Viser søkeresultater 51 til 57 av 57
Tråd: Forværring på Levaxin?
-
30-09-07, 18:53 #51
Jeg må jo bare si fra da, et jeg også blei bedre når jeg ikke tok Levaxindosen.
Jeg hadde så mange jævlige symptomer og disse varierte litt med dosen, blei sterkere og svakeere og noen forsvant og andre kom, men for å få noen fridager kutta jeg dosen en ukes tid.
Bare for å slippe unna, og jeg gjorde dette vel vitende om når jeg begynte igjen kom en uke eller to som ikke var bedre akkurat.........
Jeg blei kvitt de fleste da jeg gikk over til Armour.
12kg også.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-09-07, 21:12 #52
Det var en gutt på det amerikanske forumet som hadde det akkurat likedan, hadde veldig høy TSH når han fikk diagnosen og fortalte om lignede problemer med å ta thyroxin. Vet ikke hvordan det gikk med ham.
-
11-11-07, 12:34 #53
Er det kun lav T4 som gjør meg slik?
Jeg begynner å bli lei og svært frustrert. Det er nå over 1 år siden jeg begynte med behandling mot stoffskifteplager. I løpet av den tiden har formen gått både opp og ned. Sett under ett er jeg ikke veldig mye bedre nå enn jeg var i fjor på denne tiden. Likevel er de fleste prøvene på vei til å se mye bedre ut.
Jeg lurer på om kanskje studiene tynger for mye. Blir syk av stress, både ositivt og negativt stress. I juli og august hadde jeg det veldig bra. Orket å være med på ting, være ute med barna, gå på tur osv.Fra september har formen gått jevnt nedover. Orker lite, selv treningen har jeg måttet redusere. Til min store sorg. Forelesninger kan jeg bare glemme.
Og jeg ble ganske irritert da jeg fikk følelsen av at homeopaten (som legen sendte meg til) syntes jeg var lat
Jeg prøvde å beskrive hva jeg omtrent orket å gjøre på en vanlig dag.
Jeg har nå :
fritt T4 på 9,6 (ref: 9,0-22,0)
Hva kan jeg gjøre for ev å få denne opp? Går nå på 2 grain Armour pr dag. Prøvde kombinasjon med Levaxin, men tåler det ikke. Gikk opp flere kg på 1 uke
Noe mer man bør tenke på?
Cøliaki?
Binyrer?
Skal til legen igjen snart, har nettopp tatt nye blodprøver. Er litt i ferd med å gi opp Balderklinikken nå og heller få fastlegen til å skrive ut Armour siden jeg likevel ikke har føler meg nevneverdig bedre.
Tsh og T3 ligger fint an.
TSH: 0,34 (0,2-4,0)
T3: 4,5 (2,3-5,7)
Alle disse prøvene ble tatt i september. Før siste doseøkning. Mye mulig de er endret siden jeg ikke har de nye svarene ennå.
-
11-11-07, 14:09 #54
Ikke lett dette, det er lett å bli lei.
Jeg hadde omtrent samme verdier som du har ser jeg.
fT4 var treg til å øke og fT3 lå også pent med 2G, men TSH ble null.
Jeg hadde det også bra lenge på denne dosen, men det kom noen nedturer og jeg prøvde å gå ned etter råd basert på lav TSH.
Jeg forsøkte flere ganger og det ble bare verre - så jeg økte dosen isteden.
Det ble bedre, men ikke så bra som den første tia så i hele fjor økte jeg og i sommer var jeg på 5G/dag, noe som ble for høyt etter noen måneder.
Nå er jeg på 4G og har det vel som best tenker jeg.
Ikke helt som den første tia, men ganske bra.
Jeg har også prøvd et lite Levaxin-tillegg, og fikk bivirkninger. Likevel kommer jeg til å prøve en siste gang til neste år.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-11-07, 22:59 #55
I jakten på kunnskap får dere erfarne bære over med oss som kan så lite...
jeg lurer derfor på n'Finn: Hva er grunnen til at du vil prøve på nytt med levaxin i tillegg til Armour?
-
14-11-07, 09:38 #56
Takk for svar.
Jeg har nok ikke verdens beste tolmodighet for tiden. Savner å gjøre mye jeg alltid har gjort. Klarer ikke å venne meg til dette, jeg. At man alltid må tenke igjennom hva man gjør så man ikke overanstrenger seg. Jeg har så mye jeg gjerne skulle orket
-
14-11-07, 12:38 #57
Grunnen til at jeg heller mot en kombinert behandling er vel todelt, litt "akademisk" og litt et ønske om å få slippe de siste symptomene.
Jeg kan tenke meg at Levaxin kan gjøre noe godt - selv i skrotten min - og tenker sånn at den kanskje gjør noe godt der Armour ikke gjør det.
Mulig det er feil å tenke slik, men det grunner seg på at vi har mange forskjellige celletyper i kroppen og stoffskiftehormonene skal inn i alle disse forskjellige typene.
For å komme inn, må de trenge gjennom cellevegger - i forskjellige celletyper.
Når legevitenskapen vet så lite at de tror at Levaxin med sitt ene hormon er i stand til å erstatte en meget komplissert kjertelproduksjon - så vet de nok heller ikke så mye om hvordan de frie T3 hormonene trenger inn i cellene. Hadde de visst det, så hadde nok behandlingen av oss vært anderledes.
Den trua har jeg faktisk til dem .......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker