Side 6 av 6 Først 123456
Viser søkeresultater 51 til 58 av 58
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Om Armour, refusjoner og litt til.

Sitat Opprinnelig skrevet av Bastian Vis post
    Bare nysgjerrig her!
    Hvor står det at man ikke får dekket medisinen fordi den inneholder 2 virkestoffer ? Støtter de seg på et punkt i et regelverk ?
    Link ?
    Jo, det kan jeg bekrefte.
    Det var en av lovene de anvendte i trygderetten i min sak.
    Husker ikke nå hvor det står da, men det gjør det.
    Det var likevel mangel på utskrivning fra relevant spesialist som var hovedgrunnen til avslaget.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jul 2010
    Meldinger
    95

Sitat Opprinnelig skrevet av Hansen Vis post
    Jo, det kan jeg bekrefte.
    Det var en av lovene de anvendte i trygderetten i min sak.
    Husker ikke nå hvor det står da, men det gjør det.
    Det var likevel mangel på utskrivning fra relevant spesialist som var hovedgrunnen til avslaget.
    Så om relevant spesialist (Endo?) skriver ut resept så er det ok ?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Ja, de er relevante.
    Jeg skrev til HELFO om det og de ringte meg tilbake.
    Det er de som bestemmer hvem som er relevant spesialist, og de som godkjenner.
    Så adressen mener jeg må være : http://www.helfo.no/privatperson/Sider/default.aspx

Mange fastleger er jo spesialist i allmennmedisin - men det holder ikke for HELFO.
    Og der har man en arbeidsrettslig konflikt i det faglige.
    Sist endret av Admin; 18-01-20 kl 13:56 Begrunnelse: 'Dødt link udskiftet
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Om Armour, refusjoner og litt til.

Jeg har vært å lest litt på linken til HELFO - det står bl.a følgende:
    Blåreseptordningen - Individuell refusjon

For legemidler som ikke er oppført på refusjonslisten for den aktuelle sykdommen, og tilstander eller sykdommer som ikke er omfattet av refusjonslisten, kan legen søke om individuell refusjon på vegne av pasienten (jf. blåreseptforskriften § 3a og § 3b). Ordningen omfatter både markedsførte og uregistrerte legemidler. Behandlingen må, som hovedregel, være startet opp av spesialist, men allmennlege kan søke om refusjon. Legemidler uten markedsføringstillatelse må søkes refundert av spesialist. Legen må i søknaden begrunne pasientens behov for behandlingen, og det anbefales å benytte Helseøkonomiforvaltningens (HELFOs) søknadsskjemaer. Søknadene behandles av HELFO.

I 2008 ble det startet et prosjekt, som nå ledes av Helsedirektoratet, for å utarbeide et forslag til nytt system for individuell refusjon av legemidler. Prosjektet skal ferdigstilles i 2009.

Fra prosjektets rapport (07/2009) http://www.helsedirektoratet.no/refusjonsordninger/publikasjoner/individuell_refusjon___forslag_til_nytt_system_for_refusjon_ av_legemidler_etter_individuell_s_knad_innenfor_bl_reseptord ningen__463484
    "Kravet til at behandling skal være startet av relevant spesialist fjernes,
    og kan bidra til en enklere ordning både for brukeren og legen."

Så da er det vel håp i hengende snøre; selvom min søknad til HELFO er ikke skrevet/signert av spesialist.
    På apotekt sa de at jeg måtte regne med å vente i 2 - 3 måneder før HELFO gir svar..
    Sist endret av Admin; 18-01-20 kl 14:00 Begrunnelse: 'Dødt' link udskiftet
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Dette blir virkelig spennende, Kevlin. Krysser fingre og tær. Skal jammen søke jeg også når jeg bare får klatret meg ovenpå.

Medlem siden
    Jul 2010
    Meldinger
    95

Ser frem til fortsettelsen her ja
    Noen som vet når dep snur seg i denne saken da ?

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Unhappy Sv: Om Armour, refusjoner og litt til.

Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
    Men Thyroid USP er anerkjent og er kjent som virksomt og stabilt. Det er ikke thyroxin. Står til og med i Federal register. Jeg har noe om det på hjemmesiden min, og hva det betyr for amerikanere.

Om de game skriftene om THyroid USP fra gamle dager, Edna Kyrie har scannet deler av diverse gamle bøker fra biblioteker i england. Hun har lagt det online på www.thyroidhistory.net .
    Man kan søke på treatment og thyroid extract eller kanskje bedre søkeord.

Til jon: Det var aldri patent på Thyroid USP men Merck hadde Thyreoideum eller noe på markedet i europa i mange år. Man standardiserte Thyroid veldig raskt.

Her er et skriv fra 1974 på thyroidhistory:
    http://www.thyroidhistory.net/viewArtic ... ch=thyroid extract&per_page=10&Submit_x=19&Submit_y=5&index=7&ids=2704, 2651,2371,2402,2407,2326,2334,2038,2039,928&articleno=2038

http://www.thyroidhistory.net/viewArtic ... ch=thyroid extract&per_page=10&Submit_x=19&Submit_y=5&index=9&ids=2704, 2651,2371,2402,2407,2326,2334,2038,2039,928&articleno=928 Her er et berømt skriv av Murray

http://www.thyroidhistory.net/viewArtic ... ch=thyroid extract&per_page=10&Submit_x=19&Submit_y=5&index=0&ids=864,4 81,488,491,494,498,501,661,663,664&articleno=864 En fra 1892
    Dessa länkar är tyvärr inte längre aktiv.
    Edna Kyrie dog i oktober 2012 och hennes arkiv har försvunnit från Internet, eftersom ingen har tagit hand om Thyroidhistory.net. efter hennes död.
    Läs mer här: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=16151
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Exclamation Sv: Om Armour, refusjoner og litt til

Sitat Opprinnelig skrevet av Hansen Vis post
    Et funksjonsforsøk av hormoner kan selvfølgelig ikke kontrolleres opp imot placebo. Hva skulle det gitt av relevant informasjon ? At Levaxin virker bedre enn kalktabletter ? Og hvis slike forsøk skal gi nyttig informasjon kan det iallfall ikke være kortvarig.
    Hva synes du om å bli satt på kalktabletter et år istedenfor hormonene dine da Jon ?

Jeg tror ikke det er noen her som er fornærmet, det er et dårlig valgt ord vel ? Man blir ikke fornærmet når livet går til helvete Jon.
    Men man undrer seg jo selvfølgelig.
    Hvorfor blir ikke noe gjort - etter min mening er det med rette ! Vrangforestillinger om at Levaxinens monopol er det eneste salige er allerede infisert og befestet på den mest selvbestaltede måte man kan forestille seg.

Thalomidskandalen er et godt eksempel på at samtlige i Europa dreit seg ut, mens FDA var tidlig ute og forbød dette med det resultat at man ikke har disse forferdelige skadene i USA.

FDA har forøvrig ofte vært i strupen på produsenter av syntetisk thyroxin. Armour har også vært under lupen, men ble ikke pålagt slike restriksjoner som Legemiddelindustrien har fått på seg.
    Se nøje på Table 2 i denne artikel: The levothyroxine spectrum: Bioequivalence and cost considerations og se hvor mange gange Armour Thyroid blev tilbagekaldt i samme periode? Hele artiklen er læseværdig, særlig hvor holdbarhed, styrke-stabilitet og bioequivalence er omtalt, set i sammenligning med de kritikpunkter "man" ellers altid tillægger Thyroid-mediciner. (skulle artiklen forsvinde fra nettet, er der en kopi i bankboksen).

Ellers et par eksempler på "tilbagekaldelser" af syntetisk levothyroxine.

Flere forskellige brands af Levothyroxine tilbagekaldes hvert eneste år, rundt om i verden.

Og så lidt om bivirkninger: https://www.bad-drug.net/bad-drug/levothyroxine
    Sist endret av Admin; 18-01-20 kl 14:41 Begrunnelse: 'Døde' links erstattet
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 6 av 6 Først 123456

Lignende tråder

1. Trenger litt hjelp ang. Armour??
    Av Nett i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 17
    Siste melding: 22-02-07, 11:03

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg