Side 6 av 7 Først 1234567 Siste
Viser søkeresultater 51 til 60 av 70

Tråd: Myxødem

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Glemte forresten å si...

Fredag spiste jeg jo ost, og det visste jeg jo gikk galt - dobbeltkvise i nesegropa neste dag. Var litt motløs og nedfor, så jeg spiste likesågodt sjokolade på lørdag = dobbeltkvise på haka neste dag. Så ost spesielt, men også sjokolade er bare ikke forenelig med min fysiologi - eller hva søren det er. Nå må jeg lære...!!!

Så hørte jeg på Osen-banden på radio'en i dag: Det var bittelitt kalvemage i ost og sjokolade, så det var ikke bra for veggis'ene. Det er kanskje derfor kroppen slår krøll på seg? ;)

Men forrige helg fikk jeg jo i meg ganske mye karbohydrater. Jeg ble ikke dårlig av det. Tvert imot var jeg veldig pigg i noen timer på søndag, og det tror jeg faktisk skyldes at jeg satt nesten hele lørdagen på baken - fordi jeg da ikke var i form. Så hvile er fullstendig nødvendig for meg.

Helga før igjen var jeg på to familiebesøk, og der går det år i mellom gitt. Søndagen kunne jeg nesten ikke komme meg ut av senga. Jeg er bare så sikker på at jeg har ME, uten at det hjelper en dritt!

baremei - spiser ganske mye frukt, men det er jo jammen meg nærmest blitt fy-mat det også, selv om jeg vet at der er både vitaminer og antioksidanter i dette.

I forgårs bakte jeg rugbrød, og i dag laget jeg fiskegrateng. Så nå har jeg snudd litt på det. (Men det ble jo fy-mat i dag igjen da: poteter, gulrøtter og mel i sausen, selv om jeg ikke har spist poteter og gulrøtter på aldri den tid.) Det er deres skyld! ;) ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

I går, i et anfall av skjøldesløshet, gikk jeg på vekta: 94,5 kilo - ca det jeg har tenkt meg. Buksa var litt løsere enn de siste dagene, så jeg har nok ligget mellom 94-96 siden jeg gikk opp igjen i vekt i høst. Det er likevel 10 kilo unna der jeg startet, så jeg må tenke på det.

Når jeg slanket meg de to forrige årene, kom jeg ned på 89 kilo som jeg var på i noen måneder (joda, av og til litt mindre også, men det var bare noen "dukk"). Så da tenker jeg som så: vektøkninga kan jeg tillegge at jeg ikke lenger har Herbalifeprodukter = 4 kilo, og mindre trening = 1,5 kilo. Sånn er det med den saken.

Når det gjelder så myxødem, så er det vel bare karbohydrater vi har kommet fram til som muligens kan tette igjen thyreoideahormonreseptorene og da være noe skyld i dette. Hvis det er cellulitter, er det kanskje fett som er fienden, for er ikke dette store fettceller da? Jeg føler meg i alle fall ikke fortrolig med å spise alt for mye fett. Har også lest at mange med lavt stoffskifte kan ha økt fettinnhold i blodet, og det er vel det samme som høyt kolesterol? Nå har ikke jeg det da, men likevel tror jeg nok at jeg får mer enn nok fett i meg fra før av.

Egg - kjøpte de vanlige eggene pga det nora sa om at de frittgående hønsene hadde det verre enn de burhønsenen hun hadde sett. De har også skiftet pakning på butikken, så nå står det bare egg fra frittgående høner, ikke lenger økologisk. Jeg vil at de skal være økologiske også, for da før hønene bedre for. Men disse vanlige eggene var "simple". Skallet var mye tynnere, eggeplomma var mye lysere og de smakte ikke så godt som de fra frittgående/økologiske.

Og så har jeg kjøpt store havregryn. Et lite drypp i riktig retning ;)
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Stina
    Disse bør vel ligge på nyttige linker også
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Tja, kanskje... Har ikke gått dem nærmere etter i sømmene. Kom over dem tilfeldig mht myxødem når jeg rotet rundt ang noe annet. Hva skal jeg legge dem ut som da? Noen av dem tror jeg omhandler flere ting.... Den siste bladde jeg forresten litt i, så ut til å være litt bra... ;)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Legg det som en tråd med artikler om myxødem??
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

Har lest hele tråden idag siden det handler om vann i kroppen og vekt og lavkarbo.

Æ har problemer å huske hvem som skrev hva men har llyst å fortelle om mine erfaringer, så dette blir vel til alle

Æ har vært plaget med magen ihvertfall like lenge som æ har hatt diagnosen lav stoffkifte. Og med plager mener; luft, vekslende diare og forstoppelse og oppblåst mage. Æ mente og at æ hadde muligens cøliaki og det ble tatt en blodprøve som var negativ. Legen sa og at dette var en helt sikker prøve :x Æ orket ikke heller å gjøre noe mer med det.

Men, i sommer, når formen var nærmest på det verste, både psykisk og fysisk og selvfølelse deretter, så bynnte æ på lavkarbo. Hadde Fedon`s bok liggande, hadde kjøpt det for lenge siden på loppemarked. Har gjort et lite forsøk tidligere hvis man kan kalle det for det, tror det varte noen dager.

Men, i min fortvilelse over min helse som æ ikke har kontroll over, så var dette med maten som æ kunne ha kontroll over en lettelse. Tror ihvertfall at det er derfor æ har klart å holde på med det.

Nu er det vel snart 8 uker siden æ bynnte, vekta er gått ned ca 3 kilo men ikke minst er mye bedre i magen! Den funker altså. Og nu har æ sjelden følelsen av at magen er helt opp til haka.

Æ fikk og tidligere mye luft i magen av grønnsaker men nu er det nesten borte. Litt må man ju ha :P

Men skjønner godt at hvis alt er ork så er matlaging og forandring av kost altfor krevende. Men kanskje med tiden når tankene får modnes og man får bedre dager så ?

Som sagt så prøvde lavkarbo tidligere men ærlig talt da skjønte æ ikke så mye av det. Leste i boka og borte var det. Føler at nu har æ plutselig lært det .

Men, har brukt mye tid på lavkarbo sidene og lært å skrive ned huskelapper til meg selv slik at æ vet hva æ ska se etter i butikkene.
    Og ja , det har gått en del penger, men så er skapene full og. Og gjort noen tabber, som å ha kjøpt 2 poser maismel og oppdaga senere at det ska man ikke ha

Håpet mitt var at æ kanskje skulle få mere energi og men den gang ei. Men har hatt det veldig tungt psykisk de siste ukene

En ting til; æ var sikker på før at kjøtt passet egentlig ikke for meg. Mente at ble så tung i kroppen, oppblåst osv. Men nu spiser æ masse kjøtt så dermed tror at det var heller potene som ikke var bra for meg.

Æ er ikke ute etter å prakke på noen type diett/kosthold på noen for alle må nok finne det som passer til sin egen kropp/ tid/ energi / osv. Hadde bare lyst å dele mine erfaringer.

Ønsker alle lykke til med det de ønsker i livet!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hei Hanne

Hyggelig å høre om dine erfaringer. Lavkarbo er ikke noe jeg kan orke å ta stilling til nå, i alle fall. Orker ikke stå med særlig matlaging så dårlig som jeg er - i tillegg har jeg aldri likt å lage mat, ikke engang når jeg var mye bedre enn nå. Bake en sjelden gang syntes jeg var ok.

Og jeg har så absolutt ikke lyst på kjøtt - aldri noen sinne! Har sprukket på å spise kjøtt et par ganger i løpet av 1 1/2 år nå, fordi jeg synes det var synd å kaste det som andre i huset ikke fikk spist opp - jeg ble uvel begge gangene. Men man kan vel spise lavkarbo uten å spise kjøtt? Ja, noe jeg bestemt blir verre av når jeg spiser kjøtt i tillegg til så mye annet (så som f.eks. å føle at det sitter en tett propp i magen på meg som i alle fall ikke gjør det lettere å komme på do), er tørsten.

Har noen noen veeeldig enkle oppskrifter på lavkarbo uten kjøtt, så skal jeg jammen ta det opp til etterretning og vurdering - om jeg kan orke å forsøke meg på noen av dem av og til. Jessør! (Spiser fisk og egg og sånn...)

Jeg spiser poteter av og til - blir ikke dårlig av dem. Men ost som jeg sprekker på av og til, blir jeg dårlig av. Ikke melk, det går bra.

Hanne - håper du får bedre psykisk etterhvert, akkurat som i magen ;)

Anne Ma - nå har jeg gjort det ;)

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

Takk for det Stina! Har faktisk hatt det bedre siden onsdag, ellers hadde kanskje ikke sutte her og tastet.

Æ har en del oppskrifter på pc som æ kan sende til deg, altså fisk ol., ikke kjøtt.

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

Oops
    SÃ… først nu at du HAR enkle oppskrifter, æ leste helt motsatt

Side 6 av 7 Først 1234567 Siste

Lignende tråder

1. Myxødem - myxedema