Side 6 av 13 Først 12345678910111213 Siste
Viser søkeresultater 51 til 60 av 121
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Der er det også forskjellige membraner egnet til det ene og det andre.
    Hmm... der findes kun et hudlag, der bliver kaldt for en basalmembran og denne består af kun et enkelt lag af døende hudceller, der konstant udskiftes og afstødes.

Lad mig nu se n`Finn..... vi kan enten indlede en ålelang batalje på links og kilder eller - kan vi lade være.

Det er tydeligt, at du ikke har søgt at få emnet belyst fra flere sider, men nøjes kun med de nemmeste nærved. Der eksisterer ellers masser af litteratur om emnet, samlet siden 1930-erne og frem til i dag. Hudens anatomi er også udforsker tæt på de 100%.... Alligevel taler du om ikke eksisterende "membraner" og "huller".

Der er andre end dig og før dig, der har forsøgt dem med at anfægte snart de ene snart det andet omkring Progesteroncremen, dens indhold, dens anvendelsesmetode samt dens virkning.

Hovedparten af dem, der anfægter Progesteroncremen (og lignende, ikke børsnoterede kerne-mediciner til skade for kemigiganternes indtjening/dividenderne) er de samme, der ellers ser også Armour fjernet fra Jordens overflade og vil have os alle, i stedet, til at leve på Levaxin/Eltroxin livet igennem, til glæde for kemigiganternes stockholders.

Heldigvis behøver Progesteroncremen hverken din accept/godkendelse eller mit forsvar. Det virker, har virket og kommer til at virke på mange dem, hvis kroppe ikke kan forenes med syntetiske kopier af hormonstoffer, eller bare vælger det frem for de syntetiske hormoner. Det er nok for mig. Frankly my dear, der er ingen grund til, at jeg her skal til at skrive endnu en afhandling om Progesteroncremen, dens indhold, virkningsanalyse og hudens anatomi.... Det er altsammen skrevet allerede i op til flere omgange, og ligger frit tilgængeligt for alle, også for n`Finn.

Bemærk venligst: jeg bruger ikke selv Progesteroncreme idet "hullerne" i mine "membraner" slipper igennem nogle indholdstoffer fra cremebasen (ProgestaCare), der giver mig en hudirritation. Før jeg var begyndt at reagere mod cremebasen og ophørte med at anvende cremen - kunne man måle i mit blod progesteronets virkning gennem de interaktioner det havde med andre hormoner og som kun kunne måles med de pågældende værdier, hvis progesteron fortsat er tilstede..... selv om min krop var ellers forlængst ophørt med selv at danne progesteron (p.g.a. alder).
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hei igjen

Spennende tema dere diskuterer. Har ikke overskudd eller hjerneaktivitet til å sette meg inn i dette nå, men vil bare svare n'Finn på noe.

Yvette - forresten veldig hyggelig å "se" deg også her ;)

Det er nok det beste om du kan bli skikkelig utredet Stina.
    Ja, ja, ja, snille venn. Visst er det det. Men hva kan jeg gjøre hvis de ikke vil? Har jo vært til endokrinolog før for mange år siden, men da var jeg ikke vant til å klage, så jeg sa ikke så mye annet enn ja og ha. Og ikke visste jeg noenting heller, eller hva jeg skulle spør om, eller at alle de symptomene jeg hadde var relatert til stoffskiftet. Trodde vel jeg var mer eller mindre gal (noe jeg forøvrig sikkert også er, bare ikke fullt så gal som jeg fryktet ;) )

Men din erfaring hittil i Armourbruk tror jeg du skal glemme før du har fått opp en dose som stor nok til at den vil virke på deg. All brukserfaring på så lav dose som du har vil være som å si at du kan sykle, men ikke har tatt av støttehjula enda
    Er du frekk, eller? :evil: Jeg snakker ikke om erfaring pr i dag, men etter de 8 månedene jeg har fått i forventet ventetid på å komme inn til nevrolog - klarte å finne brevet i dag, står på venteliste, men ikke for de mest trengende. Så jeg håper jo inderlig jeg har fått noen virkning etter 8 måneder, selv om jeg mener å kunne huske at noen her vel har gått lenger enn det før de ble noe særlig bra. Noe burde vel i alle fall ha skjedd til den tid, burde det ikke? Hvis jeg har fått av støttehjula da! ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

OK - ble så nyskjerrig at jeg måtte lese litt likevel...

Hvordan kan man få ren østrogen - uten gestagener, eller hva det heter? Mine eggestokker er nok etterhvert rimelige ødelagte, så jeg lider neppe av østrogendominans, tvert om. Før jeg begynte med østrogen, hadde jeg mange ekle følelser, f.eks. følelsen av å flyte vekk/nesten besvime. Østrogentilskuddet hjalp på det, men etter snart 10 år på gestagener, er det kanskje på tide med noe annet?

Og da skulle det være bra å smøre med progesteronkrem i tillegg for å gi kroppen også dette. Ettersom eggestokkene er ødelagte og binyrene trolig slitne, kan jeg jo ikke regne med at produksjonen er som den skal være noen av disse stedene.

Så står at det i en av linkene til n'Finn at legen kan skrive ut resept på progesteronkrem. Er det i så fall på hvit resept? Ikke registreringsfritak? Men heller ikke på blå resept?

Jeg har altså ikke lest mer enn et par innlegg av n'Finn her + linkene, så jeg har ikke fått med meg alt. Men jeg kan forsikre om at progesteronkremen hjelper på marerittene for min del, samt noe av "krise"/"nevrose"-følelsen jeg har før mens (sistnevnte kan selvsagt skyldes ingen søvn, bare mareritt-døsing). Vanskelig for meg selv å tro egentlig, ettersom det ser ut til å være lite som virker på meg. Men det virker altså på dette. Om det er fordi jeg mangler progesteron eller kortisol, vet jeg ikke, vet bare at det hjelper...
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg er både frekk og dum Stina - ellers hadde jeg ikke overlevd - er også født med to venstrebein og håndtak i ryggen.......
    Den ventelista er sånn liste som den som maser mest kommer først, så sett igang - jo dummere spørsmål og jo oftere, jo bedre !

Gestagener er hormonhermere og er nok vår tids skummleste forurensningsproblem. Og kanskje det man skjuler mest.
    Vi blir utsatt for et stadig stigende bombardemang av hormonliknende stoffer fra fra industri, men via maten vi spiser. Forskningsresultater kommer i små drypp som vi kan ane alvorlige konskvenser av.

Østrogen har visst flest hermere, skal man tro de som bare har undersøkt en brøkdel av problemet.

Disse stoffene er ikke vesensforskjellig fra de planteliknende hormonhermerene som selgere utgir for å være ekte.
    Og de virker ikke selv om de likner aldri så mye - skal de ha effekt må de være helt like.
    Jeg har sett flere kliniske forsøk på jamsrot og det er ikke subjektive forsøk som feks sier at 78,43% av deltagerene SYNS at de ble bedre........
    Neda, man målte DHEA før og etter og fant ingen signifikante forskjeller.

Og vi - om noen - vet jo at et hormon ikke er et hormon fordi om molekylene er dønn like.
    Levaxinmolekylet er dønn likt vårt eget hormon - men virker det likt ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard

Hei og hopp Stina!

Jeg slenger meg på med en kommentar her jeg.

Mine eggestokker er nok etterhvert rimelige ødelagte, så jeg lider neppe av østrogendominans, tvert om.
    Er ikke så sikker på det. Hvis din progesteronproduksjon er forholdsmessig lavere kan du likevel ha østrogendominans. Jeg sier ikke at du har det, men du har jo lave målinger på progesteron.

Østrogentilskuddet hjalp på det, men etter snart 10 år på gestagener, er det kanskje på tide med noe annet?
    Ja, huttetu!!

Progesteronkrem kan legen din skrive ut på vanlig hvit resept. Den kan du sende til Ullevål sykehusapotek, så sender de deg den i oppkrav. (Hvis det ikke er apotek i nærheten som kan lage den da.) Husk å si du skal ha den i Ducobal krem, ikke Essex (den lukter pyton).

Jeg er enig i at kremen hjelper, jeg fikk litt mindre bomullhode av den.

Jeg lurer på en ting: Har du fått mer verking i kroppen og leddene etter start på Armour? Eller er det "bare" søvnen? Jeg leste om det på Dr. Lowe sin side, og det er helt vanlig hvis de smertene har eskalert.

Og, kan noen fortelle meg hvordan jeg skal få navnet på personen som siterer inn i denne linken? Sitatmerket forsvinner jo fra siden jeg skal sitere fra når jeg begynner på svaret? Det hører ikke til her, men jeg tok en sjanse jeg.

fra Lie

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Lie
    Hei og hopp Stina!

Jeg slenger meg på med en kommentar her jeg.

Mine eggestokker er nok etterhvert rimelige ødelagte, så jeg lider neppe av østrogendominans, tvert om.
    Er ikke så sikker på det. Hvis din progesteronproduksjon er forholdsmessig lavere kan du likevel ha østrogendominans. Jeg sier ikke at du har det, men du har jo lave målinger på progesteron.

[quote:3uia4t34]Østrogentilskuddet hjalp på det, men etter snart 10 år på gestagener, er det kanskje på tide med noe annet?
    Ja, huttetu!!

Progesteronkrem kan legen din skrive ut på vanlig hvit resept. Den kan du sende til Ullevål sykehusapotek, så sender de deg den i oppkrav. (Hvis det ikke er apotek i nærheten som kan lage den da.) Husk å si du skal ha den i Ducobal krem, ikke Essex (den lukter pyton).

Jeg er enig i at kremen hjelper, jeg fikk litt mindre bomullhode av den.

Jeg lurer på en ting: Har du fått mer verking i kroppen og leddene etter start på Armour? Eller er det "bare" søvnen? Jeg leste om det på Dr. Lowe sin side, og det er helt vanlig hvis de smertene har eskalert.

Og, kan noen fortelle meg hvordan jeg skal få navnet på personen som siterer inn i denne linken? Sitatmerket forsvinner jo fra siden jeg skal sitere fra når jeg begynner på svaret? Det hører ikke til her, men jeg tok en sjanse jeg.

fra Lie[/quote:3uia4t34]

Når du trykker på sitatknappen kommer hele innlegget med.
    Hvis du ikek vil ha med alt kan du pusse ut det du ikke vil ha med med backslashknappen, men ikke puss ut qoute-merkene da.....
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard

Når du trykker på sitatknappen kommer hele innlegget med.
    Hvis du ikek vil ha med alt kan du pusse ut det du ikke vil ha med med backslashknappen, men ikke puss ut qoute-merkene da.....
    Ja, det gikk jo, jeg har gått inn på feil knapp. Men hvordan få med sitater fra flere i en post da?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Trykker på sitatknappen ?
    En gang for hvert innlegg.....

Men ikke bruk det for ofte da det blir så mye.
    Jeg pleier ikke bruke den knappen.
    Jeg merker - kopierer, og limer inn og setter utsagnet i sitasjonstegn.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard

Trykker på sitatknappen ?
    En gang for hvert innlegg.....

Men ikke bruk det for ofte da det blir så mye.
    Jeg pleier ikke bruke den knappen.
    Jeg merker - kopierer, og limer inn og setter utsagnet i sitasjonstegn.
    Nei da, men jeg bare lurte. Når jeg har trykt på "svar med sitat" på ditt innlegg finnes ikke sitatknappene lenger på de innleggene som ligger under her når jeg skriver. Kanskje jeg har for gammelt program.

Takk for hjelpen n`Finn

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det kan være årsaken - uten at jeg vet det da .....
    Windows XP og InternettExplorer 7 ?
    oppdatert ?
    gå på "verktøy" øverst oppe og velg "windows update".
    Se etter at det er microsoft update der - og ikke windows update.
    trykk på "egedefinert" og last ned alt sammen.

Side 6 av 13 Først 12345678910111213 Siste

Lignende tråder

1. hvordan gå fra levaxin/liotyronin til armour?
    Av anitab i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 06-09-07, 12:16
  2. Hvordan virker influensa inn på oss med lavt stoffskifte?
    Av komlå i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 07-02-07, 19:10
  3. Hvordan virker FT3 på formen deres?
    Av Trygve i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 01-12-06, 17:30
  4. armour... hvordan bestiller dere?
    Av Lissa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 5
    Siste melding: 29-10-06, 15:10

Bokmerker