora
-
27-03-08, 11:26 #8
Med resistens mener man at cellene har vanskelig for å slippe inn fT3 - kroppens stoffskiftehormon.
Stoffskiftet foregår inne i cellene ved at fT3 kommer inn gjennom cellemembranen og åpner for oxygentilgang til cellen. Da først kan forbrenningen foregå normalt.
Resistens betyr at det er en viss motstand fra celleveggen i å slippe inn fT3. Hvis det er mange slike i blodet vil det øke trykket på celleveggen og da slippe igjennom.
Det er en viss problematikk med at vi har mange celletyper i kroppen og at disse ikke reagerer likt. Også som nevnt at hjertet kan få for høy hvilepuls og begynne å banke, noe som kan påkreve bruk av betablokkere.
Ellers var det ei som skrev om dette her for noen år siden. Prøv et søk i det gamle forumet ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-03-08, 12:06 #9
Maria, håpe det ikke gjør noe at jeg låner tråden din?? Håper at du snart får svar og hjelp!!!... Tilbake til betablokkere(n,Finn) nevnte det i et svar her. Jeg vet at de blir brukt vet hyper for å få ned hjertefrekvensen. Men- hvilke utslag gjør de i en hypokropp.. Vil de ha direkte innvirkning på selve metabolismen?
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
27-03-08, 14:23 #10
Legen sa jeg skulle fortsette med Levaxin når jeg hadde time til henne i dag. Ble sent til sykehuset for å ta hormonprøvene, og MR var bestilt. Så da er det vel egentlig bare å smøre seg med tolmodighet å vente på svarene.
• Fikk vite for tre dager siden att jeg har lavt stoffskifte
Lignende tråder
-
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte for litt over 2 år siden
Av LillePus i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 02-11-09, 20:45 -
Fikk lavt stoffskifte under første svangerskap for 17 år siden.
Av Alma i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 04-10-08, 10:32 -
Jeg fikk vite for ca. åtte mnd siden at jeg har lavt stoffskifte, er 28 år.
Av liten i forumet Lavt stoffskifteSvar: 78Siste melding: 04-06-07, 20:27 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker